Ford Fiesta ST jde na dračku

vloženo

Ford Motor Company navyšuje výrobu nového sportovního modelu Fiesta ST v reakci na skutečnost, že za prvních šest měsíců od zahájení prodeje si tento model objednalo dvakrát více zákazníků, než společnost původně předpokládala.

Ford Fiesta ST jde na dračku Ford Fiesta ST jde na dračku

Od uvedení na trh v březnu letošního roku eviduje Ford již bezmála 10.000 objednávek na novou Fiestu ST. Proto Ford navýšil výrobu tohoto modelu o 15%, nyní se tak v Kolíně nad Rýnem vyrábí 60 vozů denně. 


Nejžádanější je nová Ford Fiesta ST ve Velké Británii, kam zamířilo 56 % všech dosud prodaných vozů. Následuje Německo a Švýcarsko. Dohromady tyto tři země zajišťují více než 87 % veškerého odbytu nové sportovní Fiesty. Celkem 45 % zákazníků volí oranžovou Molten nebo modrou Spirit, což jsou odstíny určené výhradně pro Fiestu ST.

Zákazníci i odborná veřejnost zareagovali na Fiestu ST mimořádně příznivě,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Děláme, co je v našich silách, abychom přizpůsobili výrobu poptávce.“ Nová Fiesta ST se dočkala nadšených ohlasů i od médií z celé Evropy.

Tým, který pracoval na vývoji jízdních vlastností Fiesty ST, získal na vyhlašování odborných cen za rok 2013 „Vehicle Dynamics International Awards“ titul „Dynamics Team of the Year“. David Put, odborník z Ford Team RS na ladění jízdních vlastností, byl při stejné příležitosti poctěn oceněním „Dynamicist of the Year“.

Díky motoru 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW zvládne Fiesta ST zrychlení 0-100 km/h za 6,9 vteřin a vyvine nejvyšší rychlost 220 km/h. Vedle výkonného motoru dostala rovněž sportovně naladěný podvozek, řízení a brzdy, stejně jako zdokonalený systém TVC pro stranové vektorování točivého momentu. Ve výbavě nechybí systém Ford MyKey, SYNC s automatickým tísňovým voláním a sportovní sedadla Recaro. I přes mimořádnou dynamiku má Fiesta ST kombinovanou spotřebu paliva pouze 5,9 l/100 km a emise CO2 138 g/km*.

Svým úspěšným vstupem na trh navazuje nová Fiesta ST na Focus ST, který se začal prodávat v létě 2012. Za prvních šest měsíců roku 2013 byl tento model, poháněný motorem 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW, nejprodávanějším vozem své třídy v celé Evropě. Ford na něj eviduje celkem 4.000 objednávek. Velmi dobře si Ford Fiesta ST vede také v České republice, kde je tento v současnosti pravděpodobně nejlepší malý hot hatch nabízen už za 429.990 Kč.

Fiestu ST jsme nedávno otestovali a řádně chválili. Samotný test si můžete přečíst zde.

Ford Media

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik