Kia cee´d GT Line dostala sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku

vloženo

Automobilka Kia oznámila premiéru zcela nové sedmistupňové dvouspojkové převodovky (DCT), která se objeví v modelu cee’d GT Line. Nové ústrojí DCT dostanete se vznětovým agregátem 1,6 litru CRDi o výkonu 133 koní.

Kia cee´d GT Line dostala sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Kia cee´d GT Line dostala sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku

Dvouspojková převodovka je dimenzována pro vyšší točivý moment (až 300 Nm) než stávající měnič točivého momentu šestistupňového automatu Kia. Díky rychlým změnám převodových stupňů ideálně vyhovuje sportovnímu charakteru nových vozů řady cee’d GT Line.


Výhodou z pohledu řidiče bude rychlejší řazení oproti automatickým ústrojím s tradičním měničem točivého momentu, ale i nižší provozní náklady. Očekává se, že nové ústrojí DCT přispěje k nižším emisím a lepší spotřebě paliva (evropské homologační zkoušky jsou naplánovány ještě na rok 2015). Převodovka se do budoucna objeví i v dalších modelech značky Kia.

Vlastní vývoj s cílem dosáhnout nižší spotřeby paliva a lepší akcelerace
Nová převodovka, která je prvním dvouspojkovým sedmistupňovým ústrojím značky, pochází z vlastního vývoje výzkumného a vývojového týmu Kia z centra V&V sídlícího v korejském Namyangu. Převodovka DCT v porovnání se stávajícím šestistupňovým automatem Kia přispěje ke snížení spotřeby paliva. Byla navržena tak, aby dosahovala nízké spotřeby paliva a zajistila sportovnější charakter v režimu ručního řazení, ale současně i pohodlí a hladký chod v automatickém režimu řazení.

Při vývoji se týmy V&V automobilky Kia snažily dosáhnout tří- až pětiprocentního zlepšení v parametru zrychlení (0-100 km/h) a pěti- až sedmiprocentního snížení spotřeby paliva (v závislosti na modelu).

Pokrokové řešení duté vstupní hřídele pro dvojici převodových stupňů s rychlým řazením
Ústrojí DCT obsahuje dvě suché spojky, z nichž každá je osazena akčním členem (ovládaným elektromotorem) s ohledem na co nejrychlejší odezvu. Dále využívá pokrokové řešení s dutou vstupní hřídelí pro dvojici převodových stupňů. Díky samotné duté hřídeli je soustava schopna rychle volit sudé převodové stupně, zatímco plná hřídel procházející středem ústrojí ovládá stupně liché. Použitá konstrukce řazení dovoluje zajistit nepřetržitý přenos výkonu od motoru a efektivnější zástavbu celé převodovky, což jsou dva hlavní vývojové pilíře, kterých se vývojové týmy v rámci tohoto projektu držely.



Mechanizmus duté hřídele umožňuje převodovce DCT fungovat v sekvenčním režimu, kdy vůz předvídá další převodový stupeň, jenž řidič pravděpodobně zvolí (s ohledem na zrychlování nebo brzdění), nebo okamžitě přeskočit na kterýkoli ze sedmi stupňů pro jízdu vpřed (a zpětný chod). Tato schopnost je užitečná zejména pro funkci kickdownu nebo intenzivní brzdění, aby řidič mohl vůz spolehlivě ovládat za každé situace.

Díky schopnosti ústrojí DCT nepřetržitě přenášet výkon se minimalizují ztráty točivého momentu a hybné síly hnacího ústrojí během změn převodových stupňů, což se projevuje přesvědčivějším projevem při akceleraci i hladším charakterem jízdy. Převodovka tak již při svém prvním nasazení v řadě cee’d GT Line přispívá k lepším jízdním výkonům za jakékoli situace.

Převodovka DCT díky svým sedmi stupňům dovoluje vznětovému motoru ve vozech řady GT Line pracovat vždy v optimálních otáčkách. Pomáhá zde i nárůst výkonu ze 128 na 133 koní. Motor rovněž vykazuje vyšší točivý moment (nárůst z 265 na 285 Nm). Nová převodovka DCT byla navržena tak, aby účinně přenášela točivý moment až 300 Nm, s cílem dosáhnout co nejlepší rovnováhy mezi lepšími výkonovými parametry motoru a potenciálem snížení spotřeby paliva.

Předmětem zájmu při vývoji převodovky DCT bylo i potlačení hladiny hluku, vibrací a chvění; k vyšší kultivovanosti chodu nové převodovky napomohl vnější tlumič.

KIA MOTORS CZECH s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia cee´d GT Line dostala sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Fotografie k článku Kia cee´d GT Line dostala sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Chcete nový vůz bez čekání? Lexus má skladem zajímavou limitku

Chcete nový vůz bez čekání? Lexus má skladem zajímavou limitku

Čekací doby na nové vozy se pohybují klidně v řádu měsíců. A u vozů kategorie SUV je to nejhorší. Pokud se chcete čekání vyhnout, můžete sáhnout po akčním modelu japonské automobilky Lexus, která je velmi zajímavá...

Omlazené BMW řady 3 je tady, ceny začínají lehce nad milionem korun

Omlazené BMW řady 3 je tady, ceny začínají lehce nad milionem korun

Právě představené aktualizované provedení BMW řady 3 Sedan a BMW řady 3 Touring již má stanovené ceny. Nabídka BMW řady..

Na limitovanou edici Hyundai i30 N Drive-N bohatě stačí milion korun

Na limitovanou edici Hyundai i30 N Drive-N bohatě stačí milion korun

Limitovaná edice modelu i30 N Drive-N má české ceny. Cena varianty s manuální převodovkou startuje na částce 899.990..

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup vozidla ze zahraničí - jaký je postup

Nákup nového vozu bývá často otázkou nervů a předcházet mu musí jasné stanovení priorit. Zachovat si chladnou hlavu je..

Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba

Test: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD – nejlepší možná volba

Tak tu máme SUV vyráběné už od roku 2016, které ovšem pohání benzínový agregát 2.0 TSI o výkonu 190 koní spojený s..