Značka Citroën plní EURO 4 bez výhrad!

vloženo

Od počátku roku 2006 vstoupí v platnost evropská směrnice o limitech emisí známá pod označením Euro 4. Citroën pro mnohé ze svých motorů již tuto normu plnil i v minulosti a dnes v předstihu uvedl do souladu s touto normou své poslední motory, které jsou zároveň modernější a výkonově posílené.

Ilustrační foto k článku Značka Citroën plní EURO 4 bez výhrad! Tím opět značka potvrdila svou výrazně pro-ekologickou orientaci, která je mimo jiné podpořena využíváním vysoce pokrokových technologií zaměřených na životní prostředí jako je: filtr pevných částic (FAP), systém Stop and Start či zavedení alternativních paliv jako je LPG či zemní plyn…. A k jakým změnám v modelové řadě Citroën z hlediska motorů a emisní normy Euro 4 vlastně došlo? „Ekologickou modernizací“ tak prošel nyní dieselový motor 1.6 HDi 16V s výkonem 110k využívaný v modelu C4. Jeho nástupcem bude stejný motor s doladěnými emisními limity, který se v nabídce objeví na začátku roku 2006. Všechny ostatní motory dodávané do modelu C4 již danou emisní normu splňují. K výrazným změnám, jež naplnily očekávání klientů, došlo u modelu Xsara Picasso. Nástupcem původních benzínových motorů 1.6i (95k) a 1.8i 16V (117k) se stal jediný zážehový motor 1.6i 16V o výkonu 110k. Agregát 2,0i BVA žádné větší úpravy nepotřeboval, a proto došlo jen k drobným technickým úpravám tak, aby splňoval zmíněnou emisní normu. Vznětová jednotka 1.6 HDi o výkonu 90k nahradila starší 2.0 HDi (90k) jako u modelu Berlingo. Silnější obdoba motoru 1.6 HDi (110k) je v současné době nabízena oproti minulému období s filtrem pevným částic, který tak posiluje ekologický provoz vozu. Model Berlingo se může pyšnit novými dieselovými jednotkami 1.6 HDi (75k a 90k), které nahrazuji původní 1.9 D (70k) a 2.0 HDi (90k), jejichž výroba bude na sklonku roku ukončena. Ostatní benzínové motory 1.4i (75k) a 1.6i 16V (110k) již také splňují emisní normu Euro 4. Všechny motory pohánějící model C5 a C5 Break plní v současné době emisní normu Euro 4. Přechod na přísnější normu se však dotkl benzínového motoru 1.8i 16V (117k), jenž předcházel dnes dodávanému motoru 1.8i 16V s výkonem zvýšeným na 125k, a dieselového motoru 2.0 HDi o výkonu 138k, který je v současné době standardně dodáván s FAPem.

Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace