Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města

vloženo

Automobilka Audi odhalila na Ženevském autosalonu nové Audi Q2, které nám svým vzhledem zezadu připomíná zvedlé Polo. To však nic nemění na faktu si budete moci pořídit již letos na podzim. Vybírat bude možné ze šestice pohonných jednotek, přičemž základ vytvoří tříválec 1.0 TFSI.

Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města

Pro Audi Q2 jsme vyvinuli vysloveně geometrický designérský styl se specifickými stylistickými prvky. Do rodiny modelů Q tak přináší originální charakter,“ říká šéfdesignér Audi Marc Lichte.

Robustní vzhled

Výsledkem je působivé SUV s mnoha hranami. Výrazný dojem zanechává příď s vysoko umístěnou maskou chladiče Singleframe v osmiúhelníkovém designu, která je doplněna velkými otvory pro přívod vzduchu. Mimořádně nápadná je klesající střecha, která ústí do střešního sloupku C s barevně odlišenou plochou. Tento kontrast umocňuje sportovní charakter modelu Audi Q2. Dynamické zakončení vozu tvoří dlouhý střešní spoiler a difuzor s vizuálně naznačeným spodním ochranným panelem. Z profilu jsou nápadné zejména vysoká spodní linie bočních oken a výrazně tvarované plochy v oblasti dveří, které zdůrazňují podběhy kol, a tím i příslušnost kompaktního SUV mezi modely s pohonem všech kol quattro. Audi Q2 má vnější výšku 1,51 metru a vnější šířku 1,79 metru. Při vnější délce 4,19 metru a rozvoru 2,60 metru jsou převisy karoserie velmi krátké.

Audi Q2

Technika z vyšší třídy

Kromě na přání dodávaného panelu přístrojů Audi virtual cockpit a průhledového displeje pocházejí i asistenční systémy modelu Audi Q2 z vyšší třídy – včetně sériově dodávaného systému Audi pre sense front. Tento systém rozpoznává kritické situace s ostatními vozidly a přecházejícími chodci před vozidlem a v případě potřeby aktivuje brzdění s maximální intenzitou – v nízkých rychlostech až do úplného zastavení. Nabídka kromě toho zahrnuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistenta pro jízdu v dopravní koloně, asistenta pro změnu jízdního pruhu Audi side assist, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Audi active lane assist, rozpoznávání dopravních značek, parkovacího asistenta a asistenta pro sledování vozidel přijíždějících ze strany vzadu.

Intenzivní síťové propojení

Audi Q2 je sériově vybaveno monitorem MMI, který je umístěn v horní části přístrojové desky. Informační a zábavní systém lze ovládat otočným tlačítkem a dvěma tlačítky na středovém tunelu. Na přání dodávaný systém MMI Navigation plus s MMI touch je navíc vybaven dotykovou plochou na centrálním ovládacím prvku. Kromě toho lze systém komfortně používat prostřednictvím hlasového ovládání hovorovou řečí a integrované vyhledávací funkce MMI. Hotspot WLAN umožňuje připojení přenosných koncových zařízení k internetu. Zákazník může také využívat internetové služby Audi connect prostřednictvím systéma MMI touch. Díky kartě SIM, která je pevnou součástí vozu, je součástí nabídky potřebný datový paušál s roamingem ve většině evropských zemí. Audi smartphone interface umožňuje připojení mobilních telefonů s operačními systémy iOS a Android. Bezplatná aplikace Audi MMI connect zahrnuje funkce Online Media Streaming a přenos kalendáře z chytrého telefonu do MMI. Aplikace pro operační systémy iOS kromě toho disponuje funkcí myAudi Cíle, jejímž prostřednictvím lze odeslat data požadovaného cíle pro navigaci z libovolné aplikace do systému MMI Navigation plus, který následně zajistí vedení do cíle.

Jednoduše funkční

Audi Q2 splňuje vysoko umístěnými sedadly pro snadné nastupování, dobrým výhledem z vozu a velkým zavazadlovým prostorem (objem 405 až 1050 litrů) základní požadavky na SUV. Poloha sedadla řidiče ve vztahu k volantu je přitom sportovně nízká jako v sedanu Audi. Na přání jsou k dispozici praktická řešení, mezi něž patří elektrické ovládání zadního víka nebo zadní lavice rozdělená na tři části, včetně otvoru pro přepravu dlouhých předmětů.

Individuální výbava

Audi Q2 je stejně individuální jako jeho řidič – a to zvenku i uvnitř. Velký prostor pro individuální výbavu otvírají četné pakety výbav a laků, nebo expresivní barvy pro ozdobné lišty a čalounění sedadel. Atraktivitu interiéru zvýší také paket osvětlení LED ve spojení s osvětlenými ozdobnými prvky.

Pohon a podvozek

Prodej modelu Audi Q2 bude zahájen nabídkou šesti motorů. Kromě tříválce TFSI 1,0 litru bude paleta zážehových motorů zahrnovat dva čtyřválce se zdvihovým objemem 1,4 a 2,0 litru. Navíc budou k dispozici tři vznětové čtyřválce se zdvihovým objemem 1,6 a 2,0 litru. Výkony motorů pokrývají rozsah od 85 kW (116 k) do 140 kW (190 k). Jako alternativu šestistupňové mechanické převodovky nabízí Audi pro všechny motory sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. U nejvýkonnějšího motoru TDI a jednotky 2.0 TFSI nalézá uplatnění nově vyvinutá dvouspojková převodovka s novým systémem mazání a nižším třením. Oba uvedené motory jsou kromě toho sériově kombinovány s trvalým pohonem všech kol quattro. Verze s pohonem předních kol mají zadní nápravu s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, modely quattro jsou vybaveny čtyřprvkovou zadní nápravou. Všechny varianty jsou sériově vybaveny progresivním řízením, u něhož se převod řízení mění s úhlem natočení volantu. Čím větší je úhel natočení volantu, tím strmější je převod řízení. Adaptivní tlumiče se dodávají na přání, což platí i pro systém Audi drive select, jehož prostřednictvím si může řidič nastavit individuální charakteristiku pro své Audi Q2.

Uvedení na trh

Audi Q2 bude uvedeno na evropský trh na podzim 2016. Zákazníci budou moci objednávat kompaktní SUV od poloviny letošního roku.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Audi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města Fotografie k článku Ženevský autosalon 2016 živě - Audi Q2 je autem do města
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer