Autocentral: Test Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion R-Line - opravdu není pro každého

vloženo

V dalším díle pořadu Autocentral otestovali Jirka Hruška s Mírou Hejdou vrcholný model Volkswagenu, krasavce nabitého technologiemi, běžce dlouhých tratí - Volkswagen Arteon. Jak jej ohodnotili se můžete podívat v přiloženém videu.

Autocentral: Test Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion R-Line - opravdu není pro každého Autocentral: Test Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion R-Line - opravdu není pro každého

Volkswagen Arteon je nástupcem modelu CC, dříve Passat CC a vyrábí se od roku 2017. Je to vrcholný model automobilky se vším všudy. Do Arteonu je možné si objednat nejnovější technologie, vše digitální a dotykové včetně veškerých bezpečnostních asistentů.


Testovaný vůz je z roku 2018, disponuje naftovým dvoulitrovým agregátem biturbo s výkonem 176 kW (240 k) s točivým momentem 500 Nm. Je vybaven semistupňovou automatickou převodovkou, pohonem všech kol 4Motion a je ve sportovní verzi R-Line.

Na zadních sedadlech je až překvapivě královsky místa na nohy, sedadla jsou komfortní. Nad hlavou naopak místo chybí díky klesající zádi. Zavazadelník je prostorný, dlouhý, ovšem dost mělký.

Než se Jirka uvelebil do Arteonu, přišel hned na první neduh a tím je obtížnější nasedání a vysedání z vozu. Víceméně je to problém většiny Sportbacků pro nízkou polohu sedačky a její anatomičnost. Bočnice jsou vysoké, vůz má poměrně široký práh, proto je obtížnější nasednout a chvilku to trvá. Jakmile se usadíte, pak už je všechno sluncem zalité.

Na první pohled vás zaujmou nezvykle naklopené budíky v kapličce před vámi a jejich pěkná a čistá grafika plně digitální se všemi potřebnými informacemi. Sedadla jsou tvrdší, ale pohodlná a hlavně polohovatelná. Každý si může najít svou oblíbenou polohu. Vpředu je opravdu hodně prostoru. Za volantem Arteonu se cítíte jako byste seděli v luxusním vozu. Volant výborně padne do ruky, má krásně řezanou spodní linii a ovládání je přehledné. Palubní deska je detailně propracovaná a je vidět, že jsou použity jen kvalitní materiály. Černá stropnice vzbuzuje sportovního ducha a jistou eleganci. 

Dvoulitr se dvěma turby, výkonem 240 koní a točivým momentem úctyhodných 500 Nm jede v plném rozsahu otáček, to znamená od nějakých 1400 až po 4500 a nikde v tom rozsahu nevadne. Jen ten zvuk. Je to prostě čtyřválec a je opravdu slyšet. Částečně se to dá vyřešit přepnutím do módu Sport, kdy se zvuk změní na dunivý. Zlepšení tam je, přesto to nemusí být každému příjemné. Arteon nabízí 5 jízdních režimů: Eko, Komfort, Normal, Sport a Individual. Lze tedy měnit tuhost podvozku, tuhost řízení, reakci plynu a otáčky při řazení. 

Sedmistupňová automatická převodovka řadí příjemně i když se občas zdá, že v nízkých otáčkách dusí motor zbytečně, ale vzhledem ke kroutícímu momentu si s tím motor hravě poradí. Na dálnici při 2000 otáčkách a zařazeném 7. stupni jede vůz necelých 130 km/h, což je určitě projev běžce dlouhých tratí. Spotřebu uvádí automobilka krásných 5,9 l, ale věřte, že průměrně se budete pohybovat kolem 7,5 l na sto kilometrů, což je na ten výkon dobré.

Podvozek je v základním nastavení spíš tužší, ale vzhledem k možnosti úpravy tuhosti to nevadí, protože si jej může každý přizpůsobit podle stylu jízdy. Arteon jako celek působí hodně vyváženě, řízení je přesné a krátké. Brzdy mají dobrý nástup a reagují okamžitě. Jirka nemá Arteonu co vytknout, jediné co by řešil, tak je zvuk motoru.

Jirka a Míra se shodují v závěrečném hodnocení a oba dávají Arteonu plných 10 bodů.  

Aktuální nabídka vozidel na prodej od Autocentral Plzeň.

Autocentral / redakce


Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nastává čas přezouvání pneumatik. Neriskujte při dojíždění zimních plášťů v létě

Nastává čas přezouvání pneumatik. Neriskujte při dojíždění zimních plášťů v létě

K prvnímu dubnu nepatří pouze aprílové žerty, znamená rovněž důležité datum v kalendářích motoristů. Od začátku dubna přestává platit nařízení o povinném používání zimních pneumatik v zákonem daných případech. Podle..

Test: Lexus RX 450h L - vymazlený recept na pohodu

Test: Lexus RX 450h L - vymazlený recept na pohodu

Také jste si nevšimli, že čtvrtá generace modelu RX má po modernizaci? Změny jsou totiž minimální a vyniknou až při..

Nový Ford Kuga v Česku, půl milionu rozhodně nestačí

Nový Ford Kuga v Česku, půl milionu rozhodně nestačí

Zájemci si novinku od modrého oválu mohou pořídit za zaváděcí akční cenu začínající na 599 900 Kč. U autozizovaných..

Na Hondu Civic Type R 2020 stačí milion korun

Na Hondu Civic Type R 2020 stačí milion korun

Japonský hothatch můžete mít v základní výbavě S za 969 900 Kč. Za tuto částku dostatene přeplňovaný dvoulitrový..

Test: Mini Countryman S E ALL4 ještě lepší knedlík, než dříve

Test: Mini Countryman S E ALL4 ještě lepší knedlík, než dříve

Mini kyne jako houskový knedlík. Z prapůvodních sedmi metráků se vykrmilo v případě modelu Countryman na více než..