Zcela nový Saab 9-3 Sport Combi

vloženo

Zcela nový Saab 9-3 Sport Combi, který byl dnes ohlášen, je prvním vstupem Saabu do segmentu luxusních vozů combi střední velikosti, jenž nabízí kombinaci výrazného designu a sportovní jízdní dynamiky jako alternativu ke kvalitám tradičního combi.

Zcela nový Saab 9-3 Sport Combi Zcela nový Saab 9-3 Sport Combi

Jeho výrazné, robustní proporce jsou odvážným potvrzením tradice, v jejímž duchu Saab navrhuje automobily se sportovním charakterem a všestranným využitím. Kompaktní design pětidvéřové karosérie a mohutný, masivní vzhled poskytují modelu 9-3 Sport Combi jasnou a výraznou identitu v rámci řady 9-3. 9-3 Sport Combi bude poprvé veřejně představen na Ženevském autosalónu a do prodeje má přijít v září.


Zaujme především ty zákazníky, kteří požadují všestrannost vozu combi včetně velkoryse dimenzovaného prostoru a důmyslných funkcí pro přepravu nákladů a přitom nechtějí slevit ze svých nároků na uspokojení z jízdy. V loňském roce bylo v evropském segmentu luxusních vozů combi střední velikosti prodáno čtvrt miliónu automobilů, z toho 70 % se vznětovými motory. Nový 9-3 Sport Combi, který staví na renomé značky Saab v oblasti designu orientovaného na sportovní charakter a všestrannost a který nabízí atraktivní varianty vznětových pohonných jednotek, má za cíl otevřít značce Saab nové významné obchodní příležitosti. Vysoce výkonný model Aero je v daném segmentu jedinečný díky přeplňovanému šestiválcovému motoru o výkonu 250 k, kterým budou doplněny i řady 9-3 Sport Sedan a Cabrio. Tento motor je špičkou v rozsáhlé řadě, která zahrnuje šest zážehových a dva vznětové motory dle normy Euro 4. Carl-Peter Forster, prezident společnosti GM Europe říká: „První přeplňovaná aplikace nové globální koncepce vidlicového šestiválce GM bude podporovat vstup Saabu do evropského segmentu luxusních vozů combi střední velikosti, kde by si podle našich očekávání měl vydobýt silnou pozici.“

Pokrokový design

Nový 9-3 Sport Combi, který se vyznačuje výrazným klínovitým profilem a typickými stylistickými prvky značky Saab, zahrnuje při svých kompaktních proporcích překvapivě velký nákladový prostor (objem 419/1273 l VDA při zdvižených/sklopených zadních sedadlech) a nabízí také řadu praktických funkcí pro přepravu nákladů.
· Sportovní, výrazná alternativa k proporcím klasického combi. Tradiční boční linie Saabu ve tvaru hokejky a řešení zadní čtvrtiny karosérie ve stylu splývavé zádi s matovými, strmě skloněnými skly zadních světel a s LED diodami.
Úložný prostor TwinFloor. Tahem za chromovanou rukojeť ve tvaru letadla je možné hlavní podlahu nákladového prostoru v příčném směru složit a přemístit, čímž se umožní přístup k zapuštěné spodní podlaze. Volitelně možnost instalace subwooferu v úložném prostoru rezervního kola.
· První Saab, který dosahuje nulové úrovně vztlaku na obou nápravách (0,00 Clf a 0,00 Clr). Nízký aerodynamický odpor s vynikající hodnotou Cd=0,33 a stabilita při vysokých rychlostech. Integrovaný zadní střešní spoiler. Skvělý výkon V čele impozantní řady pohonných jednotek stojí nově uváděný přeplňovaný motor 2.8V6 Turbo. Nový Sport Combi přebírá vynikající dynamiku podvozku modelu Sport Sedan, která poskytuje požitek z jízdy, z nějž nic nebylo obětováno ve prospěch funkčnosti tohoto všestranného pětidvéřového vozu.
· Nový hliníkový motor 2.8V6 Turbo o výkonu 250 k/184 kW exkluzivně pro špičkový model řady Aero. 24 ventilů, DOHC, proměnné časování ventilů a turbodmychadlo s děleným vstupem výfukových plynů.
· Jedinečný systém natáčení zadních kol Reaxs převzatý z modelu Sport Sedan poskytuje řidiči dokonalejší zpětnou vazbu a lepší ovladatelnost pro vynikající jízdní vlastnosti a stabilitu.
· Tuhá konstrukce pětidvéřové karosérie poskytuje solidní základ pro sportovní jízdní vlastnosti, klid při jízdě a vynikající bezpečnostní charakteristiky. Torzní tuhost (21 000 Nm/stupeň) je jen nepatrně nižší než u modelu Sport Sedan - i přes otevřený typ konstrukce pětidvéřové karosérie.
· Nová generace Saabem vyladěného systému ESP a ESP Plus. Všechny varianty s motorem 2.8V6 Turbo zahrnují systém ESP Plus s funkcí Hill Start Assist (Asistent pro rozjezd do kopce) u manuálních převodovek pro zabránění zpětného sjíždění vozu s kopce. „I když je Sport Combi přirozeným rozšířením řady 9-3, má svůj osobitý charakter.

Jak je již u Saabu tradicí, není to produkt, kterému přitaká každý,“ říká Peter Augustsson, prezident a generální ředitel společnosti Saab Automobile. „Jeho pokrokový design a dynamické kvality jsou předurčeny k vyřešení všech konfliktů mezi racionalitou potřeby a náruživostí touhy. Pro zákazníky to bude automobil, který splňuje potřeby jejich životního stylu a zároveň uspokojuje jejich touhu po požitku ze sportovní jízdy.“

Zdroj: Polar Motors, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Saab


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu