Ženevský autosalon 2015 - Volkswagen Passat Alltrack, Touran a Sport Coupé GTE

04. 03. 2015
Sdílet článek

Volkswagen do Ženevy přivesl nový Passata Alltrack, který dostal sériově pohon všech kol, režim offroad nebo asistenta couvání s přívěsem. Kromě toho je k vidění dlouho očekávaná druhá generace populárního Touranu nebo koncept sportovního čtyřmístného kupé, které je podle všeho předobrazem nového Passatu CC.

Dlouhé čekání na druhou generaci Volkswagenu Touran v Ženevě končí. Po dlouhých 12 letech na trhu přichází nový model populárního wolfsburského MPV, které se mezigeneračně prodloužilo o 13 cm. Oproti předchůdci je novinka o 62 kilogramů lehčí a karoserie nese prvky Golfu Sportsvan. Po stránce designu nebude podle zástupců automobilky chybět atraktivní pakety R-Line. Do prodeje se nová generace Touranu dostane na podzim.


Nejvíce obletovaným modelem byla první novinářský den studie čtyřmístného kupé Sport Coupé Concept GTE poháněná úsporným a zároveň sportovním hybridním systémem s možností externího nabíjení. Volkswagen ve studii použil jako spalovací motor přeplňovaný šestiválec TSI o objemu 3,0 litru s přímým vstřikováním benzinu, vyladěný na nejvyšší výkon 220 kW/299 k a maximální točivý moment 500 N.m. Elektrickou část hybridního pohonu tvoří lithium-iontový akumulátor (ve středovém tunelu) a dva elektromotory. Přední elektromotor je integrován do skříně šestistupňové převodovky DSG (DQ400E) a poskytuje nejvyšší výkon 40 kW, zatímco zadní elektromotor nabízí 85 kW. Nejvyšší výkon celého systému je 279 kW/380 k.



Díky zadnímu elektromotoru a „elektrickému spojovacímu hřídeli“ může být hnací síla systému přenášena v případě potřeby na všechna čtyři kola. Kupé s nejvyšší rychlostí 250 km/h zrychlí ve sportovním režimu „GTE-Mode“ z klidu na 100 km/h za pouhých 5,0 sekundy. Navzdory této dynamice se může studie pochlubit příkladnou hospodárností: průměrná spotřeba paliva (kombinovaná) činí pouhých 2,0 l/100 km. Sport Coupé Concept GTE dokáže kromě toho v režimu „E-Mode“ překonat vzdálenost minimálně 50 km s čistě elektrickým pohonem, a tím s nulovými emisemi. Celkový dojezd studie je více než 1 200 km.

Pokud to situace vyžaduje, je studie Sport Coupé Concept GTE poháněna prostřednictvím všech čtyř kol. V tomto případě (a při nízkém stavu nabití akumulátoru) funguje nyní motorem V6 TSI poháněný přední elektromotor pouze jako generátor, který vyrábí elektrickou energii pro svůj protějšek na zadní nápravě. Protože je energie k zadní nápravě přenášena „po drátě“ a nikoli mechanicky, hovoří se o „elektrickém spojovacím hřídeli“. Vzhledem k tomu, že TSI pohání zadní elektromotor prostřednictvím předního elektromotoru, funguje pohon všech kol i při nízkém stavu nabití akumulátoru.


Stánku Škody vládnou Superby
Stánku Škody vládnou Superby První fotografie světových premiér Základní informace

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce AutaNet.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

589 000 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč