Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně

vloženo

Spolu s nově představenou prodlouženou verzí Long se do nabídky vrací i verze s unikátním motorem W12. Ten je díky aplikaci vstřikování FSI opět o něco silnější a úspornější, navíc už po vzoru menších motorizací dostal i osmistupňovou automatiku

Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Audi A8 Long má proti standardní verzi o rovných 130 mm delší rozvor i celkovou délku, takže s 5267 mm je momentálně delší než prodloužené verze konkurenčního BMW 7 nebo Mercedesu S-Klasse. Těch 13 cm navíc proti standardní A8 je samozřejmě plně využito ve prospěch cestujících na zadních sedadlech, ať už jde o snadnější nastupování díky delším zadním dveřím, nebo prostor před jejich koleny.
Za příplatek lze dozadu namísto klasické třímístné lavice pořídit dvě samostatná sedadla s všestranným elektrickým seřizováním, vyhříváním a odvětráváním. Cestující na zadním sedadle může dokonce ovládat polohu sedadla spolujezdce vpředu- to kdyby se mu půl metru volného prostoru před koleny zdálo pořád málo... Místo mezi oběma zadními sedly lze navíc vyplnit třeba chlazeným minibarem nebo integrovaným sklopným stolkem. Klimatizace je pochopitelně čtyřzónová s ovládáním „svého teritoria“ ze zadních míst. Podobně jako u běžné A8 lze objednat namátkou třeba zábavní systém s displeji o úhlopříčce 10,2 palce.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Špičkový model A8 L W12 přináší modifikovaný dvanáctiválcový motor se známou nezvyklou konfigurací do W, tedy se čtyřmi řadami válců po třech válcích (namísto jinde obvyklých dvou řad po šesti).
Atmosféricky plněný motor W12 má nyní objem 6299 ccm (vrtání x zdvih 86,0 x 90,4 mm) a dostal přímé vstřikování benzínu FSI s tlakem až 130 barů. Výkon vrcholí hodnotou 368 kW a točivý moment dosahuje maxima 625 N.m při 3250/min. Motor je na svůj objem velmi lehký (247 kg) a kompaktní (cca 500x700x700 mm) O osmistupňové automatice Tiptronic už byla zmínka, pohon všech kol je samozřejmostí.

Jízdní výkony jsou enormní: 0 na 100 km/h za 4,9 s., nejvyšší rychlost je bohužel tradičně omezena na 250 km/h, takže nedává obraz o skutečných možnostech dvanáctiválce.
Kombinovaná spotřeba klesla o 12% na hodnotu 12,0 l/100 km, takže je nižší než u přeplňovaných dvanáctiválců v BMW 760i/Li (400 kW; 12,9 l/100 km) či Mercedesu S 600 (380 kW; 14,3 l/100km).

Dvanáctiválec se kromě označení W12 od slabších motorizací zvenčí odlišuje i bohatším chromováním, například v otvorech pro náporový vzduch či na vnějších zpětných zrcátkách, i dvojicí koncovek výfuků lichoběžníkového tvaru. Sériově se u něj dodávají kola 19“ s pneu 255/45 a brzdová soustava byla adekvátně výkonovým možnostem posílena, takže vpředu najdeme kotouče o průměru 400 mm a vzadu 356 mm.

Na trh přijde A8 Long až v závěru roku 2010, takže na české ceny si budeme muset ještě počkat.

Marek Oborník, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!
14.11.2016
Škoda Fabia Trumf - nová akční výbava je tady, ušetříte třicet tisíc korun