Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso

vloženo

Ženevský autosalon se nezadržitelně blíží. Pojďme se podívat na tři automobilové pecky, které na nás za pár dní čekají. O největší překvapení se postará Arash AF10, o kterém jste možná nikdy neslyšeli. Na stánku Bugatti se konečně objeví nástupce Veyronu, model Chiron. Ferrari se pochlubí omlazeným modelem FF, který si změnil jméno.

Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso

Arash AF10
O existenci automobilky Arash Motor Company zřejmě nemáte vůbec "šajnu". To ale vůbec nevadí. Její avizované kupé AF10 (již v roce 2008) bude mít za pár dní premiéru na autosalonu v Ženevě, přičemž návštěvníky má ohromit zejména výkonem 2 080 koní a točivým momentem 2 280 Nm. Díky tomuto výkonu zrychlí z nuly na stovku za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí impozantních 323 km/h. To sice není málo, nicméně při pohledu na uváděné parametry nepůsobí dvakrát přesvědčivě.


Důvod samozřejmě leží v pohonném ústrojí. K přeplňovanému motoru přidali čtveřici elektromotorů. Každý z nich přitom dává k dobru 300 koní, zatímco 6,2litrový osmiválec je naladěn na 913 koní a 1 200 Nm. Spalovací motor je spárován se šestistupňovým manuálem (automat je za příplatek). Přenos výkonu každého elektromotoru pak má na starosti samostatná dvouspojková převodovka, přičemž agregáty mají v jízdním režimu Race fungovat jako generátory a doplňovat kapacitu baterií.

Bugatti Chiron
Král je mrtev. Přivítejte krále! I tak by se dala nazvat zřejmě ta největší a nejexkluzivnější novinka celého letošního roku. Bugatti totiž po dlouhých odmlkách konečně představí svůj naprosto nejbrutálnější stroj v historii, který vlastní rychloměr s číslicí 500 km/h. O pohon nástupce Veyronu se bude starat přepracovaný motor W16 se čtyřmi turbodmychadly a výsledné hodnoty jsou dechberoucí. 1500 koní a 1500 Nm točívého momentu totiž vůz dostanou až k metě 470 km/h a učiní z něj tak nejrychlejší sériově vyráběný vůz planety. Cena by však ani v té nejlevnější konfiguraci neměla klesnout pod 62 milionů korun.

Ferrari GTC 4Lusso
K návštěvě stánku Ferrari bude lákat model GTC4Lusso, který je v praxi pouze modernizovaným modelem FF. Facelift je vcelku výrazný, kompletně se přepracovala záď s dvěma páry kulatých koncových světel i kabina, kde se objevuje nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím 10,25“ obrazovky. Pod kapotou stejně jako u FF zůstává atmosférický dvanáctiválec, jehož výkon vzrostl z 485 kW na 508 kW (690 koní). Pozadu nezůstal ani točivý moment - z dosavadních 683 posílil na 697 N.m. a je posílán na všechna kola, přičemž zadní náprava je nově natáčecí.


Martin Müller, Petr Šikl

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso Fotografie k článku Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso Fotografie k článku Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso Fotografie k článku Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso Fotografie k článku Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..