Ženevský autosalon 2015: Autem roku je Volkswagen Passat

vloženo

Evropským „Autem roku“ je Volkswagen: Nový Passat získal prestižní ocenění, které je každoročně udělováno mezinárodní porotou ankety „Car of the Year“. Vítěz byl vyhlášen dnes odpoledne před zítřejším otevřením Ženevského autosalonu.

Ženevský autosalon 2015: Autem roku je Volkswagen Passat Ženevský autosalon 2015: Autem roku je Volkswagen Passat

Na toto ocenění jsme velmi hrdí,“ prohlásil Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva společnosti Volkswagen Aktiengesellschaft, po vyhlášení výsledků prestižní ankety v Ženevě. „S novým Passatem se nám znovu podařilo vyvinout automobil, který ve své třídě stanovuje měřítka v oblastech techniky a kvality. Toto ocenění je velkolepým vyznamenáním za skvělou práci, kterou odvádí naši inženýři, designéři a celý tým. Nový Passat ukazuje, že značka Volkswagen dává na výzvy naší doby správné odpovědi.


Ocenění pro nový Passat převzal Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva společnosti Volkswagen, zodpovědný za vývoj, s následujícími slovy: „Z ocenění ‚Car of the Year 2015‘ máme velkou radost. Tato cena má pro nás mimořádný význam, protože je udělována mezinárodní porotou složenou z odborných novinářů. Toto ocenění má navíc, jak známo, velký význam i pro naše zákazníky.

Anketa „Car of the Year“ patří mezi nejstarší a nejprestižnější soutěže svého druhu v Evropě. Od roku 1964 jsou v ní každoročně oceňovány nejlepší automobilové novinky. Porota, tvořená 58 motoristickými novináři z 22 evropských zemí, nominovala do finálového kola sedm kandidátů, kteří byli v uplynulých měsících podrobeni důkladnému testování, porovnávání a hodnocení podle kritérií, jako jsou hospodárnost, komfort, bezpečnost, jízdní vlastnosti, funkčnost, design a technický pokrok. Ve finále 52. ročníku tradiční ankety získal nový Passat celkem 340 bodů, a zvítězil tak s jasným náskokem před šesti konkurenty. V nedávné minulosti obdržely toto prestižní ocenění dva aktuální modely značky Volkswagen – v roce 2010 to bylo Polo a v roce 2013 Golf. Prvnímu místu v anketě „Car of the Year“ předcházela celá řada dalších ocenění, která Passat získal v Německu i zahraničí, mimo jiné „Zlatý volant 2014“ a „Auto Trophy 2014“.

Nový Passat patří se všemi svými verzemi k nejúspěšnějším vozům střední třídy na světě a s 1,1 milionem vozů předaných zákazníkům (v roce 2014) patří mezi nejúspěšnější modelové řady koncernu Volkswagen. Aktuální osmá generace bestselleru je považována za jeden z nejinovativnějších automobilů ve své třídě. Díky nejmodernější konstrukci mohli designéři navrhnout výrazně dynamičtější proporce (mj. nižší karoserie, delší rozvor, větší kola). Nový Passat má přesto i při nezměněné vnější délce mnohem větší vnitřní rozměry. Zároveň byla do výbavy zařazena nejnovější technická řešení, mezi něž patří digitální panel přístrojů Active Info Display, výsuvný průhledový displej HUD (Head Up Display), zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech, který používá tablety s nejrůznějšími aplikacemi, dále asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců, jakož i další tři světové novinky: Emergency Assist (zastavení vozidla v případě nouze), Trailer Assist (asistované manévrování s přívěsem) a asistent pro jízdu v dopravní koloně.

Koncem roku 2015 se představí Passat GTE, první Passat s hybridním pohonem s možností externího nabíjení. Jeho motor TSI se zdvihovým objemem 1,4 litru poskytuje nejvyšší výkon 115 kW/156 k, elektromotor nabízí 85 kW/115 k. Maximální točivý moment hybridní soustavy s možností externího nabíjení činí 400 N.m. Extrémní účinnost celého systému dokládají hodnoty spotřeby paliva v kombinovaném cyklu EU (pro hybridní vozidla) pod hranicí 2,0 l/100 km a spotřeby elektrické energie 13,0 kWh/100 km. Tomu odpovídají emise CO2 méně než 45 g/km. Kombinace motoru TSI se zcela naplněnou 50litrovou palivovou nádrží a plně nabitým akumulátorem zaručuje celkový dojezd více než 1000 kilometrů.

Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem