Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010

vloženo

Malé změny zvenčí, velké pod kapotou. Tak by se dal v rychlosti charakterizovat facelift v „poločase“, který by měl zatraktivnit Fabii i Roomster.

Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010

Oficiálně uvolněných fotografií zatím moc není, ale i z toho mála jde jasně poznat, že facelift byl velmi, ale skutečně velmi mírný a pro netrénované oko prakticky neznatelný. To jen potvrzuje zdařilost původního designu, který podobně jako u první generace Fabie nebylo třeba nijak výrazně měnit. Pečlivá prohlídka odhalí u Fabie i Roomsteru novou mřížku chladiče a trochu širší světlomety jejichž vyšší „průhlednost“ navozuje trojrozměrný efekt. Modernizace se dále projeví nabídkou nových odstínů laku, nových ozdobných poklic pro plechová kola, resp. nové varianty hliníkových kol.


Velké změny pod kapotou
Zprávou číslo jedna je konec naftových motorů TDI-PD a jejich náhrada commonrailovými nástupci- TDI-CR. Legendární čtyřválec 1,9 TDI i jeho o jeden válec obraná tříválcová verze 1,4 TDI končí, na jejich místo nastupuje výrazně kultivovanější koncernový 1,6 TDI (66 a 77 kW) a opět od něj odvozený tříválec 1,2 TDI (55 kW).
Všechny diesely už budou standardně osazeny filtrem pevných částic a mohou se chlubit emisemi pod 110g CO2/km, všechny motory bez výjimky pak plní Euro5.

Tříválce se Fabia a Roomster nezbaví ani v nabídce benzínových motorů, základem je stále 1,2 HTP, pro Fabii v obou verzích 44 i 51 kW, pro Roomster pouze v té silnější. Jediným čtyřválcovým motorem, který přečkal „noc dlouhých nožů“ je 1,4 16v (63 kW), naopak silnější a málo prodávaný 1,6 16v končí – a s ním i japonská šestistupňová automatika Aisin s hydrodynamickým měničem momentu.

Náhradou za šestnáctistovku bude už i z Octavie známý přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI. Ten se bude kupodivu dodávat ve dvou naladěních, a to na obvyklých 77 kW, ale nově i na slabších 63 kW (jako v novém Audi A1). Otázkou je, jestli právě slabší verze dvanáctistovky TSI tak trochu nepoleze do zelí přeživší čtrnáctistovce s tímtéž výkonem. Ale on si v tom trh jistě udělá pořádek sám.

Silnější z obou 1,2 TSI by měla být alternativně k mání i s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem DSG. Trochu zklamáním je absence byť jediné šestistupňové převodovky v nabídce, všechny zatím představené verze budou mít pouze pětistupňový manuál, před kterým neutekla ve spojení s těmito motory ani taková „celebrita“ jako Audi A1, natož levnější Škoda Roomster...

Fabia RS bude mít motor 1,4 TSI (132 kW) a sedmistupňovou automotickou převodovku DSG.

Motorizace Fabia 2010:                                                       Ceník Fabia „2010“ zde
• 1,2 HTP/44 kW (60 k)
• 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
• 1,4 16V/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/77 kW (105 k)
• 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
• 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
• 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

Motorizace Roomster 2010:
• 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
• 1,4 16V/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/77 kW (105 k)
• 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
• 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
• 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

Marek Oborník, foto Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku