Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010

vloženo

Malé změny zvenčí, velké pod kapotou. Tak by se dal v rychlosti charakterizovat facelift v „poločase“, který by měl zatraktivnit Fabii i Roomster.

Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010

Oficiálně uvolněných fotografií zatím moc není, ale i z toho mála jde jasně poznat, že facelift byl velmi, ale skutečně velmi mírný a pro netrénované oko prakticky neznatelný. To jen potvrzuje zdařilost původního designu, který podobně jako u první generace Fabie nebylo třeba nijak výrazně měnit. Pečlivá prohlídka odhalí u Fabie i Roomsteru novou mřížku chladiče a trochu širší světlomety jejichž vyšší „průhlednost“ navozuje trojrozměrný efekt. Modernizace se dále projeví nabídkou nových odstínů laku, nových ozdobných poklic pro plechová kola, resp. nové varianty hliníkových kol.


Velké změny pod kapotou
Zprávou číslo jedna je konec naftových motorů TDI-PD a jejich náhrada commonrailovými nástupci- TDI-CR. Legendární čtyřválec 1,9 TDI i jeho o jeden válec obraná tříválcová verze 1,4 TDI končí, na jejich místo nastupuje výrazně kultivovanější koncernový 1,6 TDI (66 a 77 kW) a opět od něj odvozený tříválec 1,2 TDI (55 kW).
Všechny diesely už budou standardně osazeny filtrem pevných částic a mohou se chlubit emisemi pod 110g CO2/km, všechny motory bez výjimky pak plní Euro5.

Tříválce se Fabia a Roomster nezbaví ani v nabídce benzínových motorů, základem je stále 1,2 HTP, pro Fabii v obou verzích 44 i 51 kW, pro Roomster pouze v té silnější. Jediným čtyřválcovým motorem, který přečkal „noc dlouhých nožů“ je 1,4 16v (63 kW), naopak silnější a málo prodávaný 1,6 16v končí – a s ním i japonská šestistupňová automatika Aisin s hydrodynamickým měničem momentu.

Náhradou za šestnáctistovku bude už i z Octavie známý přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI. Ten se bude kupodivu dodávat ve dvou naladěních, a to na obvyklých 77 kW, ale nově i na slabších 63 kW (jako v novém Audi A1). Otázkou je, jestli právě slabší verze dvanáctistovky TSI tak trochu nepoleze do zelí přeživší čtrnáctistovce s tímtéž výkonem. Ale on si v tom trh jistě udělá pořádek sám.

Silnější z obou 1,2 TSI by měla být alternativně k mání i s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem DSG. Trochu zklamáním je absence byť jediné šestistupňové převodovky v nabídce, všechny zatím představené verze budou mít pouze pětistupňový manuál, před kterým neutekla ve spojení s těmito motory ani taková „celebrita“ jako Audi A1, natož levnější Škoda Roomster...

Fabia RS bude mít motor 1,4 TSI (132 kW) a sedmistupňovou automotickou převodovku DSG.

Motorizace Fabia 2010:                                                       Ceník Fabia „2010“ zde
• 1,2 HTP/44 kW (60 k)
• 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
• 1,4 16V/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/77 kW (105 k)
• 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
• 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
• 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

Motorizace Roomster 2010:
• 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
• 1,4 16V/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/77 kW (105 k)
• 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
• 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
• 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

Marek Oborník, foto Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech za velkou louží dosavadní generaci v druhé polovině letošního roku. Zda se dostane i do Evropy, není..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na..

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Do konce roku 2022 Škoda představí více než 30 nových modelů. Novinka v podobě modelu Kamiq chce oslovit mladší..

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou..