Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto

vloženo

Seat v předvečer oficiální premiéry malého kombíku Ibiza ST zveřejnil podrobnější technické údaje (že se budou od tří a pětidveřových hatchbacků lišit jen v úplných maličkostech se dalo čekat) a další vlnu fotografií

Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto

O Seatu Ibiza ST jsme předběžně informovali již zde s příslibem budoucího doplnění technických údajů. Takže zde jsou: Ibiza ST svými vnějšími rozměry 4227x1693x1445 mm (DxŠxV) přesahuje výchozí hatchbacky pouze na délku- konkrétně o 175 mm, rozvor 2469 mm samozřejmě zůstal nezměněn.  Zavazadelník svým základním objemem 430 litrů nijak nevybočuje ze standardů malých kombi, narozdíl od většiny z nich však ST vyniká mimořádně vydařeným dynamickým designem. Po sklopení zadních sedadel je k dispozici objem až 1164 litrů.


Použitá technika je zcela limitována „koncernovým regálem“, takže ani v Ibize ST nenajdeme nic jiného než to, co známe z kratších hatchbacků Ibiza, ale i ze Škody Fabia či Volkswagenu Polo. Podobně jako u nich v obdobných motorizacích překvapí absence byť jediné šestistupňové manuální převodovky, slabou náplastí je alternativní volba sedmistupňového automatu DSG pro skvělý čtyřválec 1,2 TSI (bude dostupný od září). Nový vznětový tříválec 1,2 TDI (Common Rail) překvapuje úsporností, která může být dále prohloubena instalací systému Start/Stop ve verzi Ecomotive. Start/Stop bude v budoucnu k mání i s motorem 1,2 TSI, kde sníží průměrnou spotřebu o 0,2 litru.

Základní benzínový tříválec 1,2 12v je skutečně pouze základním motorem s orientací na co nejnižší cenu, letitý čtyřválec 1,4 16v rdoušený aktuální emisní normou subjektivně zase mírně zaostává za očekáváním mdlou pružností v nejpoužívanějších otáčkách. Ideálním benzínovým pohonem bude bezesporu zmíněný 1,2 TSI, v praxi však bude záležet na tom, kolik zájemců o malé kombi si bude ochotno připlatit zhruba dalších čtyřicet tisíc proti čtrnáctistovce.

Premiantem v pružnosti motoru na vyšší stupně by měla dle údajů výrobce být překvapivě slabší verze šestnáctistovky 1,6 TDI CR (66 kW), která to z 80-120 km/h na nejvyšší rychlostní stupeň dokáže za 12,1 s, zatímco silnější 77 kW verze to dle výrobce má za 13,8 s. Tento nepoměr se nám ale moc nepozdává, neboť při zcela shodném zpřevodování (v technických údajích uvedeném) by se vyšší točivý moment silnější verze musel na tomto údaji projevit naopak pozitivně, nikoliv negativně. Zvláště pokud obě výkonové verze mají maximum točivého momentu v úplně stejných otáčkách...

Kompletní český ceník Ibizy ST zatím ještě nebyl zveřejněn, známa je pouze cena nejzákladnějšího modelu s tříválcem 1,2 12v (51 kW) a výbavou Reference: 234 900,- Kč.

Nejdůležitější údaje:
1,2 12v: 1198 ccm, 51 kW při 5400/min., 112 N.m. při 3000/min., 5 st. převodovka, 163 km/h, 0-100 km/h za 14,6 s., spotřeba 5,5 l/100 km.
1,2 TSI: 1197 ccm, 77 kW při 5000/min., 175 N.m. při 1550-4100/min., 5 st. převodovka (7 st. automat DSG), 190 (190) km/h, 0-100 km/h za 10,2 (10,0) s., spotřeba 5,3 (5,3) l/100 km.
1,4 16v: 1390 ccm, 63 kW při 5000/min., 132 N.m. při 3800/min., 5 st. převodovka, 177 km/h, 0-100 km/h za 12,4 s., spotřeba 5,9 l/100 km.

1,2 TDI CR: 1199 ccm, 55 kW při 4000/min., 180 N.m. při 1500-3450/min., 5 st. převodovka, 167 km/h, 0-100 za 14,5 s., spotřeba 3,9 (verze Ecomotive 3,6) l/100 km.
1,6 TDI CR (66 kW): 1598 ccm, 66 kW při 4200/min., 230 N.m. při 1500-2500/min., 5 st. převodovka, 178 km/h, 0-100 za 12,2 s., spotřeba 4,2 l/100 km.
1,6 TDI CR (77 kW): 1598 ccm, 77 kW při 4400/min., 250 N.m. při 1500-2500/min., 5 st. převodovka, 188 km/h, 0-100 za 10,9 s., spotřeba 4,2 l/100 km

Marek Oborník, foto Seat

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje