Zvítězil Huff, ale šampionem WTCC je Muller

vloženo

Yvan Muller získal v senzačním finále šampionátu v Macau titul mistra světa v sezóně 2011 seriálu WTCC, celkem svůj třetí a druhý za volantem Chevroletu. Rob Huff svého týmového kolegu nebezpečně stíhal až do samotného konce mistrovství. Britský jezdec prokázal své skvělé schopnosti dvojnásobným vítězstvím v bývalé portugalské enklávě. Zvýšil tak počet svých vítězství v Macau na pět. Yvan Muller skončil na druhém a třetím místě. Znovu tak ukázal své mistrovství a umění v závodech cestovních automobilů.

Zvítězil Huff, ale šampionem WTCC je Muller Zvítězil Huff, ale šampionem WTCC je Muller

Nakonec skončili tito jezdci s těsným odstupem tří bodů. Ze sezóny vzešel skvělý mistr světa, stejně skvělý vicemistr a bezprecedentní řada rekordních výsledků pro Chevrolet, tým RML a nový Chevrolet Cruze 1,6 turbo. Stručná statistika hovoří sama za sebe: 21 vítězství z 24 závodů a 12 pole position v průběhu 12 víkendů. Tento nový automobil s novým motorem vstoupil na závodní dráhu v září 2010.


Alain Menu, který sehrával důležitou roli v tomto roce triumfů značky Chevrolet, neměl v Macau štěstí a jeho víkend se skončil v 1. kole prvního závodu, když se stal účastníkem nehody, kterou nezavinil. První závod byl velmi stresující, s opožděným startem a dvěma výjezdy safety car v první části. Rob Huff dobře využil svoji pole position v průběhu startu a obou restartů, ale byl neustále pod Mullerovým tlakem. Yvan několikrát atakoval Roba na konci velmi dlouhé rovinky a byl dost blízko na to, aby Roba ohrozil, ale Rob vydržel na čele až do cíle. Ve druhém závodě byl safety car na trati jednou. Rob Huff, který startoval z třeho místa, se v 3. kole probojoval na čelo po tom, co skvěle předjel Nykjaera. Muller, který odstartoval z osmého místa, se rychle dostal na čtvrtou pozici, což mu stačilo na zabezpečení titulu. Nakonec předjel Nykjaera a završil sezónu na stupních vítězů.

Řekli po závodě:
Rob Huff (1. /1.): „Bylo to velmi emotivní. Udělal jsem, co jsem mohl, abych využil svoji šanci, ale nestačilo to. Jsem současně nespokojený, že jsem nesplnil svůj cíl s tak malým rozdílem a současně velmi spokojený s dvěmi vítězstvími a sezónou. Skončil jsem sezónu se stejným počtem vítězství a pole position jako Yvan a myslím, že jsem v průběhu celé sezóny ukázal velkou konzistentnost, když jsem všechny závody dokončil na bodovaných místech. Yvan mě vždy přinutil jet až na doraz, také dnes v 1. závodě, a díky tomu jsem se jako jezdec velmi zlepšil. Gratuluji Yvanovi, který znovu dokázal, že patří k největším osobnostem závodů cestovních automobilů. Rád bych vyzdvihl vynikající práci týmu a také skvělý vztah, který máme s Yvanem a Alainem. V příštím rok tu budeme znovu a už se na něj těším…

Yvan Muller (2. /3.): „Je to prostě fantastické být opět mistrem, zejména po tak stresujícím víkendu, jako byl tento v Macau. Byla to vynikající sezóna, která pro mne nezačala příliš dobře. V jejím středu se to podstatně zlepšilo díky práci, odvedené s mým inženýrem Chrisem Croninem a celým týmem. To mi umožnilo krok za krokem postupovat až do vzrušujícího finále… Věděl jsem, že Rob tady může zvítězit v obou závodech, což také dokázal, a že já si nemůžu dovolit riskovat. Šampionát se tak také vyvíjel a jsem si jistý, že Rob v něm brzy zvítězí. Je to skvělý den pro celý tým a já pociťuji intenzivní a hluboké zadostiučinění".

Alain Menu (nedokončil/nestartoval): „Jistě, o takovémhle konci sezóny jsem zrovna nesnil. V 1. závodě jsem dobře odstartoval, mnoho soupeřů jsem předjel. Věděl jsem, že trať je v zatáčce Mandarin velmi znečistěná a snažil jsem se předejít problémům. Naneštěstí, do Couta šťouchlo jiné auto, vytlačil mě ven a dvakrát do mne narazil, když přestal auto ovládat. Pro mne to znamenalo konec, protože moje auto bylo silně poničené a mezi závody nebylo dost času na opravu. Znamenalo to, že jsem se na oba závody díval z depa a poblahopřál jsem Yvanovi i Robovi ke skvělé sezóně.“

Ray Mallock:Byl to velmi intenzivní víkend, s velkým napětím v kokpitech i v depu, ale se skvělým soubojem na trati. Yvan i Rob dokázali, že jsou hodní titulu mistra světa, a chci jim blahopřát k tomu, že byli tak graciézní v tomto souboji. Jsem opravdu hrdý, jak každý člen týmu přispěl k tomuto souboji a k finále.

Eric Nève:Nemohli jsme si přát více vzrušující a hezčí závěr této výjimečné sezóny. Titul si zasloužil Yvan i Rob, ale mistrem může být jen jeden. Velmi mě těší skutečnost, že nám poskytli skvělou show a svým tvrdým a férovým soubojem složili hold sportu. Blahopřeji také celému týmu k jeho profesionalitě a perfektní přípravě automobilů, díky čemuž žádný mechanický problém nenarušil souboj o titul.

Macau – výsledky 1. závodu:
1. R. Huff Chevrolet Cruze 11 kol za 35 min 01,903 s
2. Y. Muller Chevrolet Cruze + 1,016 s
3. G. Tarquini SEAT SR León 1,6T + 5,666 s
4. T. Coronel BMW 320 TC + 8,239 s
5. M. Nykjær SEAT SR León 1,6T +10,778 s

Macau – výsledky 2. závodu:
1. R. Huff Chevrolet Cruze 11 kol za 33 min 23,223 s
2. T. Coronel BMW 320 TC + 4,680 s
3. Y. Muller Chevrolet Cruze + 8,695 s
4. G. Tarquini SEAT SR León 1,6T + 9,047 s
5. M. Nykjær SEAT SR León 1,6T +10,218 s

Závěrečné pořadí šampionátu WTCC:
1. Y. Muller (Chevrolet), 433 bodů;
2. R. Huff (Chevrolet), 430;
3. A. Menu (Chevrolet), 323;
4. T. Coronel (BMW), 233;
5. G. Tarquini (SEAT), 202; …
12. D. O’Young (Chevrolet), 43;
15. C. Bueno (Chevrolet), 25;… atd.

Pořadí výrobců:
1. Chevrolet, 973 bodů;
2. BMW, 583;
3. SEAT, 522;
4. Volvo, 154.

Chevrolet/ms

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Fotografie k článku

Fotografie k článku Zvítězil Huff, ale šampionem WTCC je Muller

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Speciální edice Lexusu LC 500 Limited Edition 2020 je tady

Speciální edice Lexusu LC 500 Limited Edition 2020 je tady

Jestli se Vám Lexus LC 500 poháněný pětilitrovým osmiválcem líbí, máte jedinečnou příležitost pořídit si ho v limitované edici s omezeným počtem vyrobených kusů. K dostání bude již během října.

Volkswagen California 6.1 nově s digitálním ovládáním kempovacích funkcí

Volkswagen California 6.1 nově s digitálním ovládáním kempovacích funkcí

California 6.1 dostala novou příď, zdokonalenou kuchyňskou linku i lůžka a digitalizované ovládání kempovacích funkcí...

Nezapomeňte na kontrolní seznam pro dovolenou v přírodě

Nezapomeňte na kontrolní seznam pro dovolenou v přírodě

Pokud dáváte přednost před exotickými kraji dovolené v tuzemsku, čtěte dále. Pobyt na chatě či chalupě uprostřed..

Test ojetiny: Land Rover Freelander – klasika nestárne

Test ojetiny: Land Rover Freelander – klasika nestárne

První generace modelu Freelander se dodnes těší zájmu mezi motoristy. Toto SUV britské automobilky Land Rover je totiž..

Nové hybridní BMW 530e se chlubí dojezdem 66 km čistě na elektřinu

Nové hybridní BMW 530e se chlubí dojezdem 66 km čistě na elektřinu

Novinka si zachovala díky dvoulitrovému spalovacímu agregátu výtečnou dynamiku. Stovku zvládne za 6,1 sekundy a umí..