Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu

vloženo

Osmá generace Hondy Accord je vyhlášená spolehlivostí, ale i výbornými jízdními vlastnostmi. Nejen mezi japonskými vozy tak patří k tomu nejlepšímu, co lze na trhu s ojetými automobily koupit.

Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu

Historie modelu Accord je opravdu dlouhá. Mezi ojetinami se dnes nejčastěji setkáte se sedmou a osmou generací, které se úspěšně prodávaly jak v provedení sedan, tak kombi. Avšak zatímco kombík sedmé řady měl mimořádně velký zavazadelník, kombi osmé generace už v tomto ohledu nevyniká, což je dáno zejména aerodynamičtější zádí, která jej ale udělala mnohem hezčím vozem. Celkové vůz dostal zdařilejší hrany a linky, díky nimž je i mezi současnými vozy stále vzhledově atraktivní.


Accord osmé generace zdobí i plný počet hvězd získaný v nárazovém testu EuroNCAP v roce 2008, které mu bezezbytku zbyly i po přepočítání na nový systém hodnocení. To svědčí o vysoké bezpečnosti automobilu. Na trhu jej potkáte jak v benzinových motorizacích, tak v provedení s modernizovaným turbodieselem o objemu 2,2 litru, jenž nese označení i-DTEC. K dispozici byl ve dvou výkonových verzích, přičemž i ta slabší má sil na rozdávání. Tím ale trochu předbíháme.

Než se pustíme do hodnocení motorizací, je na místě zhodnotit pracoviště řidiče a interiér obecně. Jeho velkou předností je dostatek místa ve všech směrech, stejně jako pohodlí sedadel a pohledná palubní deska z kvalitních materiálů. Zavazadelník sedanu nabízí objem 467 litrů, kombík má zavazadlový prostor o objemu 406 litrů – samozřejmě po krycí roletku, takže jej lze rozšířit bez nutnosti sklápění zadních sedadel, díky možnosti naložení až po střechu.

Honda Accord

Z hlediska jízdních vlastností můžeme Hondu Accord jen pochválit. Příkladně drží jízdní stopu v zatáčkách, chová se naprosto předvídatelně, je komfortní a přitom nemá houpavě měkký podvozek. Zkrátka zklamání nebudou ani vyznavači komfortu, ani vyznavači sportovnějšího svezení, které naladění odpružení a tlumičů mile překvapí.

Z motorizací jsou na výběr dva benzinové čtyřválce a jeden čtyřválcový turbodiesel. Základní zážehový dvoulitr je přitom k dispozici s výkonem 110 nebo 115 kW, přičemž i základní provedení má dostatek sil. Vrcholné provedení představuje další atmosférický agregát, tentokrát o objemu 2,4 litru a výkonu 148 kW. Největší zájem je však o turbodiesel 2.2 i-DTEC, který můžete mít s výkonem 110 nebo 132 kW. Zde platí, že základní verze je naprosto vyhovující, velice svižná a současně opravdu úsporná (v kombinaci lze bez potíží jezdit se spotřebou cca 6,2 l/100 km).

„U turbodieselu si dejte pozor na stav filtru pevných částic,“ nabádá Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Většinou se naštěstí dá filtr nechat odborně vyčistit, respektive vypálit, a tím jeho životnost prodloužit. Nový totiž patří k těm dražím na trhu (volkswageny, škodovky, ale i peugeoty a citroëny jej mají levnější). Nejde o problémový díl, riziko investice zde ale rozhodně existuje.

Setkat se můžete také s klepajícím dvouhmotovým setrvačníkem, který se tak hlásí o výměnu nebo vadným alternátorem. Právě alternátor u Accordu působí potíže nejčastěji a mnohdy je nutné jej vyměnit na místo repase. Jinak s elektronikou ani elektrickou výbavou nejsou potíže. „Naftové motorizace někdy potrápí vadné vstřikovače,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO. Stává se tak hlavně u vozidel s nájezdem blížícím se čtvrt milionové hranici.

Přestože vyloženě zrezivělý Accord osmé generace by se na trhu vyskytovat zatím neměl, první známky koroze se těmto vozům už nevyhýbají. Většinou jde zatím jen o orezlé spodky prahů, většinou ještě bez hloubkové koroze, což stál jde levně a účinně řešit obroušením, lakováním a aplikací ochranného nástřiku. Je tedy ještě čas předejít možné vysoké investici. „Drobné známky koroze můžete najít i na kapotě motoru, což následek odlupujícího se laku po nárazech odletujících kamínků. To ale není nic výjimečného a tento problém se týká i vozidel jiných značek,“ dodává Jindřich Topol z AAA AUTO.

Obecně je Honda Accord osmé generace skutečně nadprůměrně spolehlivý automobil. Zájemci o rodinný vůz by jej tedy neměli přehlížet.


Milan Jirouš (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu Fotografie k článku Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu Fotografie k článku Test ojetiny: Honda Accord VIII – Sázka na jistotu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Audi RS 3 v prodeji, 1,5 milionu nestačí

Audi RS 3 v prodeji, 1,5 milionu nestačí

Zákazníci v Evropě mohou modely Audi RS 3 Sportback a Audi RS 3 Limuzína již objednávat. Nové modely RS 3 budou uvedeny na trh letos na podzim. Základní cena modelu RS 3 Sportback je 1 552 900 Kč, u modelu RS 3 Limuzína..

Test: Peugeot 5008 GT Pack - kupujte, v této kombinaci nebudou

Test: Peugeot 5008 GT Pack - kupujte, v této kombinaci nebudou

Zmodernizovanou 5008 poznáte podle omlazené přední části, která na kapotě nese modelové označení. Novinek je víc, ale..

Registrace elektroaut tvoří mizivé procento, na vině není jen cena

Registrace elektroaut tvoří mizivé procento, na vině není jen cena

Za první letošní první půlrok tvoří registrace elektroaut na celkovém počtu prodaných nových vozidel pouhé 1,1%. O něco..

Luxusní sedan DS 9 láká na komfortní svezení a zajímavou cenu

Luxusní sedan DS 9 láká na komfortní svezení a zajímavou cenu

DS 9 byl uveden na český trh a jeho cena začíná na 1 325 000 Kč za verzi Performance Line s motorem PureTech 225 EAT8...

Policisté dostanou nadupané Superby a stovky Kodiaqů

Policisté dostanou nadupané Superby a stovky Kodiaqů

Na 500 vozů Kodiaq a 38 ks Superbů Combi získají policisté při obměně vozového parku. Superby bude pohánět dvoulitrový..