Značka Citroën plní EURO 4 bez výhrad!

vloženo

Od počátku roku 2006 vstoupí v platnost evropská směrnice o limitech emisí známá pod označením Euro 4. Citroën pro mnohé ze svých motorů již tuto normu plnil i v minulosti a dnes v předstihu uvedl do souladu s touto normou své poslední motory, které jsou zároveň modernější a výkonově posílené.

Ilustrační foto k článku Značka Citroën plní EURO 4 bez výhrad! Tím opět značka potvrdila svou výrazně pro-ekologickou orientaci, která je mimo jiné podpořena využíváním vysoce pokrokových technologií zaměřených na životní prostředí jako je: filtr pevných částic (FAP), systém Stop and Start či zavedení alternativních paliv jako je LPG či zemní plyn…. A k jakým změnám v modelové řadě Citroën z hlediska motorů a emisní normy Euro 4 vlastně došlo? „Ekologickou modernizací“ tak prošel nyní dieselový motor 1.6 HDi 16V s výkonem 110k využívaný v modelu C4. Jeho nástupcem bude stejný motor s doladěnými emisními limity, který se v nabídce objeví na začátku roku 2006. Všechny ostatní motory dodávané do modelu C4 již danou emisní normu splňují. K výrazným změnám, jež naplnily očekávání klientů, došlo u modelu Xsara Picasso. Nástupcem původních benzínových motorů 1.6i (95k) a 1.8i 16V (117k) se stal jediný zážehový motor 1.6i 16V o výkonu 110k. Agregát 2,0i BVA žádné větší úpravy nepotřeboval, a proto došlo jen k drobným technickým úpravám tak, aby splňoval zmíněnou emisní normu. Vznětová jednotka 1.6 HDi o výkonu 90k nahradila starší 2.0 HDi (90k) jako u modelu Berlingo. Silnější obdoba motoru 1.6 HDi (110k) je v současné době nabízena oproti minulému období s filtrem pevným částic, který tak posiluje ekologický provoz vozu. Model Berlingo se může pyšnit novými dieselovými jednotkami 1.6 HDi (75k a 90k), které nahrazuji původní 1.9 D (70k) a 2.0 HDi (90k), jejichž výroba bude na sklonku roku ukončena. Ostatní benzínové motory 1.4i (75k) a 1.6i 16V (110k) již také splňují emisní normu Euro 4. Všechny motory pohánějící model C5 a C5 Break plní v současné době emisní normu Euro 4. Přechod na přísnější normu se však dotkl benzínového motoru 1.8i 16V (117k), jenž předcházel dnes dodávanému motoru 1.8i 16V s výkonem zvýšeným na 125k, a dieselového motoru 2.0 HDi o výkonu 138k, který je v současné době standardně dodáván s FAPem.

Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport