Nejsilnější Škoda všech dob je tady, přijíždí Octavia RS 245

vloženo

Nová Škoda Octavia RS 245 má výkon 180 kW – to je o 11 kW více než měla dosud nejsilnější verze RS 230. Poháněna jsou opět přední kola za pomoci elektronicky řízeného diferenciálu VAQ, který slibuje sportovní jízdní zážitky. Octavia RS 245 je v nabídce v karosářských verzích liftback i kombi a svou premiéru bude mít na autosalonu v Ženevě. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje za pouhých 6,6 s, resp. za 6,7 s v případě varianty kombi.

Nejsilnější Škoda všech dob je tady, přijíždí Octavia RS 245 Nejsilnější Škoda všech dob je tady, přijíždí Octavia RS 245

Mladoboleslavská automobilka chrlí jednu novinku za druhou. Po oficiálním představení Škoda Kodiaq Scout světlo spatřil Kodiaq Sportline a dnes Škoda představila nejsilnější Octavii všech dob - model RS 245.


Lesklé černé detaily a výrazný sportovní zvuk
Nová příď se širokou maskou chladiče a širokými otvory pro vstup chladicího vzduchu s voštinovou strukturou v nově tvarovaném nárazníku propůjčují Octavii RS 245 dynamický vzhled. Jak žebra masky chladiče, tak i její rámeček jsou provedeny v lesklém černém laku. Nově strukturované světlomety krystalického vzhledu jsou sériově vybaveny Full-LED technologií a funkcí adaptivních světlometů AFS. Také mlhové světlomety, zadní skupinová světla a osvětlení registrační značky jsou provedeny v krystalické optice a vybaveny prvky LED.

Černé jsou i kryty vnějších zpětných zrcátek a lichoběžníkové koncovky výfuku. Na masce chladiče a na pátých dveřích je umístěno logo RS s lesklým černým písmenem „V“ (z anglického „Victory“). Detaily jako spoiler na zádi liftbacku, resp. na hraně střechy u verze kombi jsou další znaky emocionálního a sportovního designu.

Sportovní sedadla a hliníkové prvky v interiéru
Sportovní styl dominuje i převážně černému interiéru – od stropu až po podlahu s kryty pedálů z ušlechtilé oceli. Sportovní sedadla s potahem z materiálu Alcantara se zvýšenými bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami dobře drží tělo při rychlém průjezd zatáček. Přední sedačky zdobí – stejně jako přední prahové lišty – logo RS. S dynamickým prostředím ladí sportovní multifunkční volant s věncem potaženým perforovanou kůží a integrovanými páčkami řazení pro volitelnou převodovku DSG. Ambientní LED osvětlení v dekoračních lištách v typickém designu RS 245 ponoří interiér do deseti individuálně volitelných barev. Do přístrojového panelu je integrován barevný Maxi DOT displej.

Velká síla, nízká spotřeba
Pod kapotou pracuje čtyřválcový benzinový motor TSI o výkonu 180 kW (245 k) – to je o 11 kW (15 k) více než u dosud nejsilnější varianty tohoto modelu. Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici v rozsahu od 1.600 do 4.300 min-1. Zákazník může volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Liftback zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, kombi za 6,7 s. Špatné to není ani s pružným zrychlením  - sprint ze 60 na 100 km/h na pátý převodový stupeň zvládá Octavia RS 245 s manuální převodovkou za pouhých 6,4 s (provedení Combi pak 245: 6,5 s), na zrychlení z 80 na 120 km/h stačí pouze 6,6 s (combi 245: 6,8 s).

Sportovní podvozek a mechanicky omezený prokluz
Díky sportovními podvozku je světlá výška Octavie RS 245 oproti běžným modelům této modelové řady o 14 milimetrů nižší. Rozchod kol zadní nápravy je o 38 milimetrů širší než u předchozí verze. Sériová kola z lehkých slitin v černém designu jsou devatenáctipalcová. Součástí sériové výbavy je i stabilizační program ESC se sportovním režimem a elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ. Tato funkce diferenciálu umožňuje mimořádně dynamickou akceleraci při výjezdu ze zatáčky. Omezuje prokluz na jednom z předních kol a optimalizuje přenos hnacího momentu na vozovku. Elektrohydraulická uzávěrka diferenciálu VAQ se nabízí výhradně pro vrcholný model RS 245. Volba jízdního profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator umožňují individuální nastavení funkcí pohonu, řízení, sportovního zvuku a komfortních funkcí dle přání řidiče. Dynamický charakter vozu zvýrazňuje i progresivní řízení a volitelně dodávaná adaptivní regulace podvozku Dynamic Chassis Control (DCC).

WLAN-hotspot a navigace v reálném čase
ŠKODA Connect nabízí progresivní mobilní online-služby ve dvou kategoriích - Infotainment Online (informace/zábava) a Care Connect (asistence řidiče). Nová generace infotainment systémů Bolero, Amundsen a Columbus dostala skleněný design a kapacitní displeje reagující už na lehký dotyk. Ve voze mají infotainmenty speciální startovací obrazovku. Vrcholný navigační systém Columbus nabízí obrazovku s úhlopříčkou 9,2 palce, WLAN-hotspot a LTE-modul pro superrychlý přenos dat. Mezi mimořádně užitečné služby patří kromě toho Dopravní informace online, které v případě dopravní zácpy doporučí objízdnou trasu. V systému Columbus lze hledaná místa s POI (Point of interest) zadávat hlasem. Systém kromě toho poskytuje zprávy a informace o počasí, o čerpacích stanicích na trase (včetně cen pohonných hmot) nebo o parkovištích a jejich aktuální obsazenosti. Phonebox umožní indukční nabíjení smartphonů.

Care Connect umožňuje nouzové volání (automaticky v případě nehody, při níž budou aktivovány zádržné systémy), systém po stisknutí tlačítka zalarmuje asistenční službu nebo naváže spojení s odborníky, kteří zodpovědí dotazy, týkající se např. jednotlivých funkcí vozu. Další online-služby nabízí aplikace ŠKODA Connect App s pomocí chytrého telefonu. Mimo jiné se jedná o vzdálený přístup k vozu (Remote Access), umožňující kontrolu oken, dveří, střešního okna, osvětlení, stavu palivové nádrže nebo zobrazení pozice vozu.

Asistenční systémy jako ve vozech vyšších tříd
Elektronické asistenční systémy výrazně překonávají úroveň běžnou ve třídě kompaktních vozů. Novinkami v programu jsou asistent pro couvání s přívěsem, prediktivní ochrana chodců (brzdí při hrozící kolizi s chodci) jako součást systému Front Assist, Blind Spot Detect (varuje před vozidly v mrtvém úhlu zpětných zrcátek), Rear Traffic Alert (senzory na zádi varují při vycouvávání z parkoviště před vozy, blížícími se z boku), Manoevre Assist (při parkovacích manévrech brzdí vůz při jízdě vpřed i při couvání, pokud senzor rozpozná překážku) a Crew Protect Assist (při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce). Crew Protect Assist spolupracuje se systémem Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City. Osvědčený adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC – při zadané rychlosti udržuje požadovaný odstup od vozidla před sebou) je aktivní až do rychlosti 210 km/h.

Řada ‚Simply Clever’ řešení na palubě
Mezi četné ‚Simply Clever’ detaily nového modelu RS 245 patří mimo jiné držáky lahví ve středovém panelu (umožňující otevírání PET-lahví jednou rukou), vyhřívaný volant, dva USB-konektory pro cestující na zadních sedadlech, klíč s možností personalizace (až tři uživatelé si mohou uložit individuální nastavení klimatizace, sedaček, hlasitosti audiosystému a volbu jízdního profilu) a vyjímatelná LED-svítilna v zavazadlovém prostoru verze kombi, jejíž akumulátor se za jízdy automaticky nabíjí.

Zkratka RS pro nejsportovnější modely značky ŠKODA
Zkratku RS použila ŠKODA poprvé v roce 1974 v motoristickém sportu. V roce 2000 se tato zkratka jako synonymum sportovního charakteru objevila i v modelové paletě značky Škoda. To byl počátek úspěšné historie. Dosud bylo prodáno 200.000 vozů ve variantě RS – z toho 100.000 od roku 2013, ve třetí generaci modelu OCTAVIA.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nejsilnější Škoda všech dob je tady, přijíždí Octavia RS 245 Fotografie k článku Nejsilnější Škoda všech dob je tady, přijíždí Octavia RS 245
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku