Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé

vloženo

BMW ani letos neusnulo na vavřínech a dále soustavně inovuje své motory. Novinkou pro rok 2010 je náhrada staršího „dvouturbového“ motoru N54 v typech 135i a 335i novým, ještě pružnějším a úspornějším třílitrem N55 s jedním turbodmychadlem, dále silnější verze 320d a 325d, soubor prvků BluePerformance pro splnění Euro 6 i lehké modernizace trojkového kupé i kabrioletu.

Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé

Dva roky po faceliftu sedanu a kombi trojkové řady se optického osvěžení dočkaly i varianty kupé a kabrio. Nepatrně se prodloužily přední i zadní převisy karosérie, oba nárazníky jsou nové (ten přední má nyní sloučené vstupy vzduchu), maska chladiče dostala o něco širší „ledviny“. Známé Angel-Eyes neboli svítící kroužky předních světlometů mají nyní jasně bílou barvu a vyšší intenzitu než kdy předtím, takže je lze použít pro úsporné denní svícení.


K dispozici jsou i tři nové odstíny modré, červené a bílé. Interiér je bohatší o příjemné ambientní osvětlení a širší nabídku dekoračních lišt i barev koženého čalounění. Technickou novinkou číslo jedna je náhrada přeplňovaného třílitru N54 zcela novým N55. Modely 135i a 335i tak nyní dostanou tentýž šestiválec jako model 535i v nové pětkové řadě či pětkovém GT. Proti předchůdci se odlišuje použitím jediného širokorozsahového turbodmychadla Twin-Scroll s děleným vstupem výfukových plynů namísto dvou konvenčních turbodmychadel, čímž se rozšířilo už tak ohromující rozpětí otáček maximálního točivého momentu. Ten sice nyní vrcholí „starou“ hodnotou 400 N.m , zato v otáčkách 1200- 5000/min! Nejvyšší výkon také zůstal na původní hodnotě 225 kW při 5800/min.

Podstatně lepší odezvu na plynový pedál má zajistit variabilní zdvih ventilů Valvetronic, který nebyl u tohoto motoru (narozdíl od atmosférických verzí) dříve použitý. Maximální otáčky motoru jsou 7000/min, tedy také stejně jako dříve. Ten nejzásadnější prodejní argument přepracovaného motoru je však skrytý v dále snížené spotřebě paliva a emisích, což se zdá být pro člověka znalého současných „bavorských“ poměrů výkonu ke spotřebě paliva nepochopitelným technickým zázrakem. A přesto to šlo ještě dál, konkrétně o dalších 0,7 litru: S novým motorem spotřebuje kupé 335i v měřicím cyklu EU průměrně neuvěřitelných 8,4 litru benzínu na 100 km, a to navzdory výkonu přes 300 koní...

Dynamika 335i zůstává i nadále famózní- akcelerace 0-100 km/h za 5,5 sekundy (5,8 u těžšího kabria), maximálka je omezena na obvyklých 250 km/h. Inovovaný motor 35i se pochopitelně objeví i ve zbylých karosářských variantách trojkové řady, tedy v čtyřdveřovém sedanu i pětidveřovém kombi Touring a také v jedničkovém kupé a kabrioletu 135i.

Trojková řada bude s novým modelovým rokem k dispozici i ve speciálních edicích Lifestyle, Exclusive a Sport se specifickými kombinacemi vnějších a vnitřních doplňků i barevných kombinacích.
Novým základním benzínovým „Entry-level“ modelem se u kupé stává 318i Coupe (105 kW), který známe ze sedanu a kombi. Jen pro pořádek připomeňme, že všechny zážehové motory v BMW řady 3 mají přímý vstřik HPI. Jedinou výjimkou je zatím (?) čtyřlitrový osmiválec pro M3.

Změny také u nafty.
Motory čtyřválcových typů 320d a šestiválců 325d se také dočkaly vyšších kilowattů a newtonmetrů. 320d posílil z dosavadních 130 kW a 350 N.m na 135 kW při 4000/min a 380 N.m. při 1900/min., což je prakticky stejné naladění, které dostane v typu 520d nová pětková řada. Opět klesla spotřeba a to na hodnotu 4,7 litru u sedanu a kupé, na 4,8 u kombíku a 5,1 litru u nejtěžšího kabrioletu. Maximální rychlost u 4 dv. sedanu činí 235 km/h a sprint 0-100 km/h se odehraje v čase 7,5 s, což je dokonce o 0,2 s rychleji, než za kolik to před dvaceti lety zvládl nejrychlejší „civilní“ typ pětkové řady -535i...

Některé trhy se navíc mohou těšit ze silně ekologické verze 320d EfficientDynamics Edition s kombinovanou spotřebou dokonce jen 4,1 l/100 km!!! Čtyřválec zde má naladění na 120 kW při 3250/min a 380 N.m. při 1900 až 2750/ min a spojen s extrémně dlouhým zpřevodováním a několika účinnými aerodynamickými úpravami.

Šestiválcový třílitr v typu 325d také přibral na obou parametrech: Na výkonu o 5 kW (nyní 150 kW při 3750/min) a na točivém momentu o 30 N.m (nyní 430 N.m při 1750/min). Adekvátní hodnoty maximální rychlosti a zrychlení pro sedan jsou 242 km/h a 7,0 s. Průměrná spotřeba 5,7 litru nafty je v případě třílitrového šestiválce důkazem bezprecedentního mistrovství mnichovských motorářů... Model 330d s výkonem 180 kW a 520 N.m. zůstává beze změny. Stejně tak i vrcholný 335d s technologií TwinTurbo (210 kW, 580 N.m.), který je pro svůj vysoký točivý moment sériově pojen výhradně s automatickou převodovkou.

Modely 320d a 330d jsou díky výkonnějším katalyzátorům a filtrům pevných částic systému BluePerformance schopny plnit vrdou emisní normu Euro 6. Na opačném konci nabídky se u sedanu již nějaký čas objevuje „podladěný“ naftový dvoulitr 316d (85 kW, 260 N.m.), nyní je však k dispozici i pro kombi Touring. Nejslabší naftové kombi uhání až 201 km/h, sprint 0 na 100 km/h zvládne za 11,2 s. a průměrně spotřebuje 4,5 l/100 km.

Marek Oborník, foto BMW

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé Fotografie k článku Novinky u BMW: Výkonnější a úspornější motory i facelift trojkového kupé
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu