Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně

vloženo

Spolu s nově představenou prodlouženou verzí Long se do nabídky vrací i verze s unikátním motorem W12. Ten je díky aplikaci vstřikování FSI opět o něco silnější a úspornější, navíc už po vzoru menších motorizací dostal i osmistupňovou automatiku

Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Audi A8 Long má proti standardní verzi o rovných 130 mm delší rozvor i celkovou délku, takže s 5267 mm je momentálně delší než prodloužené verze konkurenčního BMW 7 nebo Mercedesu S-Klasse. Těch 13 cm navíc proti standardní A8 je samozřejmě plně využito ve prospěch cestujících na zadních sedadlech, ať už jde o snadnější nastupování díky delším zadním dveřím, nebo prostor před jejich koleny.
Za příplatek lze dozadu namísto klasické třímístné lavice pořídit dvě samostatná sedadla s všestranným elektrickým seřizováním, vyhříváním a odvětráváním. Cestující na zadním sedadle může dokonce ovládat polohu sedadla spolujezdce vpředu- to kdyby se mu půl metru volného prostoru před koleny zdálo pořád málo... Místo mezi oběma zadními sedly lze navíc vyplnit třeba chlazeným minibarem nebo integrovaným sklopným stolkem. Klimatizace je pochopitelně čtyřzónová s ovládáním „svého teritoria“ ze zadních míst. Podobně jako u běžné A8 lze objednat namátkou třeba zábavní systém s displeji o úhlopříčce 10,2 palce.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Špičkový model A8 L W12 přináší modifikovaný dvanáctiválcový motor se známou nezvyklou konfigurací do W, tedy se čtyřmi řadami válců po třech válcích (namísto jinde obvyklých dvou řad po šesti).
Atmosféricky plněný motor W12 má nyní objem 6299 ccm (vrtání x zdvih 86,0 x 90,4 mm) a dostal přímé vstřikování benzínu FSI s tlakem až 130 barů. Výkon vrcholí hodnotou 368 kW a točivý moment dosahuje maxima 625 N.m při 3250/min. Motor je na svůj objem velmi lehký (247 kg) a kompaktní (cca 500x700x700 mm) O osmistupňové automatice Tiptronic už byla zmínka, pohon všech kol je samozřejmostí.

Jízdní výkony jsou enormní: 0 na 100 km/h za 4,9 s., nejvyšší rychlost je bohužel tradičně omezena na 250 km/h, takže nedává obraz o skutečných možnostech dvanáctiválce.
Kombinovaná spotřeba klesla o 12% na hodnotu 12,0 l/100 km, takže je nižší než u přeplňovaných dvanáctiválců v BMW 760i/Li (400 kW; 12,9 l/100 km) či Mercedesu S 600 (380 kW; 14,3 l/100km).

Dvanáctiválec se kromě označení W12 od slabších motorizací zvenčí odlišuje i bohatším chromováním, například v otvorech pro náporový vzduch či na vnějších zpětných zrcátkách, i dvojicí koncovek výfuků lichoběžníkového tvaru. Sériově se u něj dodávají kola 19“ s pneu 255/45 a brzdová soustava byla adekvátně výkonovým možnostem posílena, takže vpředu najdeme kotouče o průměru 400 mm a vzadu 356 mm.

Na trh přijde A8 Long až v závěru roku 2010, takže na české ceny si budeme muset ještě počkat.

Marek Oborník, foto Audi

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně Fotografie k článku Audi A8 Long: Dvanáctiválec znovu na scéně
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má