Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto

vloženo

Seat v předvečer oficiální premiéry malého kombíku Ibiza ST zveřejnil podrobnější technické údaje (že se budou od tří a pětidveřových hatchbacků lišit jen v úplných maličkostech se dalo čekat) a další vlnu fotografií

Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto

O Seatu Ibiza ST jsme předběžně informovali již zde s příslibem budoucího doplnění technických údajů. Takže zde jsou: Ibiza ST svými vnějšími rozměry 4227x1693x1445 mm (DxŠxV) přesahuje výchozí hatchbacky pouze na délku- konkrétně o 175 mm, rozvor 2469 mm samozřejmě zůstal nezměněn.  Zavazadelník svým základním objemem 430 litrů nijak nevybočuje ze standardů malých kombi, narozdíl od většiny z nich však ST vyniká mimořádně vydařeným dynamickým designem. Po sklopení zadních sedadel je k dispozici objem až 1164 litrů.


Použitá technika je zcela limitována „koncernovým regálem“, takže ani v Ibize ST nenajdeme nic jiného než to, co známe z kratších hatchbacků Ibiza, ale i ze Škody Fabia či Volkswagenu Polo. Podobně jako u nich v obdobných motorizacích překvapí absence byť jediné šestistupňové manuální převodovky, slabou náplastí je alternativní volba sedmistupňového automatu DSG pro skvělý čtyřválec 1,2 TSI (bude dostupný od září). Nový vznětový tříválec 1,2 TDI (Common Rail) překvapuje úsporností, která může být dále prohloubena instalací systému Start/Stop ve verzi Ecomotive. Start/Stop bude v budoucnu k mání i s motorem 1,2 TSI, kde sníží průměrnou spotřebu o 0,2 litru.

Základní benzínový tříválec 1,2 12v je skutečně pouze základním motorem s orientací na co nejnižší cenu, letitý čtyřválec 1,4 16v rdoušený aktuální emisní normou subjektivně zase mírně zaostává za očekáváním mdlou pružností v nejpoužívanějších otáčkách. Ideálním benzínovým pohonem bude bezesporu zmíněný 1,2 TSI, v praxi však bude záležet na tom, kolik zájemců o malé kombi si bude ochotno připlatit zhruba dalších čtyřicet tisíc proti čtrnáctistovce.

Premiantem v pružnosti motoru na vyšší stupně by měla dle údajů výrobce být překvapivě slabší verze šestnáctistovky 1,6 TDI CR (66 kW), která to z 80-120 km/h na nejvyšší rychlostní stupeň dokáže za 12,1 s, zatímco silnější 77 kW verze to dle výrobce má za 13,8 s. Tento nepoměr se nám ale moc nepozdává, neboť při zcela shodném zpřevodování (v technických údajích uvedeném) by se vyšší točivý moment silnější verze musel na tomto údaji projevit naopak pozitivně, nikoliv negativně. Zvláště pokud obě výkonové verze mají maximum točivého momentu v úplně stejných otáčkách...

Kompletní český ceník Ibizy ST zatím ještě nebyl zveřejněn, známa je pouze cena nejzákladnějšího modelu s tříválcem 1,2 12v (51 kW) a výbavou Reference: 234 900,- Kč.

Nejdůležitější údaje:
1,2 12v: 1198 ccm, 51 kW při 5400/min., 112 N.m. při 3000/min., 5 st. převodovka, 163 km/h, 0-100 km/h za 14,6 s., spotřeba 5,5 l/100 km.
1,2 TSI: 1197 ccm, 77 kW při 5000/min., 175 N.m. při 1550-4100/min., 5 st. převodovka (7 st. automat DSG), 190 (190) km/h, 0-100 km/h za 10,2 (10,0) s., spotřeba 5,3 (5,3) l/100 km.
1,4 16v: 1390 ccm, 63 kW při 5000/min., 132 N.m. při 3800/min., 5 st. převodovka, 177 km/h, 0-100 km/h za 12,4 s., spotřeba 5,9 l/100 km.

1,2 TDI CR: 1199 ccm, 55 kW při 4000/min., 180 N.m. při 1500-3450/min., 5 st. převodovka, 167 km/h, 0-100 za 14,5 s., spotřeba 3,9 (verze Ecomotive 3,6) l/100 km.
1,6 TDI CR (66 kW): 1598 ccm, 66 kW při 4200/min., 230 N.m. při 1500-2500/min., 5 st. převodovka, 178 km/h, 0-100 za 12,2 s., spotřeba 4,2 l/100 km.
1,6 TDI CR (77 kW): 1598 ccm, 77 kW při 4400/min., 250 N.m. při 1500-2500/min., 5 st. převodovka, 188 km/h, 0-100 za 10,9 s., spotřeba 4,2 l/100 km

Marek Oborník, foto Seat

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem