Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě.

vloženo

Doblò model 2010 bude patřit k nejprostornějším, nepraktičtějším a „nejčistším“ vozům své kategorie. Po vzoru nových osobních fiatů nabídne kromě nezbytných komfortních a bezpečnostních prvků, například ESP či praktické multimediální rozhraní Blue&Me s hands-free a navigací.

Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě.

Základní tvarový a rozpoznávací motiv Dobla zůstává zachován i v nejnovější generaci, ale jak se již stalo pravidlem- vůz mezigeneračně povyrostl. Je to hlavně zásluhou nové podvozkové platformy, která má proti předchůdci o 17 cm delší rozvor náprav (nyní 275 cm). Novinka se bude dodávat jak v klasickém variabilním „osobním“ provedení (Doblò ), tak v oplechovaném nákladním (Doblò Cargo). Tomu prvnímu přibyla možnost doplnit zavazadelník o další dvě sklopná sedadla, takže je možné přepravovat až sedm cestujících.


Ryze praktická verze Cargo nemá vzhůru výklopné páté dveře s oknem, ale celoplechová dělená vrátka s klasickým bočním otevíráním. Zadní boční dveře jsou tak jako dříve posuvné. Délka interiéru se zvětšila na 220 cm a například při pětimístném uspořádání je u Dobla k dispozici zavazadelník o vysoce nadprůměrném objemu 790 litrů. Jedná se tedy o velmi praktický vůz, doslova stvořený k rodinným výletům. Hlavně zájemci o Doblò Cargo uvítají možnost výběru ze dvou délkových provedení (s krátkým a dlouhým rozvorem) s vnitřním prostorem o objemu 3,4 a 4,2 m3 a užitečným zatížením 750 až 1000 kg. Šířka mezi podběhy 123 cm. K dispozici bude ještě Cargo se zvýšenou střechou a ryze účelová verze s krátkou budkou a obnaženým podvozkem pro individuální nástavby (např. valník, mrazírenský vůz atd.).

Zpočátku se počítá se čtyřmi pohonnými jednotkami a tři z nich jsou diesely. Ty skromnější nároky zcela určitě splní naftová třináctistovka 1,3 MultiJet s výkonem 66 kW, se kterou se Doblò pochlubí opravdu nevídanou spotřebou 4,8 litru na 100 km. Tomu odpovídá i ostře sledovaná hodnota emisí CO2, která je se 129 g/km nejnižší v této třídě. Vyššímu zatížení jsou schopny čelit silnější dieselové čtyřválce 1,6 MultiJet (77 kW) a hlavně nový 2,0 MultiJet (99 kW). Jediný benzínový outsider je zatím čtyřválec 1,4 16V (70 kW), ten ještě spoléhá na klasické mechanické ovládání ventilů a inovativní (a zatím praxí neprověřenou) technologii MultiAir přenechává „méně pracovitým“ vozům koncernu Fiat. U všech motorů se předpokládá nasazení systému Start- Stop.

Nabídka se v dohledné době ještě rozšíří o modely spalující alternativní plynné palivo, podobně jako u nového modelu Punto Evo a o verze s robotizovanou převodovkou Dualogic. V novém Doblu kromě ABS s EBD najdeme i stabilizační systém ESP, asistent rozjezdu do kopců Hill Holder a v případě osobní verze dokonce až šest airbagů . Od věci určitě není ani možnost volby automatické klimatizace s výdechy i do zadní části , tempomatu, parkovacích senzorů či multimediálního rozhraní Blue&Me s hands free sadou či navigací TomTom.

Objednávat můžete již od prosince, dodávky k zákazníkům začnou počátkem roku. Přesné ceny v korunách zatím nebyly zveřejněny, určitý obrázek si ale lze udělat podle již zveřejněných „italských“ ceníků v eurech:

Fiat Doblò 1.4 16V Active:             16.000 euro
Fiat Doblò 1.4 16V Dynamic:       17.500 euro
Fiat Doblò 1.4 16V Emotion:        19.000 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Active:      17.750 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Dynamic: 19.250 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Emotion:  20.750 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Active:       19.000 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Dynamic:  20.500 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Emotion:  22.000 euro
Fiat Doblò 2.0 MultiJet Dynamic:  22.000 euro
Fiat Doblò 2.0 MultiJet Emotion:  23.500 euro

Marek Oborník, foto Fiat Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Fiat

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě. Fotografie k článku Nový Fiat Doblò: Povědomé tvary na nové platformě.

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Nový Golf osmé generace zrychluje tempo. Volkswagen představuje po verzích GTI, GTE a GTD další klenot z rodiny sportovních modelů Golf: nový Golf GTI Clubsport. Značka tím navazuje na tradici vysokovýkonných modelů..

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Víte, jaké je nejprodávanější SUV a zároveň čtvrtý nejžádanější model v Česku? No přece Škoda Karoq, která dokazuje..

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Předprodej zahájen. Zákazníci již mohou objednávat Enyaq iV 60 se základní baterií 62 kWh. Doporučená prodejní cena 1..

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Od tkalcovského stavu v roce 1909 až po dnešní moderní modely s pohonem všech kol a mild-hybridním pohonem. To je sto..

Nové jedničkové BMW 128ti vyplňuje mezeru v nabídce

Nové jedničkové BMW 128ti vyplňuje mezeru v nabídce

Nové BMW 128ti je mnohem více, než jen novou variantou motoru v nabídce BMW řady 1. Zaplňuje prostor mezi BMW 120i a..