Ford Fiesta ST jde na dračku

vloženo

Ford Motor Company navyšuje výrobu nového sportovního modelu Fiesta ST v reakci na skutečnost, že za prvních šest měsíců od zahájení prodeje si tento model objednalo dvakrát více zákazníků, než společnost původně předpokládala.

Ford Fiesta ST jde na dračku Ford Fiesta ST jde na dračku

Od uvedení na trh v březnu letošního roku eviduje Ford již bezmála 10.000 objednávek na novou Fiestu ST. Proto Ford navýšil výrobu tohoto modelu o 15%, nyní se tak v Kolíně nad Rýnem vyrábí 60 vozů denně. 


Nejžádanější je nová Ford Fiesta ST ve Velké Británii, kam zamířilo 56 % všech dosud prodaných vozů. Následuje Německo a Švýcarsko. Dohromady tyto tři země zajišťují více než 87 % veškerého odbytu nové sportovní Fiesty. Celkem 45 % zákazníků volí oranžovou Molten nebo modrou Spirit, což jsou odstíny určené výhradně pro Fiestu ST.

Zákazníci i odborná veřejnost zareagovali na Fiestu ST mimořádně příznivě,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Děláme, co je v našich silách, abychom přizpůsobili výrobu poptávce.“ Nová Fiesta ST se dočkala nadšených ohlasů i od médií z celé Evropy.

Tým, který pracoval na vývoji jízdních vlastností Fiesty ST, získal na vyhlašování odborných cen za rok 2013 „Vehicle Dynamics International Awards“ titul „Dynamics Team of the Year“. David Put, odborník z Ford Team RS na ladění jízdních vlastností, byl při stejné příležitosti poctěn oceněním „Dynamicist of the Year“.

Díky motoru 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW zvládne Fiesta ST zrychlení 0-100 km/h za 6,9 vteřin a vyvine nejvyšší rychlost 220 km/h. Vedle výkonného motoru dostala rovněž sportovně naladěný podvozek, řízení a brzdy, stejně jako zdokonalený systém TVC pro stranové vektorování točivého momentu. Ve výbavě nechybí systém Ford MyKey, SYNC s automatickým tísňovým voláním a sportovní sedadla Recaro. I přes mimořádnou dynamiku má Fiesta ST kombinovanou spotřebu paliva pouze 5,9 l/100 km a emise CO2 138 g/km*.

Svým úspěšným vstupem na trh navazuje nová Fiesta ST na Focus ST, který se začal prodávat v létě 2012. Za prvních šest měsíců roku 2013 byl tento model, poháněný motorem 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW, nejprodávanějším vozem své třídy v celé Evropě. Ford na něj eviduje celkem 4.000 objednávek. Velmi dobře si Ford Fiesta ST vede také v České republice, kde je tento v současnosti pravděpodobně nejlepší malý hot hatch nabízen už za 429.990 Kč.

Fiestu ST jsme nedávno otestovali a řádně chválili. Samotný test si můžete přečíst zde.

Ford Media

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu