Zcela nový Ford Ranger míří hodně vysoko

vloženo

Zcela nový Ford Ranger si přiváží ještě více stylu, je ještě praktičtější, spolehlivější a komfortnější. Nastupující Ranger má ještě robustnější a modernější vnější design, zcela nově řešený interiér, větší přepravní kapacitu i hmotnost přívěsu a chlubí se i zcela novým turbodieselem „common-rail“.

Zcela nový Ford Ranger míří hodně vysoko  „Nový Ranger je vysoce stylovým a mimořádně praktickým a spolehlivým vozem,“ říká Phil Collareno, manažer užitkových vozů z divize vývoje nových modelů společnosti Ford of Europe. „Schopnosti a výkony Rangeru odpovídají jeho image vozu do nejdrsnějších podmínek, nový model ale nabízí zároveň ještě více komfortu a je ještě praktičtější. Ranger je prostě robustní profesionál, který skvěle kombinuje atraktivní styl a radost z řízení s neformální suverenitou s jakou se zhostí i těch nejnáročnějších úkolů – tak, jak to dělají i jeho zákazníci.“
Robustní vnější design
Na první pohled nastupující Ranger zaujme svojí impozantní přídí s nově řešenou kapotou motoru a rozměrnou maskou chladiče, která dominuje čelním partiím vozu. Masivní lemy podběhů kol snižují riziko poškození karoserie a umocňují robustní styling nového modelu. Dělený přední nárazník i integrovaná světla do mlhy jsou řešeny tak, aby nedoznaly úhony při jízdě terénem. Čistý styling předních partií je zvýrazněný novými světlomety s čirými kryty, které nebrání pohledu na technicistně řešenou vnitřní strukturu světlometů. K dalším zajímavým exteriérovým detailům patří nově řešené dveřní kliky s povrchovou úpravou, která usnadňuje otvírání. Zákazníci, kteří by se chtěli odlišit a rádi by zvýraznili rustikální image modelu Ranger je k dispozici populární výbavový paket „Thunder“, který obsahuje trubkový ochranný rám, boční trubkové nášlapy v chromu a další chromovaný rám vzadu – tyto prvky umocňují již tak příjemně robustní a sportovní styling vozu. V interiéru modelu Ranger s paketem „Thunder“ na cestující čekají komfortní kůží čalouněná sedadla. Optickou atraktivitu bočního profilu umocňují nová litá kola rozměru 16“ s pneumatikami rozměru 245/70 R16 (některé verze mají kola rozměru 15“). Nová kola, resp. pneumatiky zaručují lepší trakční schopnosti na všech površích a za všech podmínek.
Nový stylový interiér

Interiér nového Rangeru prošel kompletní rekonstrukcí. Sedadla mají nově tvarovaná opěradla, která jsou v oblasti ramen širší a lépe čalouněná, a mají i větší opěrky hlav. Palubní deska nyní tvoří ještě lépe řešené informační centrum, které řidiči zprostředkovává lépe všechny důležité údaje. Pravoúhlá středová část je vyvedena ve atraktivním stříbřitém odstínu, přístrojový štít je přizdobený chromovanými dekorativními detaily, chrom se objevuje i na výdeších ventilace, řadicí páce, spínačích elektrického ovládání oken a na vnitřních klikách. V interiéru nového Rangeru je spousta odkládacích schránek, zajímavá je originální výklopná vysouvací schránka, která se perfektně hodí pro uložení nejrůznějších dokumentů. Dvoudílná schránka ve středové konzoli poslouží pro uložení až deseti CD disků, dvou mobilních telefonů a spousty dalších drobností. Zcela nový Ford Ranger má autorádio s CD/MP3 přehrávačem integrovaným do palubní desky. K dispozici je i do palubní desky zabudovaný CD měnič na 6 disků a přídavné reproduktory.
Nový motor

Nový Ford Ranger je poháněný zcela novým turbodieselem Duratorq TDCi o objemu 2,5 l, který je vybavený novým systémem přímého vstřikování nafty „common-rail“. Motor má výkon 143 k a nejvyšší točivý moment 330 Nm, který je k dispozici už při otáčkách 1800 ot/min. Výhodou je i jeho nižší spotřeba. Klidnější a vyváženější chod nového turbodieselu TDCi se projevuje nižším hlukem v interiéru a tedy i ve vyšším cestovním komfortu. Průběh točivého momentu vylepšuje moderní turbodmychadlo VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola. Díky dmychadlu VTG prakticky zcela mizí i obvyklá „díra pod plynem“ – tedy nepříjemná prodleva mezi sešlápnutím pedálu plynu a plným náběhem točivého momentu. O přenos výkonu se stará prověřená pětistupňová manuální převodovka Durashift.
Větší přepravní kapacita, vyšší hmotnost přívěsu

