Zcela nový Ford Ranger míří hodně vysoko

vloženo

Zcela nový Ford Ranger si přiváží ještě více stylu, je ještě praktičtější, spolehlivější a komfortnější. Nastupující Ranger má ještě robustnější a modernější vnější design, zcela nově řešený interiér, větší přepravní kapacitu i hmotnost přívěsu a chlubí se i zcela novým turbodieselem „common-rail“.

Zcela nový Ford Ranger míří hodně vysoko  „Nový Ranger je vysoce stylovým a mimořádně praktickým a spolehlivým vozem,“ říká Phil Collareno, manažer užitkových vozů z divize vývoje nových modelů společnosti Ford of Europe. „Schopnosti a výkony Rangeru odpovídají jeho image vozu do nejdrsnějších podmínek, nový model ale nabízí zároveň ještě více komfortu a je ještě praktičtější. Ranger je prostě robustní profesionál, který skvěle kombinuje atraktivní styl a radost z řízení s neformální suverenitou s jakou se zhostí i těch nejnáročnějších úkolů – tak, jak to dělají i jeho zákazníci.“
Robustní vnější design
Na první pohled nastupující Ranger zaujme svojí impozantní přídí s nově řešenou kapotou motoru a rozměrnou maskou chladiče, která dominuje čelním partiím vozu. Masivní lemy podběhů kol snižují riziko poškození karoserie a umocňují robustní styling nového modelu. Dělený přední nárazník i integrovaná světla do mlhy jsou řešeny tak, aby nedoznaly úhony při jízdě terénem. Čistý styling předních partií je zvýrazněný novými světlomety s čirými kryty, které nebrání pohledu na technicistně řešenou vnitřní strukturu světlometů. K dalším zajímavým exteriérovým detailům patří nově řešené dveřní kliky s povrchovou úpravou, která usnadňuje otvírání. Zákazníci, kteří by se chtěli odlišit a rádi by zvýraznili rustikální image modelu Ranger je k dispozici populární výbavový paket „Thunder“, který obsahuje trubkový ochranný rám, boční trubkové nášlapy v chromu a další chromovaný rám vzadu – tyto prvky umocňují již tak příjemně robustní a sportovní styling vozu. V interiéru modelu Ranger s paketem „Thunder“ na cestující čekají komfortní kůží čalouněná sedadla. Optickou atraktivitu bočního profilu umocňují nová litá kola rozměru 16“ s pneumatikami rozměru 245/70 R16 (některé verze mají kola rozměru 15“). Nová kola, resp. pneumatiky zaručují lepší trakční schopnosti na všech površích a za všech podmínek.
Nový stylový interiér

Interiér nového Rangeru prošel kompletní rekonstrukcí. Sedadla mají nově tvarovaná opěradla, která jsou v oblasti ramen širší a lépe čalouněná, a mají i větší opěrky hlav. Palubní deska nyní tvoří ještě lépe řešené informační centrum, které řidiči zprostředkovává lépe všechny důležité údaje. Pravoúhlá středová část je vyvedena ve atraktivním stříbřitém odstínu, přístrojový štít je přizdobený chromovanými dekorativními detaily, chrom se objevuje i na výdeších ventilace, řadicí páce, spínačích elektrického ovládání oken a na vnitřních klikách. V interiéru nového Rangeru je spousta odkládacích schránek, zajímavá je originální výklopná vysouvací schránka, která se perfektně hodí pro uložení nejrůznějších dokumentů. Dvoudílná schránka ve středové konzoli poslouží pro uložení až deseti CD disků, dvou mobilních telefonů a spousty dalších drobností. Zcela nový Ford Ranger má autorádio s CD/MP3 přehrávačem integrovaným do palubní desky. K dispozici je i do palubní desky zabudovaný CD měnič na 6 disků a přídavné reproduktory.
Nový motor

Nový Ford Ranger je poháněný zcela novým turbodieselem Duratorq TDCi o objemu 2,5 l, který je vybavený novým systémem přímého vstřikování nafty „common-rail“. Motor má výkon 143 k a nejvyšší točivý moment 330 Nm, který je k dispozici už při otáčkách 1800 ot/min. Výhodou je i jeho nižší spotřeba. Klidnější a vyváženější chod nového turbodieselu TDCi se projevuje nižším hlukem v interiéru a tedy i ve vyšším cestovním komfortu. Průběh točivého momentu vylepšuje moderní turbodmychadlo VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola. Díky dmychadlu VTG prakticky zcela mizí i obvyklá „díra pod plynem“ – tedy nepříjemná prodleva mezi sešlápnutím pedálu plynu a plným náběhem točivého momentu. O přenos výkonu se stará prověřená pětistupňová manuální převodovka Durashift.
Větší přepravní kapacita, vyšší hmotnost přívěsu

