Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně

vloženo

Spolu s nově představenou prodlouženou verzí Long se do nabídky vrací i verze s unikátním motorem W12. Ten je díky aplikaci vstřikování FSI opět o něco silnější a úspornější, navíc už po vzoru menších motorizací dostal i osmistupňovou automatiku

Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně

Audi A8 Long má proti standardní verzi o rovných 130 mm delší rozvor i celkovou délku, takže s 5267 mm je momentálně delší než prodloužené verze konkurenčního BMW 7 nebo Mercedesu S-Klasse. Těch 13 cm navíc proti standardní A8 je samozřejmě plně využito ve prospěch cestujících na zadních sedadlech, ať už jde o snadnější nastupování díky delším zadním dveřím, nebo prostor před jejich koleny.
Za příplatek lze dozadu namísto klasické třímístné lavice pořídit dvě samostatná sedadla s všestranným elektrickým seřizováním, vyhříváním a odvětráváním. Cestující na zadním sedadle může dokonce ovládat polohu sedadla spolujezdce vpředu- to kdyby se mu půl metru volného prostoru před koleny zdálo pořád málo... Místo mezi oběma zadními sedly lze navíc vyplnit třeba chlazeným minibarem nebo integrovaným sklopným stolkem. Klimatizace je pochopitelně čtyřzónová s ovládáním „svého teritoria“ ze zadních míst. Podobně jako u běžné A8 lze objednat namátkou třeba zábavní systém s displeji o úhlopříčce 10,2 palce.


Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Špičkový model A8 L W12 přináší modifikovaný dvanáctiválcový motor se známou nezvyklou konfigurací do W, tedy se čtyřmi řadami válců po třech válcích (namísto jinde obvyklých dvou řad po šesti).
Atmosféricky plněný motor W12 má nyní objem 6299 ccm (vrtání x zdvih 86,0 x 90,4 mm) a dostal přímé vstřikování benzínu FSI s tlakem až 130 barů. Výkon vrcholí hodnotou 368 kW a točivý moment dosahuje maxima 625 N.m při 3250/min. Motor je na svůj objem velmi lehký (247 kg) a kompaktní (cca 500x700x700 mm) O osmistupňové automatice Tiptronic už byla zmínka, pohon všech kol je samozřejmostí.

Jízdní výkony jsou enormní: 0 na 100 km/h za 4,9 s., nejvyšší rychlost je bohužel tradičně omezena na 250 km/h, takže nedává obraz o skutečných možnostech dvanáctiválce.
Kombinovaná spotřeba klesla o 12% na hodnotu 12,0 l/100 km, takže je nižší než u přeplňovaných dvanáctiválců v BMW 760i/Li (400 kW; 12,9 l/100 km) či Mercedesu S 600 (380 kW; 14,3 l/100km).

Dvanáctiválec se kromě označení W12 od slabších motorizací zvenčí odlišuje i bohatším chromováním, například v otvorech pro náporový vzduch či na vnějších zpětných zrcátkách, i dvojicí koncovek výfuků lichoběžníkového tvaru. Sériově se u něj dodávají kola 19“ s pneu 255/45 a brzdová soustava byla adekvátně výkonovým možnostem posílena, takže vpředu najdeme kotouče o průměru 400 mm a vzadu 356 mm.

Na trh přijde A8 Long až v závěru roku 2010, takže na české ceny si budeme muset ještě počkat.

Marek Oborník, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy