Značka Citroën plní EURO 4 bez výhrad!

vloženo

Od počátku roku 2006 vstoupí v platnost evropská směrnice o limitech emisí známá pod označením Euro 4. Citroën pro mnohé ze svých motorů již tuto normu plnil i v minulosti a dnes v předstihu uvedl do souladu s touto normou své poslední motory, které jsou zároveň modernější a výkonově posílené.

Ilustrační foto k článku Značka Citroën plní EURO 4 bez výhrad! Tím opět značka potvrdila svou výrazně pro-ekologickou orientaci, která je mimo jiné podpořena využíváním vysoce pokrokových technologií zaměřených na životní prostředí jako je: filtr pevných částic (FAP), systém Stop and Start či zavedení alternativních paliv jako je LPG či zemní plyn…. A k jakým změnám v modelové řadě Citroën z hlediska motorů a emisní normy Euro 4 vlastně došlo? „Ekologickou modernizací“ tak prošel nyní dieselový motor 1.6 HDi 16V s výkonem 110k využívaný v modelu C4. Jeho nástupcem bude stejný motor s doladěnými emisními limity, který se v nabídce objeví na začátku roku 2006. Všechny ostatní motory dodávané do modelu C4 již danou emisní normu splňují. K výrazným změnám, jež naplnily očekávání klientů, došlo u modelu Xsara Picasso. Nástupcem původních benzínových motorů 1.6i (95k) a 1.8i 16V (117k) se stal jediný zážehový motor 1.6i 16V o výkonu 110k. Agregát 2,0i BVA žádné větší úpravy nepotřeboval, a proto došlo jen k drobným technickým úpravám tak, aby splňoval zmíněnou emisní normu. Vznětová jednotka 1.6 HDi o výkonu 90k nahradila starší 2.0 HDi (90k) jako u modelu Berlingo. Silnější obdoba motoru 1.6 HDi (110k) je v současné době nabízena oproti minulému období s filtrem pevným částic, který tak posiluje ekologický provoz vozu. Model Berlingo se může pyšnit novými dieselovými jednotkami 1.6 HDi (75k a 90k), které nahrazuji původní 1.9 D (70k) a 2.0 HDi (90k), jejichž výroba bude na sklonku roku ukončena. Ostatní benzínové motory 1.4i (75k) a 1.6i 16V (110k) již také splňují emisní normu Euro 4. Všechny motory pohánějící model C5 a C5 Break plní v současné době emisní normu Euro 4. Přechod na přísnější normu se však dotkl benzínového motoru 1.8i 16V (117k), jenž předcházel dnes dodávanému motoru 1.8i 16V s výkonem zvýšeným na 125k, a dieselového motoru 2.0 HDi o výkonu 138k, který je v současné době standardně dodáván s FAPem.

Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI
11.04.2017
Suzuki Vitara v edici SE je lidové SUV s bohatou výbavou
10.04.2017
Opel Crossland X se slevou 50 tisíc přijde na 309 900 Kč
09.04.2017
Honda Civic Sedan jde do prodeje, půl milionu nestačí
08.04.2017
Mercedes-AMG GLC 63 - zadupávač konkurenčních SUV