Ford Fiesta ST jde na dračku

vloženo

Ford Motor Company navyšuje výrobu nového sportovního modelu Fiesta ST v reakci na skutečnost, že za prvních šest měsíců od zahájení prodeje si tento model objednalo dvakrát více zákazníků, než společnost původně předpokládala.

Ford Fiesta ST jde na dračku Ford Fiesta ST jde na dračku

Od uvedení na trh v březnu letošního roku eviduje Ford již bezmála 10.000 objednávek na novou Fiestu ST. Proto Ford navýšil výrobu tohoto modelu o 15%, nyní se tak v Kolíně nad Rýnem vyrábí 60 vozů denně. 


Nejžádanější je nová Ford Fiesta ST ve Velké Británii, kam zamířilo 56 % všech dosud prodaných vozů. Následuje Německo a Švýcarsko. Dohromady tyto tři země zajišťují více než 87 % veškerého odbytu nové sportovní Fiesty. Celkem 45 % zákazníků volí oranžovou Molten nebo modrou Spirit, což jsou odstíny určené výhradně pro Fiestu ST.

Zákazníci i odborná veřejnost zareagovali na Fiestu ST mimořádně příznivě,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Děláme, co je v našich silách, abychom přizpůsobili výrobu poptávce.“ Nová Fiesta ST se dočkala nadšených ohlasů i od médií z celé Evropy.

Tým, který pracoval na vývoji jízdních vlastností Fiesty ST, získal na vyhlašování odborných cen za rok 2013 „Vehicle Dynamics International Awards“ titul „Dynamics Team of the Year“. David Put, odborník z Ford Team RS na ladění jízdních vlastností, byl při stejné příležitosti poctěn oceněním „Dynamicist of the Year“.

Díky motoru 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW zvládne Fiesta ST zrychlení 0-100 km/h za 6,9 vteřin a vyvine nejvyšší rychlost 220 km/h. Vedle výkonného motoru dostala rovněž sportovně naladěný podvozek, řízení a brzdy, stejně jako zdokonalený systém TVC pro stranové vektorování točivého momentu. Ve výbavě nechybí systém Ford MyKey, SYNC s automatickým tísňovým voláním a sportovní sedadla Recaro. I přes mimořádnou dynamiku má Fiesta ST kombinovanou spotřebu paliva pouze 5,9 l/100 km a emise CO2 138 g/km*.

Svým úspěšným vstupem na trh navazuje nová Fiesta ST na Focus ST, který se začal prodávat v létě 2012. Za prvních šest měsíců roku 2013 byl tento model, poháněný motorem 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW, nejprodávanějším vozem své třídy v celé Evropě. Ford na něj eviduje celkem 4.000 objednávek. Velmi dobře si Ford Fiesta ST vede také v České republice, kde je tento v současnosti pravděpodobně nejlepší malý hot hatch nabízen už za 429.990 Kč.

Fiestu ST jsme nedávno otestovali a řádně chválili. Samotný test si můžete přečíst zde.

Ford Media

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo
06.08.2018
Na nový Peugeot Rifter stačí 390 000 Kč
04.08.2018
Na omlazený model Škoda Fabia čtvrt milionu korun nestačí
03.08.2018
Nová Honda CR-V má české ceny, konkurenci zatápí bohatou výbavou
02.08.2018
Škoda Karoq se rychle rozmnožuje - dnes tu máme verzi Sportline
01.08.2018
Škoda Karoq Scout je tady a vypadá skvěle
31.07.2018
BMW X2 25d xDrive - Více stylu, méně BMW
30.07.2018
Přijíždí Hyundai Kona v limitované edici Iron Man
29.07.2018
Falešný poplach: dieselové motory jsou v ČR stále v hledáčku kupujících
29.07.2018
Test ojetiny: Kia Sportage 1.7 CRDi 85 kW 2WD (video)
26.07.2018
Test ojetiny: Audi A6 – ve hře díky nadčasovým tvarům
25.07.2018
Druhá generace Audi Q3 je tady, vypadá jako zmenšená Q8
23.07.2018
Volkswagen Amarok V6 zvládá terén dobře
20.07.2018
Rain Man s mobilem: Jsem výborný řidič
18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí