Seat Ibiza kombi se vrací

vloženo

Ibiza po generační přestávce opět nabídne i variantu kombi. Jmenuje se Ibiza ST (Sport Tourer) a bude konkurovat jak naší Fabii Combi, tak i francouzům Peugeot 207 SW a Renault Clio GrandTour. Oficiální premiéru bude mít na jarním autosalonu v Ženevě

Seat Ibiza kombi se vrací Seat Ibiza kombi se vrací

Seat Ibiza ST vychází z loňského konceptu Ibiza IBZ a zvenčí se liší skutečně jen v detailech.
Proti hatchbacku je delší o 18 cm, celkově tedy měří 4,23m. Výrobce udává objem zavazadelníku 430 litrů, což sice na premianty této třídy nestačí, je to však akceptovatelný ústupek za vzácně celistvý a téměř sportovně působící design. K dispozici má být šestice motorů- tři benzínové a tři dieselové.


Malý kombík si na žádného dravce zatím hrát nehodlá, výrobcem naznačené výkonové rozpětí se drží pěkně při zemi: 51 kW až 77 kW. Dle této nápovědy tedy můžeme motory vcelku spolehlivě odhadnout. Budou to pravděpodobně tyto: Benzín- 1,2 HTP (51 kW), 1,4 16v (63 kW) a 1,2 TSI (77 kW) a diesely Common Rail v čele s novým úsporným tříválcem 1,2 TDI (55 kW), a dále pak čtyřválce 1,6 TDI (66 kW) a 1,6 TDI (77 kW). Vzhledem k tomu, že unifikovaná koncernová technika tradičně pracuje i pod kapotou škodovek, nastěhují se motory 1,2 TSI a 1,2 TDI brzy i do Fabie, jejíž facelift je už na spadnutí...


Změny ale najdeme i klasických hatchbacků Ibiza (5 dv.) a Ibiza SC (3dv.). V závěru loňského roku se paleta motorů v tichosti rozšířila o silný diesel 2,0 TDI-CR s výkonem 105 kW a točivým momentem 320 N.m při 1750-2500/min, který známe například i ze sedanu Seat Exeo. Montuje se ale výhradně do sportovně laděných verzí Ibiza FR resp. Ibiza SC FR, do nichž se doposud montoval jen přeplňovaný benzín 1,4 TSI (110 kW, 211 km/h a sprint na sto za 7,8 s). Narozdíl od něj však zde nebude sériová sedmistupňová automatika DSG, ale klasický šestistupňový manuál.

Ibiza FR 2,0 TDI dosahuje maximální rychlosti 208 km/h a akceleruje z nuly na sto za 8,5 (3 dv.) resp. 8,7 s (5 dv.). Hlavní atrakcí tohoto modelu se však stane fantastická pružnost na vyšší stupně, daná vysokým točivým momentem dvoulitrového turbodieselu. Ten si s malou Ibizou jen pohrává a v tradičním měřícím cyklu spotřeby pracuje s minimálním zatížením, což potvrzuje údaj kombinované spotřeby 4,5 l/100 km!

Dobrou zprávou je, že naftová Ibiza FR je o 5 tisíc korun levnější než ta benzínová, lze ji tedy pořídit za „baťovských“ 499 900 korun. Protipól nabídky hatchbacků naopak tvoří skromný tříválec 1,2 12v ve své slabší verzi o výkonu 44 kW, který je pojen pouze se základní výbavou Basic. V tomto případě Ibiza stojí v základu jen 238.900,- Kč

Marek Oborník, foto Seat

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací Fotografie k článku Seat Ibiza kombi se vrací
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt
06.05.2017
Kempovat s MINI? Ano, s modelem Countryman je to možné
05.05.2017
Renault Kadjar dostal motor 1,6 TCe s výkonem 165 koní