Nový Ranger má o 60 mm zvýšené bočnice ložné plochy, což mu propůjčuje největší přepravní kapacitu v jeho třídě. Vázací oka v bočnicích jsou posunuta o něco níže, díky čemuž je možné převážený náklad bezpečněji ukotvit. Do ložené plochy je začleněna praktická inovativní odkládací schránka. Užitečná hmotnost nového Fordu Ranger činí až jednu tunu a za vůz je možné připojit až třítunový přívěs.
Lepší ovladatelnost a jízdní vlastnosti

Jak je u modelů značky Ford obvyklé, nový Ranger vyniká ve své třídě jízdními vlastnostmi. To je mimo jiné i zásluha delších horních ramen závěsů kol a pouzder vinutých pružin předních kol. Větší kola obouvají „all-terrain“ pneumatiky, tlumiče mají větší průměr, delší listová pera zadní nápravy optimalizují jízdní vlastnosti. Nový je také zadní stabilizátor, vylepšený je také hydraulický brzdový systém. Nový Ranger příjemně překvapí přesným vedením stopy a stabilitou jízdy, a to v nezatíženém i plně zatíženém stavu, což je zásluha především pečlivě „naladěných“ pružin a progresivních tlumičů. Nájezdový úhel vpředu i vzadu umožňuje zdolávání i těch nejnáročnějších překážek. Elektronický systém „shift on-the-fly“ umožňuje snadný a rychlý přechod od pohonu 4x2 k pohonu 4x4. V kombinaci s výkonným motorem s mohutným točivým momentem se nový Ranger profiluje jako nekompromisní off-road model, který se bez nejmenších problémů pohybuje v nejnáročnějším terénu.
Nižší hluk i vibrace
Nový Ford Ranger vyniká nízkou hladinou hluku a vibrací. Motor je tišší díky nově řešenému větráku chladiče a sofistikovanému systému elektronicky řízeného přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“. Tužší karoserie, robustní rám a propracovaná pouzdra uložení motoru snižují vibrace při běhu naprázdno. Hluk v interiéru snižuje také nově řešené dveřní těsnění a obložení karosářských panelů tlumicími materiály.
Bezpečnost

Stále více zákazníků používá modely Ford Ranger v běžném každodenním provozu jako kterýkoli jiný rodinný automobil. Nekompromisní tlak automobilky Ford na otázky bezpečnosti garantuje všem pasažérům nejvyšší míru ochrany a bezpečí. Nový Ranger je standardně vybaven dvěma čelními airbagy, na přání se dodávají i boční airbagy pro přední sedadla. Bezpečnostní pásy jsou vybaveny předpínači, které garantují maximální ochranu pasažérů v případě nehody. Nechybí ani úchyty pro upevnění dětských sedaček. Většina modelů řady Ford Ranger jsou vybaveny protiblokovacím systémem brzd ABS, který zlepšuje aktivní bezpečnost v každém terénu a v každém jízdním režimu.
Náročné testy

Nový Ranger prodělal asi nejnáročnější testovací program, jakému kdy byl vůz této třídy vystaven. První prototypy nového modelu byly prověřovány na zkušebních okruzích v Arizoně, Japonsku, Austrálii a v Jižní Africe, kde se musely vyrovnávat s mrazy pod -25 stupňů Celsia i s výhní přes 57 stupňů Celsia. Předprodukční modely projížděly horami severního Thajska a Laosu, stoupaly po úbočích himalájských velikánů, probíjely se džunglí na Borneu, jejich řidiči je testovali v drsném australském vnitrozemí i v Krugerově národním parku v Jižní Africe, trápili je v poušti Arabských Emirátů. „Ford Ranger je modelem, který pomáhá upevňovat zákaznickou loajalitu evropských zákazníků,“ říká Peter Fleet, ředitel pro marketing, prodej a servis užitkových automobilů společnosti Ford of Europe. „Prodeje modelů Ranger v uplynulých dvou letech vzrostly o více než 50 procent. Jsme si jistí, že nový Ranger zaujme ještě širší skupinu nových zákazníků, kteří ocení jeho výjimečnost!“ Oficiální prodej nového Fordu Ranger v ČR bude zahájen začátkem příštího roku.

Zdroj: ford.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport