Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010

vloženo

Malé změny zvenčí, velké pod kapotou. Tak by se dal v rychlosti charakterizovat facelift v „poločase“, který by měl zatraktivnit Fabii i Roomster.

Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Oficiálně uvolněných fotografií zatím moc není, ale i z toho mála jde jasně poznat, že facelift byl velmi, ale skutečně velmi mírný a pro netrénované oko prakticky neznatelný. To jen potvrzuje zdařilost původního designu, který podobně jako u první generace Fabie nebylo třeba nijak výrazně měnit. Pečlivá prohlídka odhalí u Fabie i Roomsteru novou mřížku chladiče a trochu širší světlomety jejichž vyšší „průhlednost“ navozuje trojrozměrný efekt. Modernizace se dále projeví nabídkou nových odstínů laku, nových ozdobných poklic pro plechová kola, resp. nové varianty hliníkových kol.

Velké změny pod kapotou
Zprávou číslo jedna je konec naftových motorů TDI-PD a jejich náhrada commonrailovými nástupci- TDI-CR. Legendární čtyřválec 1,9 TDI i jeho o jeden válec obraná tříválcová verze 1,4 TDI končí, na jejich místo nastupuje výrazně kultivovanější koncernový 1,6 TDI (66 a 77 kW) a opět od něj odvozený tříválec 1,2 TDI (55 kW).
Všechny diesely už budou standardně osazeny filtrem pevných částic a mohou se chlubit emisemi pod 110g CO2/km, všechny motory bez výjimky pak plní Euro5.

Tříválce se Fabia a Roomster nezbaví ani v nabídce benzínových motorů, základem je stále 1,2 HTP, pro Fabii v obou verzích 44 i 51 kW, pro Roomster pouze v té silnější. Jediným čtyřválcovým motorem, který přečkal „noc dlouhých nožů“ je 1,4 16v (63 kW), naopak silnější a málo prodávaný 1,6 16v končí – a s ním i japonská šestistupňová automatika Aisin s hydrodynamickým měničem momentu.

Náhradou za šestnáctistovku bude už i z Octavie známý přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI. Ten se bude kupodivu dodávat ve dvou naladěních, a to na obvyklých 77 kW, ale nově i na slabších 63 kW (jako v novém Audi A1). Otázkou je, jestli právě slabší verze dvanáctistovky TSI tak trochu nepoleze do zelí přeživší čtrnáctistovce s tímtéž výkonem. Ale on si v tom trh jistě udělá pořádek sám.

Silnější z obou 1,2 TSI by měla být alternativně k mání i s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem DSG. Trochu zklamáním je absence byť jediné šestistupňové převodovky v nabídce, všechny zatím představené verze budou mít pouze pětistupňový manuál, před kterým neutekla ve spojení s těmito motory ani taková „celebrita“ jako Audi A1, natož levnější Škoda Roomster...

Fabia RS bude mít motor 1,4 TSI (132 kW) a sedmistupňovou automotickou převodovku DSG.

Motorizace Fabia 2010:                                                       Ceník Fabia „2010“ zde
• 1,2 HTP/44 kW (60 k)
• 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
• 1,4 16V/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/77 kW (105 k)
• 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
• 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
• 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

Motorizace Roomster 2010:
• 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
• 1,4 16V/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/77 kW (105 k)
• 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
• 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
• 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

Marek Oborník, foto Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi