Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku

Nissan Qashqai je nyní v prodeji se zcela novým benzínovým motorem o objemu 1.3 litru ve dvou výkonnostních verzích. Slabší varianta nahradí současnou dvanáctistovku, kdežto silnější verze pak šestnáctistovku.

Vysoce úsporný nový motor, dostupný s výkonem 140 a 160 koní, přináší nižší spotřebu paliva a produkuje méně emisí CO2. Využivá sílu a zdroje aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a na vývoji se podílela také společnost Daimler.


Třináctistovka bude dostupná v provedení se šestistupňovou manuální převodovkou a zcela novou sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou (DCT), obě verze se objeví s pohonem předních kol. Celkově bude tak nová pohonná jednotka dostupná ve třech verzích – v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 140k, se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 160k a sedmistupňovou převodovkou DCT a výkonem 160k. Točivý moment je 240 Nm pro verzi s nižším výkonem, 260 Nm pro výkonnější verzi s manuální převodovkou a 270 Nm pro převodovku DCT.

Tři nové 1.3-litrové motorizace modelu Qashqai přímo nahrazují tři předchozí varianty – 1.2-litrový motor o výkonu 115k párovaný s manuální převodovkou a převodovkou CVT, a 1.6-litrový motor s výkonem 163k a manuální převodovkou. Všechny nové motorizace splňují nejnovější evropský emisní standard Euro 6d-Temp.

Nižší spotřeby bylo docíleno zásadním přepracováním designu motoru v porovnání s předchozími benzínovými motory. Byl přidán filtr pevných částic benzinu a došlo ke zlepšení v oblastech vstřikování paliva, designu spalovací komory, sníženého tření a optimalizace turbodmychadla. Díky vyššímu točivému momentu v nízkých otáčkách se zároveň snížila hlučnost, což představuje další benefit pro koncové zákazníky.

Ve srovnání s předchozím 1.2-litrovým motorem s výkonem 115k a manuální převodovkou nabízí nový 1.3-litrový motor se 140k a manuální převodovkou navíc 25k výkonu a 50Nm točivého momentu. Emise CO2 modelu Qashqai vybaveného 17” koly jsou nyní 121 g/km (NEDC-BT), což je o 8 g/km méně než dříve (NEDC).

Při porovnání těchto dvou pohonných jednotek se zlepšilo také zrychlení. Zatímco čas zrychlení z 0-100 km/h je téměř identický (10,6 s pro motor 1.2l proti 10,5 s pro nový motor 1.3l), průžné zrychlení z 80-100 km/h na 4. rychlostní stupeň kleslo z 5,7 s na 4,5 s – to představuje 21% zlepšení. Ještě výraznějšího zlepšení 35 % bylo dosaženo při pružném zrychlení z 100-120 km/h na 6. převodový stupeň, což přináší řidiči mnohem větší flexibilitu.

Ve srovnání s předchozí 1.6-litrovou verzí se 163k a manuální převodovkou nabízí nový 1.3-litrový motor se 160k a manuální převodovkou sice o 3k menší výkon, ale o 10 Nm vyšší točivý moment. Emise CO2 modelu Qashqai vybaveného 17” koly jsou nyní 121 g/km (NEDC-BT), což je o 13 g/km méně než dříve (NEDC).

Úplně nová dvouspojková automatická převodovka DCT je vybavebá mokrými spojkami, což přináší lepší zážitek z jízdy. Pro dosažení lepší účinnosti je vybavená elektricky ovládaným chladícím okruhem a elektromechanickým řízením převodových stupňů. To přináší soukromým i fleetovým zákazníkům výhody v podobě plynulého průběhu výkonu, rychlých změn převodových stupňů a díky absenci hydrodynamického měniče je jízda zábavnější a plynulejší.

Zároveň dochází ke snižování provozních nájkladů, především díky nižším nákladům na údržbu po dobu celé životnosti vozu. Například servisní intervaly byly prodloužené z 20 000 km na 30 000 km. Kromě toho snížení vyprodukovaných emisí CO2 o 8 g/km pro modely s manuální převodovkou znamená v některých státech západní Evropy snížení silniční daně. Podle dnešních sazebníků to představuje 290£ ve Spojeném království, 36€ v Německu a 163€ ve Francii.

Tento motor je výsledkem spolupráce mezi aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a společností Daimler a prošel 40 000 hodinami testování a simulací. Během tohoto testování byl motor podroben nájezdu 300 000 km v nejextrémnějších podmínkách světa.

Díky spolupráci se společností Daimler dokázali dvě značky vytvořit synergie, které posunuly hranice možného ve světe benzinových motorů. Výsledkem je 1.3-litrový motor s nejvyšší úrovní výkonu a pohodlí pro zákazníky, splňující nejpřísnější standardy spolehlivosti a odolnosti a nabízející nižší emise CO2. Interval výměny oleje byl prodloužen z 20 000 km na 30 000km.

Výhody pro zákazníka: 1.3-litrový 140k s manuální převodovkou ve srovnání s předchozí verzí 1.2l 115k

  • Vyšší točivý moment                           +50Nm (nyní 240Nm)
  • Vyšší výkon                                        +25PS (nyní 140k)
  • Nižší emise CO2 (NEDC-BT)              -8 g/km (nyní 121 g/km) se 17” koly
  • Nižší spotřeba paliva (NEDC-BT)       -0.3 l/100km (nyní 5.3 l/100 km)se 17” koly

Výhody pro zákazníka: 1.3-litrový 160k s manuální převodovkou ve srovnání s předchozí verzí 1.6l 163k

  • Vyšší točivý moment                            +10Nm (nyní  260 Nm)
  • Velmi podobný výkon                           -3PS (nyní 160k)
  • Nižší emise CO2 (NEDC-BT)               -13 g/km (nyní 121 g/km) se 17” koly
  • Nižší spotřeba paliva (NEDC-BT)         - 0.5 l/100km (nyní 5.3 l/100 km) se 17” koly

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč