Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb

vloženo

S blížícím se příchodem emisní normy Euro5 začíná zvonit hrana letitému motoru 1,9 TDI-PD (77 kW). Stejně jako dříve u Fabie a Octavie, i u Superbu bude zanedlouho nahrazen stejně výkonným čtyřválcem 1,6 TDI Common Rail

Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb Připomeňme základní konstrukční znaky motoru 1,6 TDI-CR:

Zdvihový objem 1598 ccm; vrtání x zdvih: 79,5x 80,5mm; kompresní poměr 16,5:1; nejvyšší výkon 77 kW při 4400/min; nejvyšší točivý moment 250 N.m. při 1500-2500/min. Vstřikování Common Rail, piezoelektricky ovládané vstřikovače, tlak 1700 barů. Rozvodový řemen s intervalem výměny až 180 tisíc km. Filtr pevných částic DPF.

Tišší a úspornější, ale také méně pružný
Dle zkušeností z modernizované Octávie i Fabie je motor 1,6 TDI-CR proti dosluhujícímu 1,9 TDI-PD ve všech provozních otáčkách znatelně tišší a za stejných podmínek dosahuje i maličko nižší spotřeby paliva. Nástup točivého momentu je však plynulejší a rozložený do širšího pásma než dříve, takže dřívější TDI-PD zůstává nadále pocitově dynamičtější a pružnější - což je nejvíce citelné při akceleraci na vyšší rychlostní stupně. Výsledek může být ale ještě ovlivněn konečným zpřevodováním, avšak při prioritě co nejnižší spotřeby bude pravděpodobně těžší (delší) než u nahrazovaného modelu. Také nejvyšší výkon 77 kW byl u dřívější TDI-PD dosažitelný o nezanedbatelných 400 otáček dříve - ve 4000/min.

Nezbaví se pětikvaltu
Zatímco základní benzínový čtyřválec 1,4 TSI má standardně šestistupňovou manuální převodovku, malý diesel si i nadále bude muset vystačit s pětirychlostní skříní. Tu, ale s ještě těžším zpřevodováním, bude mít i superúsporná verze GreenLine, u které generační výměna 1,9 TDI-PD za 1,6 TDI-CR samozřejmě proběhne také. Zda bude k dispozici i automatika DSG je zatím otázkou.

Superb 1,6 TDI-CR bude k dispozici jak pro sedan tak kombi, a to ve všech stupních výbavy mimo Exclusive. Sedan Škoda Superb bude s tímto motorem zrychlovat z 0 na 100 km/h za 12,5 s a dosáhne maximální rychlosti 188 km/h. Kombi bude ve sprintu stejně rychlé, maximální rychlost bude mít 187 km/h. Dle emisí CO2- 130g/km by kombinovaná spotřeba Superbu měla těsně podlézt pětilitrovou hranici, kombi se 133 g/km by mělo být zhruba na ní.

Ceny doplníme ihned, jakmile budou výrobcem Škoda oficiálně zveřejněny.

Marek Oborník, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb Fotografie k článku Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb Fotografie k článku Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb Fotografie k článku Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb Fotografie k článku Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb Fotografie k článku Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb Fotografie k článku Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb Fotografie k článku Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb Fotografie k článku Motor 1,6 TDI-CR se chystá do Škody Superb
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má