Škoda Kodiaq Scout je realitou, informace a fotografie

vloženo

Kodiaq Scout nebude jen oplastovaným modelem. Změn je daleko více, než se na první pohled zdá. Scout dostane speciální devatenáctipalcová kola, plně diodové světlomety, paket pro špatné cesty s ochrannými prvky motoru a důležitých částí pohonu. Také dojde na zvětšení světlé výšky ze 188 na 194 milimetrů, přičemž nájezdový činí 22 a 23,1 stupně a přechodový úhel má 19,7 stupňů.

Škoda Kodiaq Scout je realitou, informace a fotografie Škoda Kodiaq Scout je realitou, informace a fotografie

Škoda pokračuje ve své ofenzívě v segmentu SUV. Na Mezinárodním autosalonu v Ženevě (7. – 19. března 2017) představí model KODIAQ SCOUT. Drsný a robustní vzhled podtrhují stříbrné designové prvky včetně výrazných lišt vpředu a vzadu. K výjimečnému vzhledu přispívají také devatenáctipalcová kola z lehkých slitin. Pro novou variantu tohoto modelu jsou k dispozici dva benzinové a dva naftové motory, které se vždy kombinují s pohonem všech kol 4×4.


Design – stříbrná barva jako výraz silného charakteru
Vedle specifických ochranných prvků na obou náraznících je ŠKODA KODIAQ SCOUT vybavena skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu. Stříbrné prvky zvýrazňují mohutný vzhled a robustní charakter nového velkého SUV české automobilky. Sebevědomý design vozu podtrhují také standardně dodávané Full LED přední světlomety a mlhovky.



Maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken a přední i zadní ochranné prvky pod nárazníky, opticky rozdělené na tři části.

Pro boční siluetu vozu ŠKODA KODIAQ jsou charakteristické krátké převisy, rychle klesající a konturou D-sloupku opticky prodloužená linie střechy a ustupující záď. ŠKODA KODIAQ SCOUT je kromě toho vybavena devatenáctipalcovými koly, speciálně navrženými pro tuto variantu. Na předních blatnících a na víku odkládací schránky před sedadlem spolujezdce je plaketa s označením modelu.

Výbava
Také výbava, vycházející z výbavového stupně Ambition, a uspořádání interiéru jsou střiženy na míru robustnímu charakteru vozu. ŠKODA KODIAQ SCOUT má v sériové výbavě funkci Offroad, která stisknutím tlačítka mění režim fungování pohonu 4×4, dále paket pro špatné cesty s ochranou motoru a dalších důležitých součástí pod podlahou vozu a parkovací senzory vpředu i vzadu. Velkorysá sériová výbava zahrnuje standardně také volbu jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), ovlivňující reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivního podvozku DCC. Režim Snow přizpůsobuje funkci systémů ABS, ASR, ACC (pokud je součástí výbavy) a řídicí jednotku motoru dle konkrétních podmínek zasněžené nebo kluzké vozovky.



V interiéru je vůz vybaven multifunkčním volantem, ambientním LED-osvětlením v deseti odstínech, infotainmentem Bolero s osmi reproduktory, sedadly, potaženými materiálem Alcantara s logem KODIAQ, výplněmi dveří v dekoru Alcantara, pedály z ušlechtilé oceli, textilními koberečky a logem KODIAQ na předních prahových lištách. Komfort posádky vylepšuje elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčkový systém KESSY, přehledný barevný MaxiDOT displej a parkovací Rear View Camera.

Nabídka motorů:

  • 1,4 TSI /110 kW (150 k) 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km, 153 g CO2/km
  • 2,0 TSI /132 kW (180 k) 4×4, maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s, kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km
  • 2,0 TDI /110 kW (150 k) 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km, 139 g CO2/km
  • 2,0 TDI /140 kW (190 k) 4×4, maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km, 150 g CO2/km

Pohon 4×4
Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka, která je v zájmu optimálního rozložení hmotnosti umístěna bezprostředně před zadním diferenciálem, tedy na konci kardanové hřídele. Systém pohonu všech kol pracuje rychle a inteligentně, jeho řídicí jednotka permanentně propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu. Za normálního provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, posílá řídicí jednotka maximum hnacího momentu na kola přední nápravy, čímž snižuje spotřebu paliva.

Jízdní vlastnosti v terénu
ŠKODA KODIAQ SCOUT se i mimo zpevněné cesty cítí jako doma. Se světlou výškou 194 mm dobře překonává i větší nerovnosti. Jeho přechodový úhel činí 19,7 stupně, díky krátkým převisům vykazují hodnoty předního a zadního nájezdového úhlu 22,0, resp. 23,1 stupně. Sériové dodávaný paket pro špatné cesty chrání před poškozením motor, podlahu a různá pod ní uložená vedení a kabely.



Tam, kde silnice končí, může řidič jednoduchým stisknutím tlačítka navolit režim Offroad. Na přání dodávané tlumiče DCC odpovídajícím způsobem upraví charakteristiku a mírně se zpomalí reakce plynového pedálu. Protiblokovací systém ABS se nastaví tak, aby využil tzv. klínového efektu, tj. delším blokováním brzděného kola si před sebou nahrne materiál a tím vytvoří klín. Pro zlepšení trakce v režimu Offroad dovoluje systém ASR určitý prokluz a elektronická uzávěrka diferenciálu EDS reaguje rychleji. V případě potřeby se aktivuje asistent pro rozjezd do kopce, resp. asistent pro sjíždění svahu, který samočinně udržuje konstantní rychlost vozu zvolenou řidičem.

Asistenční systémy
Se širokou nabídkou asistenčních systémů definují všechny varianty modelu ŠKODA KODIAQ nová měřítka ve své třídě. K novinkám patří asistent pro couvání s přívěsem, Blind Spot Detect (varuje před vozy v mrtvém úhlu) a Rear Traffic Alert (sleduje např. při couvání z parkovacího místa provoz za vozidlem a vedle něj). Crew Protect Assist (při hrozbě nehody zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech) je propojen s vylepšeným systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City a prediktivní ochrany chodců. Funkce parkovacího asistenta byly dále zdokonaleny. Novinkou pro značku ŠKODA je rovněž systém Area View: Díky širokoúhlým objektivům  kamer, integrovaných do přídě i zádě vozu a v krytech vnějších zpětných zrcátek, se na palubním monitoru zobrazuje řada záběrů na bezprostřední okolí vozu. Je mezi nimi i virtuální pohled shora a 180stupňové záběry. To vše usnadňuje řízení vozu v nepřehledných situacích nebo v náročnějším terénu.

Infotainment a ŠKODA Connect
Na palubě vozu ŠKODA KODIAQ SCOUT najdeme všechny moderní systémy infotainmentu tohoto nového velkého SUV. Kapacitní dotykové displeje jsou provedeny v Glass designu. Vrcholný infotainmentový a navigační systém Columbus disponuje displejem s úhlopříčkou 9,2 palce, k dispozici je WLAN-Hotspot a LTE-modul. Součástí sériové výbavy je ŠKODA Connect – Care Connect, jehož součastí je kromě proaktivního servisu a vzdáleného přístupu také automatické tísňové volání eCall. Moderní infotainment s navigacemi pak ideálně doplňují online mobilní služby ŠKODA Connect – Infotainment Online. Služby ŠKODA Connect tak definují nová měřítka v oblasti navigace, zábavy i asistence a lze je konfigurovat dokonce pomocí domácího počítače nebo mobilní aplikace.

Světová premiéra na autosalonu v Ženevě
Svůj debut bude mít ŠKODA KODIAQ SCOUT na Mezinárodním autosalonu v Ženevě 2017. Nejvýznamnější světový autosalon bude pro veřejnost otevřen od 9. do 19. března 2017. ŠKODA představí novou modelovou variantu svého velkého SUV i celou řadu dalších novinek v hale 2 v prvním patře výstaviště Palexpo.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Kodiaq Scout je realitou, informace a fotografie Fotografie k článku Škoda Kodiaq Scout je realitou, informace a fotografie Fotografie k článku Škoda Kodiaq Scout je realitou, informace a fotografie Fotografie k článku Škoda Kodiaq Scout je realitou, informace a fotografie Fotografie k článku Škoda Kodiaq Scout je realitou, informace a fotografie
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou