Seat Ibiza kombi se vrací

vloženo

Ibiza po generační přestávce opět nabídne i variantu kombi. Jmenuje se Ibiza ST (Sport Tourer) a bude konkurovat jak naší Fabii Combi, tak i francouzům Peugeot 207 SW a Renault Clio GrandTour. Oficiální premiéru bude mít na jarním autosalonu v Ženevě

Seat Ibiza kombi se vrací Seat Ibiza kombi se vrací

Seat Ibiza ST vychází z loňského konceptu Ibiza IBZ a zvenčí se liší skutečně jen v detailech.
Proti hatchbacku je delší o 18 cm, celkově tedy měří 4,23m. Výrobce udává objem zavazadelníku 430 litrů, což sice na premianty této třídy nestačí, je to však akceptovatelný ústupek za vzácně celistvý a téměř sportovně působící design. K dispozici má být šestice motorů- tři benzínové a tři dieselové.


Malý kombík si na žádného dravce zatím hrát nehodlá, výrobcem naznačené výkonové rozpětí se drží pěkně při zemi: 51 kW až 77 kW. Dle této nápovědy tedy můžeme motory vcelku spolehlivě odhadnout. Budou to pravděpodobně tyto: Benzín- 1,2 HTP (51 kW), 1,4 16v (63 kW) a 1,2 TSI (77 kW) a diesely Common Rail v čele s novým úsporným tříválcem 1,2 TDI (55 kW), a dále pak čtyřválce 1,6 TDI (66 kW) a 1,6 TDI (77 kW). Vzhledem k tomu, že unifikovaná koncernová technika tradičně pracuje i pod kapotou škodovek, nastěhují se motory 1,2 TSI a 1,2 TDI brzy i do Fabie, jejíž facelift je už na spadnutí...


Změny ale najdeme i klasických hatchbacků Ibiza (5 dv.) a Ibiza SC (3dv.). V závěru loňského roku se paleta motorů v tichosti rozšířila o silný diesel 2,0 TDI-CR s výkonem 105 kW a točivým momentem 320 N.m při 1750-2500/min, který známe například i ze sedanu Seat Exeo. Montuje se ale výhradně do sportovně laděných verzí Ibiza FR resp. Ibiza SC FR, do nichž se doposud montoval jen přeplňovaný benzín 1,4 TSI (110 kW, 211 km/h a sprint na sto za 7,8 s). Narozdíl od něj však zde nebude sériová sedmistupňová automatika DSG, ale klasický šestistupňový manuál.

Ibiza FR 2,0 TDI dosahuje maximální rychlosti 208 km/h a akceleruje z nuly na sto za 8,5 (3 dv.) resp. 8,7 s (5 dv.). Hlavní atrakcí tohoto modelu se však stane fantastická pružnost na vyšší stupně, daná vysokým točivým momentem dvoulitrového turbodieselu. Ten si s malou Ibizou jen pohrává a v tradičním měřícím cyklu spotřeby pracuje s minimálním zatížením, což potvrzuje údaj kombinované spotřeby 4,5 l/100 km!

Dobrou zprávou je, že naftová Ibiza FR je o 5 tisíc korun levnější než ta benzínová, lze ji tedy pořídit za „baťovských“ 499 900 korun. Protipól nabídky hatchbacků naopak tvoří skromný tříválec 1,2 12v ve své slabší verzi o výkonu 44 kW, který je pojen pouze se základní výbavou Basic. V tomto případě Ibiza stojí v základu jen 238.900,- Kč

Marek Oborník, foto Seat

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up