Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto

vloženo

Seat v předvečer oficiální premiéry malého kombíku Ibiza ST zveřejnil podrobnější technické údaje (že se budou od tří a pětidveřových hatchbacků lišit jen v úplných maličkostech se dalo čekat) a další vlnu fotografií

Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto

O Seatu Ibiza ST jsme předběžně informovali již zde s příslibem budoucího doplnění technických údajů. Takže zde jsou: Ibiza ST svými vnějšími rozměry 4227x1693x1445 mm (DxŠxV) přesahuje výchozí hatchbacky pouze na délku- konkrétně o 175 mm, rozvor 2469 mm samozřejmě zůstal nezměněn.  Zavazadelník svým základním objemem 430 litrů nijak nevybočuje ze standardů malých kombi, narozdíl od většiny z nich však ST vyniká mimořádně vydařeným dynamickým designem. Po sklopení zadních sedadel je k dispozici objem až 1164 litrů.


Použitá technika je zcela limitována „koncernovým regálem“, takže ani v Ibize ST nenajdeme nic jiného než to, co známe z kratších hatchbacků Ibiza, ale i ze Škody Fabia či Volkswagenu Polo. Podobně jako u nich v obdobných motorizacích překvapí absence byť jediné šestistupňové manuální převodovky, slabou náplastí je alternativní volba sedmistupňového automatu DSG pro skvělý čtyřválec 1,2 TSI (bude dostupný od září). Nový vznětový tříválec 1,2 TDI (Common Rail) překvapuje úsporností, která může být dále prohloubena instalací systému Start/Stop ve verzi Ecomotive. Start/Stop bude v budoucnu k mání i s motorem 1,2 TSI, kde sníží průměrnou spotřebu o 0,2 litru.

Základní benzínový tříválec 1,2 12v je skutečně pouze základním motorem s orientací na co nejnižší cenu, letitý čtyřválec 1,4 16v rdoušený aktuální emisní normou subjektivně zase mírně zaostává za očekáváním mdlou pružností v nejpoužívanějších otáčkách. Ideálním benzínovým pohonem bude bezesporu zmíněný 1,2 TSI, v praxi však bude záležet na tom, kolik zájemců o malé kombi si bude ochotno připlatit zhruba dalších čtyřicet tisíc proti čtrnáctistovce.

Premiantem v pružnosti motoru na vyšší stupně by měla dle údajů výrobce být překvapivě slabší verze šestnáctistovky 1,6 TDI CR (66 kW), která to z 80-120 km/h na nejvyšší rychlostní stupeň dokáže za 12,1 s, zatímco silnější 77 kW verze to dle výrobce má za 13,8 s. Tento nepoměr se nám ale moc nepozdává, neboť při zcela shodném zpřevodování (v technických údajích uvedeném) by se vyšší točivý moment silnější verze musel na tomto údaji projevit naopak pozitivně, nikoliv negativně. Zvláště pokud obě výkonové verze mají maximum točivého momentu v úplně stejných otáčkách...

Kompletní český ceník Ibizy ST zatím ještě nebyl zveřejněn, známa je pouze cena nejzákladnějšího modelu s tříválcem 1,2 12v (51 kW) a výbavou Reference: 234 900,- Kč.

Nejdůležitější údaje:
1,2 12v: 1198 ccm, 51 kW při 5400/min., 112 N.m. při 3000/min., 5 st. převodovka, 163 km/h, 0-100 km/h za 14,6 s., spotřeba 5,5 l/100 km.
1,2 TSI: 1197 ccm, 77 kW při 5000/min., 175 N.m. při 1550-4100/min., 5 st. převodovka (7 st. automat DSG), 190 (190) km/h, 0-100 km/h za 10,2 (10,0) s., spotřeba 5,3 (5,3) l/100 km.
1,4 16v: 1390 ccm, 63 kW při 5000/min., 132 N.m. při 3800/min., 5 st. převodovka, 177 km/h, 0-100 km/h za 12,4 s., spotřeba 5,9 l/100 km.

1,2 TDI CR: 1199 ccm, 55 kW při 4000/min., 180 N.m. při 1500-3450/min., 5 st. převodovka, 167 km/h, 0-100 za 14,5 s., spotřeba 3,9 (verze Ecomotive 3,6) l/100 km.
1,6 TDI CR (66 kW): 1598 ccm, 66 kW při 4200/min., 230 N.m. při 1500-2500/min., 5 st. převodovka, 178 km/h, 0-100 za 12,2 s., spotřeba 4,2 l/100 km.
1,6 TDI CR (77 kW): 1598 ccm, 77 kW při 4400/min., 250 N.m. při 1500-2500/min., 5 st. převodovka, 188 km/h, 0-100 za 10,9 s., spotřeba 4,2 l/100 km

Marek Oborník, foto Seat

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu