Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto

vloženo

Seat v předvečer oficiální premiéry malého kombíku Ibiza ST zveřejnil podrobnější technické údaje (že se budou od tří a pětidveřových hatchbacků lišit jen v úplných maličkostech se dalo čekat) a další vlnu fotografií

Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto

O Seatu Ibiza ST jsme předběžně informovali již zde s příslibem budoucího doplnění technických údajů. Takže zde jsou: Ibiza ST svými vnějšími rozměry 4227x1693x1445 mm (DxŠxV) přesahuje výchozí hatchbacky pouze na délku- konkrétně o 175 mm, rozvor 2469 mm samozřejmě zůstal nezměněn.  Zavazadelník svým základním objemem 430 litrů nijak nevybočuje ze standardů malých kombi, narozdíl od většiny z nich však ST vyniká mimořádně vydařeným dynamickým designem. Po sklopení zadních sedadel je k dispozici objem až 1164 litrů.


Použitá technika je zcela limitována „koncernovým regálem“, takže ani v Ibize ST nenajdeme nic jiného než to, co známe z kratších hatchbacků Ibiza, ale i ze Škody Fabia či Volkswagenu Polo. Podobně jako u nich v obdobných motorizacích překvapí absence byť jediné šestistupňové manuální převodovky, slabou náplastí je alternativní volba sedmistupňového automatu DSG pro skvělý čtyřválec 1,2 TSI (bude dostupný od září). Nový vznětový tříválec 1,2 TDI (Common Rail) překvapuje úsporností, která může být dále prohloubena instalací systému Start/Stop ve verzi Ecomotive. Start/Stop bude v budoucnu k mání i s motorem 1,2 TSI, kde sníží průměrnou spotřebu o 0,2 litru.

Základní benzínový tříválec 1,2 12v je skutečně pouze základním motorem s orientací na co nejnižší cenu, letitý čtyřválec 1,4 16v rdoušený aktuální emisní normou subjektivně zase mírně zaostává za očekáváním mdlou pružností v nejpoužívanějších otáčkách. Ideálním benzínovým pohonem bude bezesporu zmíněný 1,2 TSI, v praxi však bude záležet na tom, kolik zájemců o malé kombi si bude ochotno připlatit zhruba dalších čtyřicet tisíc proti čtrnáctistovce.

Premiantem v pružnosti motoru na vyšší stupně by měla dle údajů výrobce být překvapivě slabší verze šestnáctistovky 1,6 TDI CR (66 kW), která to z 80-120 km/h na nejvyšší rychlostní stupeň dokáže za 12,1 s, zatímco silnější 77 kW verze to dle výrobce má za 13,8 s. Tento nepoměr se nám ale moc nepozdává, neboť při zcela shodném zpřevodování (v technických údajích uvedeném) by se vyšší točivý moment silnější verze musel na tomto údaji projevit naopak pozitivně, nikoliv negativně. Zvláště pokud obě výkonové verze mají maximum točivého momentu v úplně stejných otáčkách...

Kompletní český ceník Ibizy ST zatím ještě nebyl zveřejněn, známa je pouze cena nejzákladnějšího modelu s tříválcem 1,2 12v (51 kW) a výbavou Reference: 234 900,- Kč.

Nejdůležitější údaje:
1,2 12v: 1198 ccm, 51 kW při 5400/min., 112 N.m. při 3000/min., 5 st. převodovka, 163 km/h, 0-100 km/h za 14,6 s., spotřeba 5,5 l/100 km.
1,2 TSI: 1197 ccm, 77 kW při 5000/min., 175 N.m. při 1550-4100/min., 5 st. převodovka (7 st. automat DSG), 190 (190) km/h, 0-100 km/h za 10,2 (10,0) s., spotřeba 5,3 (5,3) l/100 km.
1,4 16v: 1390 ccm, 63 kW při 5000/min., 132 N.m. při 3800/min., 5 st. převodovka, 177 km/h, 0-100 km/h za 12,4 s., spotřeba 5,9 l/100 km.

1,2 TDI CR: 1199 ccm, 55 kW při 4000/min., 180 N.m. při 1500-3450/min., 5 st. převodovka, 167 km/h, 0-100 za 14,5 s., spotřeba 3,9 (verze Ecomotive 3,6) l/100 km.
1,6 TDI CR (66 kW): 1598 ccm, 66 kW při 4200/min., 230 N.m. při 1500-2500/min., 5 st. převodovka, 178 km/h, 0-100 za 12,2 s., spotřeba 4,2 l/100 km.
1,6 TDI CR (77 kW): 1598 ccm, 77 kW při 4400/min., 250 N.m. při 1500-2500/min., 5 st. převodovka, 188 km/h, 0-100 za 10,9 s., spotřeba 4,2 l/100 km

Marek Oborník, foto Seat

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto Fotografie k článku Seat Ibiza ST: technické podrobnosti a nové foto
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu