Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé

vloženo

BMW ani letos neusnulo na vavřínech a dále soustavně inovuje své motory. Novinkou pro rok 2010 je náhrada staršího „dvouturbového“ motoru N54 v typech 135i a 335i novým, ještě pružnějším a úspornějším třílitrem N55 s jedním turbodmychadlem, dále silnější verze 320d a 325d, soubor prvků BluePerformance pro splnění Euro 6 i lehké modernizace trojkového kupé i kabrioletu.

Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Dva roky po faceliftu sedanu a kombi trojkové řady se optického osvěžení dočkaly i varianty kupé a kabrio. Nepatrně se prodloužily přední i zadní převisy karosérie, oba nárazníky jsou nové (ten přední má nyní sloučené vstupy vzduchu), maska chladiče dostala o něco širší „ledviny“. Známé Angel-Eyes neboli svítící kroužky předních světlometů mají nyní jasně bílou barvu a vyšší intenzitu než kdy předtím, takže je lze použít pro úsporné denní svícení.

K dispozici jsou i tři nové odstíny modré, červené a bílé. Interiér je bohatší o příjemné ambientní osvětlení a širší nabídku dekoračních lišt i barev koženého čalounění. Technickou novinkou číslo jedna je náhrada přeplňovaného třílitru N54 zcela novým N55. Modely 135i a 335i tak nyní dostanou tentýž šestiválec jako model 535i v nové pětkové řadě či pětkovém GT. Proti předchůdci se odlišuje použitím jediného širokorozsahového turbodmychadla Twin-Scroll s děleným vstupem výfukových plynů namísto dvou konvenčních turbodmychadel, čímž se rozšířilo už tak ohromující rozpětí otáček maximálního točivého momentu. Ten sice nyní vrcholí „starou“ hodnotou 400 N.m , zato v otáčkách 1200- 5000/min! Nejvyšší výkon také zůstal na původní hodnotě 225 kW při 5800/min.

Podstatně lepší odezvu na plynový pedál má zajistit variabilní zdvih ventilů Valvetronic, který nebyl u tohoto motoru (narozdíl od atmosférických verzí) dříve použitý. Maximální otáčky motoru jsou 7000/min, tedy také stejně jako dříve. Ten nejzásadnější prodejní argument přepracovaného motoru je však skrytý v dále snížené spotřebě paliva a emisích, což se zdá být pro člověka znalého současných „bavorských“ poměrů výkonu ke spotřebě paliva nepochopitelným technickým zázrakem. A přesto to šlo ještě dál, konkrétně o dalších 0,7 litru: S novým motorem spotřebuje kupé 335i v měřicím cyklu EU průměrně neuvěřitelných 8,4 litru benzínu na 100 km, a to navzdory výkonu přes 300 koní...

Dynamika 335i zůstává i nadále famózní- akcelerace 0-100 km/h za 5,5 sekundy (5,8 u těžšího kabria), maximálka je omezena na obvyklých 250 km/h. Inovovaný motor 35i se pochopitelně objeví i ve zbylých karosářských variantách trojkové řady, tedy v čtyřdveřovém sedanu i pětidveřovém kombi Touring a také v jedničkovém kupé a kabrioletu 135i.

Trojková řada bude s novým modelovým rokem k dispozici i ve speciálních edicích Lifestyle, Exclusive a Sport se specifickými kombinacemi vnějších a vnitřních doplňků i barevných kombinacích.
Novým základním benzínovým „Entry-level“ modelem se u kupé stává 318i Coupe (105 kW), který známe ze sedanu a kombi. Jen pro pořádek připomeňme, že všechny zážehové motory v BMW řady 3 mají přímý vstřik HPI. Jedinou výjimkou je zatím (?) čtyřlitrový osmiválec pro M3.

Změny také u nafty.
Motory čtyřválcových typů 320d a šestiválců 325d se také dočkaly vyšších kilowattů a newtonmetrů. 320d posílil z dosavadních 130 kW a 350 N.m na 135 kW při 4000/min a 380 N.m. při 1900/min., což je prakticky stejné naladění, které dostane v typu 520d nová pětková řada. Opět klesla spotřeba a to na hodnotu 4,7 litru u sedanu a kupé, na 4,8 u kombíku a 5,1 litru u nejtěžšího kabrioletu. Maximální rychlost u 4 dv. sedanu činí 235 km/h a sprint 0-100 km/h se odehraje v čase 7,5 s, což je dokonce o 0,2 s rychleji, než za kolik to před dvaceti lety zvládl nejrychlejší „civilní“ typ pětkové řady -535i...

Některé trhy se navíc mohou těšit ze silně ekologické verze 320d EfficientDynamics Edition s kombinovanou spotřebou dokonce jen 4,1 l/100 km!!! Čtyřválec zde má naladění na 120 kW při 3250/min a 380 N.m. při 1900 až 2750/ min a spojen s extrémně dlouhým zpřevodováním a několika účinnými aerodynamickými úpravami.

Šestiválcový třílitr v typu 325d také přibral na obou parametrech: Na výkonu o 5 kW (nyní 150 kW při 3750/min) a na točivém momentu o 30 N.m (nyní 430 N.m při 1750/min). Adekvátní hodnoty maximální rychlosti a zrychlení pro sedan jsou 242 km/h a 7,0 s. Průměrná spotřeba 5,7 litru nafty je v případě třílitrového šestiválce důkazem bezprecedentního mistrovství mnichovských motorářů... Model 330d s výkonem 180 kW a 520 N.m. zůstává beze změny. Stejně tak i vrcholný 335d s technologií TwinTurbo (210 kW, 580 N.m.), který je pro svůj vysoký točivý moment sériově pojen výhradně s automatickou převodovkou.

Modely 320d a 330d jsou díky výkonnějším katalyzátorům a filtrům pevných částic systému BluePerformance schopny plnit vrdou emisní normu Euro 6. Na opačném konci nabídky se u sedanu již nějaký čas objevuje „podladěný“ naftový dvoulitr 316d (85 kW, 260 N.m.), nyní je však k dispozici i pro kombi Touring. Nejslabší naftové kombi uhání až 201 km/h, sprint 0 na 100 km/h zvládne za 11,2 s. a průměrně spotřebuje 4,5 l/100 km.

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN