Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso

vloženo

Ženevský autosalon se nezadržitelně blíží. Pojďme se podívat na tři automobilové pecky, které na nás za pár dní čekají. O největší překvapení se postará Arash AF10, o kterém jste možná nikdy neslyšeli. Na stánku Bugatti se konečně objeví nástupce Veyronu, model Chiron. Ferrari se pochlubí omlazeným modelem FF, který si změnil jméno.

Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso

Arash AF10
O existenci automobilky Arash Motor Company zřejmě nemáte vůbec "šajnu". To ale vůbec nevadí. Její avizované kupé AF10 (již v roce 2008) bude mít za pár dní premiéru na autosalonu v Ženevě, přičemž návštěvníky má ohromit zejména výkonem 2 080 koní a točivým momentem 2 280 Nm. Díky tomuto výkonu zrychlí z nuly na stovku za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí impozantních 323 km/h. To sice není málo, nicméně při pohledu na uváděné parametry nepůsobí dvakrát přesvědčivě.


Důvod samozřejmě leží v pohonném ústrojí. K přeplňovanému motoru přidali čtveřici elektromotorů. Každý z nich přitom dává k dobru 300 koní, zatímco 6,2litrový osmiválec je naladěn na 913 koní a 1 200 Nm. Spalovací motor je spárován se šestistupňovým manuálem (automat je za příplatek). Přenos výkonu každého elektromotoru pak má na starosti samostatná dvouspojková převodovka, přičemž agregáty mají v jízdním režimu Race fungovat jako generátory a doplňovat kapacitu baterií.

Bugatti Chiron
Král je mrtev. Přivítejte krále! I tak by se dala nazvat zřejmě ta největší a nejexkluzivnější novinka celého letošního roku. Bugatti totiž po dlouhých odmlkách konečně představí svůj naprosto nejbrutálnější stroj v historii, který vlastní rychloměr s číslicí 500 km/h. O pohon nástupce Veyronu se bude starat přepracovaný motor W16 se čtyřmi turbodmychadly a výsledné hodnoty jsou dechberoucí. 1500 koní a 1500 Nm točívého momentu totiž vůz dostanou až k metě 470 km/h a učiní z něj tak nejrychlejší sériově vyráběný vůz planety. Cena by však ani v té nejlevnější konfiguraci neměla klesnout pod 62 milionů korun.

Ferrari GTC 4Lusso
K návštěvě stánku Ferrari bude lákat model GTC4Lusso, který je v praxi pouze modernizovaným modelem FF. Facelift je vcelku výrazný, kompletně se přepracovala záď s dvěma páry kulatých koncových světel i kabina, kde se objevuje nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím 10,25“ obrazovky. Pod kapotou stejně jako u FF zůstává atmosférický dvanáctiválec, jehož výkon vzrostl z 485 kW na 508 kW (690 koní). Pozadu nezůstal ani točivý moment - z dosavadních 683 posílil na 697 N.m. a je posílán na všechna kola, přičemž zadní náprava je nově natáčecí.


Martin Müller, Petr Šikl

Fotografie k článku

Fotografie k článku Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso Fotografie k článku Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso Fotografie k článku Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso Fotografie k článku Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso Fotografie k článku Ženeva 2016: Arash AF10, Bugatti Chiron, Ferrari GTC 4 Lusso
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem