Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně

vloženo

Spolu s nově představenou prodlouženou verzí Long se do nabídky vrací i verze s unikátním motorem W12. Ten je díky aplikaci vstřikování FSI opět o něco silnější a úspornější, navíc už po vzoru menších motorizací dostal i osmistupňovou automatiku

Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Audi A8 Long má proti standardní verzi o rovných 130 mm delší rozvor i celkovou délku, takže s 5267 mm je momentálně delší než prodloužené verze konkurenčního BMW 7 nebo Mercedesu S-Klasse. Těch 13 cm navíc proti standardní A8 je samozřejmě plně využito ve prospěch cestujících na zadních sedadlech, ať už jde o snadnější nastupování díky delším zadním dveřím, nebo prostor před jejich koleny.
Za příplatek lze dozadu namísto klasické třímístné lavice pořídit dvě samostatná sedadla s všestranným elektrickým seřizováním, vyhříváním a odvětráváním. Cestující na zadním sedadle může dokonce ovládat polohu sedadla spolujezdce vpředu- to kdyby se mu půl metru volného prostoru před koleny zdálo pořád málo... Místo mezi oběma zadními sedly lze navíc vyplnit třeba chlazeným minibarem nebo integrovaným sklopným stolkem. Klimatizace je pochopitelně čtyřzónová s ovládáním „svého teritoria“ ze zadních míst. Podobně jako u běžné A8 lze objednat namátkou třeba zábavní systém s displeji o úhlopříčce 10,2 palce.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Špičkový model A8 L W12 přináší modifikovaný dvanáctiválcový motor se známou nezvyklou konfigurací do W, tedy se čtyřmi řadami válců po třech válcích (namísto jinde obvyklých dvou řad po šesti).
Atmosféricky plněný motor W12 má nyní objem 6299 ccm (vrtání x zdvih 86,0 x 90,4 mm) a dostal přímé vstřikování benzínu FSI s tlakem až 130 barů. Výkon vrcholí hodnotou 368 kW a točivý moment dosahuje maxima 625 N.m při 3250/min. Motor je na svůj objem velmi lehký (247 kg) a kompaktní (cca 500x700x700 mm) O osmistupňové automatice Tiptronic už byla zmínka, pohon všech kol je samozřejmostí.

Jízdní výkony jsou enormní: 0 na 100 km/h za 4,9 s., nejvyšší rychlost je bohužel tradičně omezena na 250 km/h, takže nedává obraz o skutečných možnostech dvanáctiválce.
Kombinovaná spotřeba klesla o 12% na hodnotu 12,0 l/100 km, takže je nižší než u přeplňovaných dvanáctiválců v BMW 760i/Li (400 kW; 12,9 l/100 km) či Mercedesu S 600 (380 kW; 14,3 l/100km).

Dvanáctiválec se kromě označení W12 od slabších motorizací zvenčí odlišuje i bohatším chromováním, například v otvorech pro náporový vzduch či na vnějších zpětných zrcátkách, i dvojicí koncovek výfuků lichoběžníkového tvaru. Sériově se u něj dodávají kola 19“ s pneu 255/45 a brzdová soustava byla adekvátně výkonovým možnostem posílena, takže vpředu najdeme kotouče o průměru 400 mm a vzadu 356 mm.

Na trh přijde A8 Long až v závěru roku 2010, takže na české ceny si budeme muset ještě počkat.

Marek Oborník, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.01.2017
Chcete koupit Toyotu nebo Peugeot? Od soboty ušetříte desetitisíce
17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?