Ford Fiesta ST jde na dračku

vloženo

Ford Motor Company navyšuje výrobu nového sportovního modelu Fiesta ST v reakci na skutečnost, že za prvních šest měsíců od zahájení prodeje si tento model objednalo dvakrát více zákazníků, než společnost původně předpokládala.

Ford Fiesta ST jde na dračku Ford Fiesta ST jde na dračku

Od uvedení na trh v březnu letošního roku eviduje Ford již bezmála 10.000 objednávek na novou Fiestu ST. Proto Ford navýšil výrobu tohoto modelu o 15%, nyní se tak v Kolíně nad Rýnem vyrábí 60 vozů denně. 


Nejžádanější je nová Ford Fiesta ST ve Velké Británii, kam zamířilo 56 % všech dosud prodaných vozů. Následuje Německo a Švýcarsko. Dohromady tyto tři země zajišťují více než 87 % veškerého odbytu nové sportovní Fiesty. Celkem 45 % zákazníků volí oranžovou Molten nebo modrou Spirit, což jsou odstíny určené výhradně pro Fiestu ST.

Zákazníci i odborná veřejnost zareagovali na Fiestu ST mimořádně příznivě,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Děláme, co je v našich silách, abychom přizpůsobili výrobu poptávce.“ Nová Fiesta ST se dočkala nadšených ohlasů i od médií z celé Evropy.

Tým, který pracoval na vývoji jízdních vlastností Fiesty ST, získal na vyhlašování odborných cen za rok 2013 „Vehicle Dynamics International Awards“ titul „Dynamics Team of the Year“. David Put, odborník z Ford Team RS na ladění jízdních vlastností, byl při stejné příležitosti poctěn oceněním „Dynamicist of the Year“.

Díky motoru 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW zvládne Fiesta ST zrychlení 0-100 km/h za 6,9 vteřin a vyvine nejvyšší rychlost 220 km/h. Vedle výkonného motoru dostala rovněž sportovně naladěný podvozek, řízení a brzdy, stejně jako zdokonalený systém TVC pro stranové vektorování točivého momentu. Ve výbavě nechybí systém Ford MyKey, SYNC s automatickým tísňovým voláním a sportovní sedadla Recaro. I přes mimořádnou dynamiku má Fiesta ST kombinovanou spotřebu paliva pouze 5,9 l/100 km a emise CO2 138 g/km*.

Svým úspěšným vstupem na trh navazuje nová Fiesta ST na Focus ST, který se začal prodávat v létě 2012. Za prvních šest měsíců roku 2013 byl tento model, poháněný motorem 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW, nejprodávanějším vozem své třídy v celé Evropě. Ford na něj eviduje celkem 4.000 objednávek. Velmi dobře si Ford Fiesta ST vede také v České republice, kde je tento v současnosti pravděpodobně nejlepší malý hot hatch nabízen už za 429.990 Kč.

Fiestu ST jsme nedávno otestovali a řádně chválili. Samotný test si můžete přečíst zde.

Ford Media

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina