Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010

vloženo

Malé změny zvenčí, velké pod kapotou. Tak by se dal v rychlosti charakterizovat facelift v „poločase“, který by měl zatraktivnit Fabii i Roomster.

Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010

Oficiálně uvolněných fotografií zatím moc není, ale i z toho mála jde jasně poznat, že facelift byl velmi, ale skutečně velmi mírný a pro netrénované oko prakticky neznatelný. To jen potvrzuje zdařilost původního designu, který podobně jako u první generace Fabie nebylo třeba nijak výrazně měnit. Pečlivá prohlídka odhalí u Fabie i Roomsteru novou mřížku chladiče a trochu širší světlomety jejichž vyšší „průhlednost“ navozuje trojrozměrný efekt. Modernizace se dále projeví nabídkou nových odstínů laku, nových ozdobných poklic pro plechová kola, resp. nové varianty hliníkových kol.


Velké změny pod kapotou
Zprávou číslo jedna je konec naftových motorů TDI-PD a jejich náhrada commonrailovými nástupci- TDI-CR. Legendární čtyřválec 1,9 TDI i jeho o jeden válec obraná tříválcová verze 1,4 TDI končí, na jejich místo nastupuje výrazně kultivovanější koncernový 1,6 TDI (66 a 77 kW) a opět od něj odvozený tříválec 1,2 TDI (55 kW).
Všechny diesely už budou standardně osazeny filtrem pevných částic a mohou se chlubit emisemi pod 110g CO2/km, všechny motory bez výjimky pak plní Euro5.

Tříválce se Fabia a Roomster nezbaví ani v nabídce benzínových motorů, základem je stále 1,2 HTP, pro Fabii v obou verzích 44 i 51 kW, pro Roomster pouze v té silnější. Jediným čtyřválcovým motorem, který přečkal „noc dlouhých nožů“ je 1,4 16v (63 kW), naopak silnější a málo prodávaný 1,6 16v končí – a s ním i japonská šestistupňová automatika Aisin s hydrodynamickým měničem momentu.

Náhradou za šestnáctistovku bude už i z Octavie známý přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI. Ten se bude kupodivu dodávat ve dvou naladěních, a to na obvyklých 77 kW, ale nově i na slabších 63 kW (jako v novém Audi A1). Otázkou je, jestli právě slabší verze dvanáctistovky TSI tak trochu nepoleze do zelí přeživší čtrnáctistovce s tímtéž výkonem. Ale on si v tom trh jistě udělá pořádek sám.

Silnější z obou 1,2 TSI by měla být alternativně k mání i s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem DSG. Trochu zklamáním je absence byť jediné šestistupňové převodovky v nabídce, všechny zatím představené verze budou mít pouze pětistupňový manuál, před kterým neutekla ve spojení s těmito motory ani taková „celebrita“ jako Audi A1, natož levnější Škoda Roomster...

Fabia RS bude mít motor 1,4 TSI (132 kW) a sedmistupňovou automotickou převodovku DSG.

Motorizace Fabia 2010:                                                       Ceník Fabia „2010“ zde
• 1,2 HTP/44 kW (60 k)
• 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
• 1,4 16V/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/77 kW (105 k)
• 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
• 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
• 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

Motorizace Roomster 2010:
• 1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
• 1,4 16V/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/63 kW (86 k)
• 1,2 TSI/77 kW (105 k)
• 1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
• 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
• 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k)

Marek Oborník, foto Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010 Fotografie k článku Škoda Fabia a Roomster: Facelift 2010
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč