Citroën DS5 - představení a české ceny

vloženo

Přestože se DS5 již nějakou dobu vyrábí, automobilka Citroën tento model oficiálně uvedla na český trh tento týden. DS5 tvoří vrchol současné řady DS odkazující na slavnou minulost.

Citroën DS5 - představení a české ceny Citroën DS5 - představení a české ceny

Citroën ve středu v Praze představil třetí model liniové řady DS, který se postaví po boku modelů DS3 a DS4. Nový model DS5 je automobilem vyjadřující smysl celé série DS a kombinující v sobě futuristický design, dostatek technologií, ale také emoce. Je tak mnohem osobitější a zajímavější než jeho linioví kolegové DS3 a DS4. Novinka se pyšní exkluzivními materiály jako je kůže Club nebo potahy sedadel Bracelet.


Model DS5 využívá rovněž to nejlepší z technologií značky Citroën jako je systém ITC (Intelligent Traction Control), druhá generace systému varování před neúmyslným překročením dělicí čáry, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel podle okolního provozu, systém barevného promítání informací do výše očí nebo kamera usnadňující couvání.

Čtveřice motorů
Třetí model řady DS je při svém uvedení na trh nabízen se 2 naftovými motory Euro V, sériově opatřenými filtrem pevných částic, motorem e-HDi 110 Airdream (šestistupňová pilotovaná převodovka) s mikrohybridní technologií Stop&Start nové generace snižující emise CO2 o 15 %, a motorem HDi 160 (šestistupňová manuální nebo automatická převodovka) s obdivuhodnými výkony pro pohodlné a bezpečné řízení. Model DS5 může také pohánět dvojice benzínových motorů s turbokompresorem a přímým vstřikováním, Euro V, které byly vyvinuty ve spolupráci s firmou BMW: THP 155 (šestistupňová automatická převodovka) a THP 200 (šestistupňová manuální převodovka). Tato poslední verze poskytuje vysokou úroveň pohodlí díky svému výkonu (147 kW) a maximálnímu točivému momentu (275 Nm při 1770 ot/min.).

Hybrid4
Citroën DS5 je prvním modelem značky, který je vybaven technologií Hybrid4, což je plně hybridní pohon, který spojuje výkony dieselového motoru HDi s účinností elektrického pohonu. Technologie Hybrid4 nabízí jak výkonnost (200k, pohon všech 4 kol, elektrický provoz ve městě, boost efekt při silném zrychlení v režimu sport), tak velmi nízké emise CO2 (99 g/km). Hybrid4 nabízí řízení v různých režimech. Řidič si může pomocí kolečka zabudovaného do středové konzoly zvolit mezi 4 různými režimy: Auto, ZEV, 4x4, Sport. Režim „Auto“ se aktivuje při každém nastartování a automaticky řídí přechod mezi spalovacím a elektrickým motorem, aby se optimalizovala spotřeba paliva. Režim „Zero Emission Véhicle“ (ZEV) umožňuje jízdu pouze s elektrickým motorem, pokud rychlost nepřesáhne 60 km/hod, přičemž dojezd v režimu ZEV činí 2-3 km. Po dosažení maximální délky dojezdu se pohon přepne do režimu „Auto“. Režim „Pohon všech 4 kol“ (4WD) je vhodný pro jízdu nízkou rychlostí, kdy jsou přední kola poháněna spalovacím motorem a zadní elektrickým. Tento režim využijete zejména v nezpevněném terénu, popř. v hlubokém sněhu. Režim „Sport“ zvyšuje aktivitu a hbitost vozu díky maximálnímu využití elektrického motoru, který tak zlepšuje výkon spalovacího motoru. Akcelerace, pružnost i řazení rychlostí jsou pak dynamičtější díky elektrickému „boost“ efektu.

Nejlevnější DS5 je s úsporným dieselem
Citroën DS5 pořídíte překvapivě nejlevněji se vznětovým motorem 1.6 e-HDI a převodovkou BMP6. V základní výbavě Design startuje takto poháněná DS5 na 679.900 Kč. Za benzínovou přeplňovanou 1.6 THP/120 kW spojenou s automatickou převodovkou je nutné připlatit 20.000 Kč. Silnější verze 1.6 THP/147 kW je dostupná pouze v třetí výbavě Sport za cenu 879.900 Kč. V nabídce je ještě dvoulitrový motor HDI/120 kW, který lze kombinovat s manuální nebo automatickou převodovkou od druhého stupně výbavy (784.900 Kč, resp. 834.900 Kč). Svou cenu také zná hybridní verze Hybrid4 (od 964.900 Kč).

Citroën DS5 - pořizovací ceny (Kč)
Motor, výkon, převodovka/výbava Design Style Sport
1.6 THP/120 kW, AT 699.900 769.900 -
1.6 THP/147 kW, MT - - 879.900
1.6 e-HDi/82 kW, BMP6 679.900 - -
2.0 HDi/120 kW, MT - 784.900 884.900
2.0 HDI/120 kW, AT - 834.900 934.900
Hybrid4 - 964.900 1 064.900

Citroën, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny Fotografie k článku Citroën DS5 - představení a české ceny

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..