Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9

vloženo

Luxusně pojaté řadě DS od Citroënu se podařilo navázat na historické úspěchy. Modely DS3 a DS4 se prodávají ve světě dobře. Tento týdne navíc vstoupí i na český trh model DS5, u čehož nebudeme chybět. Francouzská automobilka však jde ještě dále a světu ukázala koncept Numéro 9, který je předobrazem superluxusního modelu DS9.

Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9

Řada DS, tvořená modely DS3, DS4 a DS5, zaznamenala dva roky po uvedení na trh již více než 200 000 prodaných kusů. Proto historie řady DS pokračuje i letos, a to na čínském trhu. Značka zde představí ve světové premiéře na pekingském autosalonu koncept Numéro 9. Tento koncept je předobrazem budoucnosti řady DS a ohlašuje stylistické principy tří dalších modelů řady, jimiž budou sedan ze segmentu C Premium, SUV a luxusní sedan ze segmentu D.


Koncept Numéro 9 pozvedá DNA modelů řady DS opět o něco výš. Jeho designové pojetí je výrazné, vyzařuje z něj fantazie a emoce, elegance a výjimečné provedení, dosud nepoznané pocity z řízení a vynikající funkce usnadňující každodenní používání. Charismatický tvar vozu čerpá z konceptu typu shooting brake, ale změnila se jeho čelní strana, která musí pojmout plně hybridní technologii Plug-in. Koncept dosahuje vynikajících výkonů (dojezd 50 km, 295 k, boost, 39 g CO2/km).

Numéro 9 se honosí karosérií typu shooting brake, která v sobě snoubí rozměry kupé a kombi. Má protáhlé linie, dlouhou kapotu, velmi nízké posazení (výška 127 cm) na 21-palcových kolech. Současně ale nabízí také pocity jedinečného komfortu kabiny, k němuž přispívají velkorysé rozměry a střecha rozdělená do tří světelných „šachet“, což v kabině vytváří příjemné prostředí pro celou posádku. Vůz je dlouhý 493 cm a široký 194 cm, jeho rozvor je 300 cm. To znamená výhodu, neboť se tím uvolní prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech.

Koncept Numéro 9 zapadá díky technologii Full-hybrid Plug-in do koncepce environmentálního přístupu Citroënu. Pro hybridní pohon s nabíjením je charakteristické zabudování elektrického motoru nad zadní nápravou. Numéro 9 kombinuje benzínový nebo dieselový motor (podle trhu) s motorem elektrickým zabudovaným nad zadní nápravou, o výkonu 70 k a s točivým momentem 200 Nm. Tento elektrický motor se napájí bateriemi typu lithium-ion, které se nabíjejí pouze z běžné domácí zásuvky, pro nabití potřebují 3,5 hodiny. Model vystavený na pekingském autosalonu je vybaven benzínovým motorem 1.6 THP o výkonu 225 k (165 kW), jeho točivý moment je 275 Nm.

Numéro 9 je vůz určený především do městského provozu, s režimem Nulové emise (ZEV = Zero Emission Vehicule), který umožňuje jízdu ve zcela elektrickém režimu s dojezdem 50 km. Hodí se i na náročné silnice, kde je nutné neustále zrychlovat a zpomalovat, kde hybridizace umožňuje snížit spotřebu, protože se při jízdě využívají obě energie. Na dálnicích přebírá žezlo tepelný motor, který nabízí skutečné výkony. Numéro 9 využívá rovněž mikrohybridní technologii poslední generace, umožňující přepnout tepelný motor do pohotovostního režimu v situacích, kdy není jeho chod nutný.

Systém nijak nezhoršil potěšení a pocity z řízení. Podle automobilky tak v případě prudkého sešlápnutí pedálu akcelerátoru a požadavku okamžitého vysokého točivého momentu přidá funkce „boost“ k točivému momentu tepelného motoru točivý moment motoru elektrického a Numéro 9 tak dosáhne vysokého výkonu (295 k), aniž by to mělo vliv na spotřebu (1,7 l/100 km a emise 39 g CO2/km). Zrychlení z 0 na 100 km se dosáhne za 5,4 vteřiny a 1000 m s pevným startem ujede za 25,3 vteřiny. Navíc při velké akceleraci, ale také při nízké přilnavosti povrchu se vůz přepne do režimu 4x4, elektrický motor pohání zadní kola, tepelný motor přední. V obzvlášť obtížných podmínkách, například při jízdě do svahu po zasněžené silnici, může režim 4x4 spustit sám řidič. Toto zapnutí pohonu všech 4 kol zajišťuje společně s hydraulickým odpružením lepší pohyblivost a přitom dokonale a bezpečně využívá celý potenciál vozu Numéro 9.

TECHNICKÉ VLASTNOSTI:
Rozměry
Délka: 4,93 m
Šířka: 1,94 m
Výška: 1,27 m
Rozvor: 3 m

Hmotnost:
Celková dovolená hmotnost: 1 500 kg

Hybridní pohon plug-in:
Benzínový motor 1.6 THP: výkon 225 k (165 kW) / točivý moment 275 Nm
Elektrický motor na zadní nápravě: výkon 70 k / točivý moment 200 Nm
Režim ZEV (nulové emise): dojezd 50 km

Výkony a spotřeba:
0 – 1000 m: 25,3 vteřiny
0 – 100 km/h: 5,4 vteřiny
Maximální rychlost: 244 km/h
Spotřeba: 1,7 l/100 km ve smíšeném režimu (podle metodiky MVEG)
Emise CO2: 39 g/km

Aerodynamika:
SCx: 0,61 m²

Nápravový systém:
Pneumatiky MICHELIN 245/35 ZR21

Citroën, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9 Fotografie k článku Citroen Numéro 9 - předobraz luxusní DS9

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Hyundai i30 – korejec, který změnil svět

Test ojetiny: Hyundai i30 – korejec, který změnil svět

Hyundai i30 spolu se sesterským modelem Kia Ceed způsobil cenovou revoluci na trhu s novými vozy. Hatchback i kombi totiž Evropu uchvátili cenou, ale přitom poprvé v historii korejských vozů také kvalitou zpracování a..

Za tmy je riziko nehody končící smrtí daleko vyšší, rizikovou skupinou jsou chodci

Za tmy je riziko nehody končící smrtí daleko vyšší, rizikovou skupinou jsou chodci

Jízda či chůze v mlze, při silném dešti nebo v nočních hodinách jsou pro všechny účastníky silničního provozu situace..

Hasiči budou zasahovat v osmi nových Toyotách Hilux

Hasiči budou zasahovat v osmi nových Toyotách Hilux

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru pořídil osm nových terénních automobilů Toyota Hilux. Vozy dodané..

Francouzská policie zvolila do služby modely SUV - Peugeoty 5008

Francouzská policie zvolila do služby modely SUV - Peugeoty 5008

Francouzské Ministerstvo vnitra rozhodlo, že flotily francouzské policie a četnictva budou tvořit vozy Peugeot 5008. Do..

O sjízdnost silnic se letos bude starat 198 sypačů a další stovka pomocných vozidel

O sjízdnost silnic se letos bude starat 198 sypačů a další stovka pomocných vozidel

Začátkem listopadu byla zahájena sezóna zimní údržby na dálnicích a silnicích I. třídy. Během letošní zimy se o..