Nový Ranger má o 60 mm zvýšené bočnice ložné plochy, což mu propůjčuje největší přepravní kapacitu v jeho třídě. Vázací oka v bočnicích jsou posunuta o něco níže, díky čemuž je možné převážený náklad bezpečněji ukotvit. Do ložené plochy je začleněna praktická inovativní odkládací schránka. Užitečná hmotnost nového Fordu Ranger činí až jednu tunu a za vůz je možné připojit až třítunový přívěs.
Lepší ovladatelnost a jízdní vlastnosti

Jak je u modelů značky Ford obvyklé, nový Ranger vyniká ve své třídě jízdními vlastnostmi. To je mimo jiné i zásluha delších horních ramen závěsů kol a pouzder vinutých pružin předních kol. Větší kola obouvají „all-terrain“ pneumatiky, tlumiče mají větší průměr, delší listová pera zadní nápravy optimalizují jízdní vlastnosti. Nový je také zadní stabilizátor, vylepšený je také hydraulický brzdový systém. Nový Ranger příjemně překvapí přesným vedením stopy a stabilitou jízdy, a to v nezatíženém i plně zatíženém stavu, což je zásluha především pečlivě „naladěných“ pružin a progresivních tlumičů. Nájezdový úhel vpředu i vzadu umožňuje zdolávání i těch nejnáročnějších překážek. Elektronický systém „shift on-the-fly“ umožňuje snadný a rychlý přechod od pohonu 4x2 k pohonu 4x4. V kombinaci s výkonným motorem s mohutným točivým momentem se nový Ranger profiluje jako nekompromisní off-road model, který se bez nejmenších problémů pohybuje v nejnáročnějším terénu.
Nižší hluk i vibrace
Nový Ford Ranger vyniká nízkou hladinou hluku a vibrací. Motor je tišší díky nově řešenému větráku chladiče a sofistikovanému systému elektronicky řízeného přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“. Tužší karoserie, robustní rám a propracovaná pouzdra uložení motoru snižují vibrace při běhu naprázdno. Hluk v interiéru snižuje také nově řešené dveřní těsnění a obložení karosářských panelů tlumicími materiály.
Bezpečnost

Stále více zákazníků používá modely Ford Ranger v běžném každodenním provozu jako kterýkoli jiný rodinný automobil. Nekompromisní tlak automobilky Ford na otázky bezpečnosti garantuje všem pasažérům nejvyšší míru ochrany a bezpečí. Nový Ranger je standardně vybaven dvěma čelními airbagy, na přání se dodávají i boční airbagy pro přední sedadla. Bezpečnostní pásy jsou vybaveny předpínači, které garantují maximální ochranu pasažérů v případě nehody. Nechybí ani úchyty pro upevnění dětských sedaček. Většina modelů řady Ford Ranger jsou vybaveny protiblokovacím systémem brzd ABS, který zlepšuje aktivní bezpečnost v každém terénu a v každém jízdním režimu.
Náročné testy

Nový Ranger prodělal asi nejnáročnější testovací program, jakému kdy byl vůz této třídy vystaven. První prototypy nového modelu byly prověřovány na zkušebních okruzích v Arizoně, Japonsku, Austrálii a v Jižní Africe, kde se musely vyrovnávat s mrazy pod -25 stupňů Celsia i s výhní přes 57 stupňů Celsia. Předprodukční modely projížděly horami severního Thajska a Laosu, stoupaly po úbočích himalájských velikánů, probíjely se džunglí na Borneu, jejich řidiči je testovali v drsném australském vnitrozemí i v Krugerově národním parku v Jižní Africe, trápili je v poušti Arabských Emirátů. „Ford Ranger je modelem, který pomáhá upevňovat zákaznickou loajalitu evropských zákazníků,“ říká Peter Fleet, ředitel pro marketing, prodej a servis užitkových automobilů společnosti Ford of Europe. „Prodeje modelů Ranger v uplynulých dvou letech vzrostly o více než 50 procent. Jsme si jistí, že nový Ranger zaujme ještě širší skupinu nových zákazníků, kteří ocení jeho výjimečnost!“ Oficiální prodej nového Fordu Ranger v ČR bude zahájen začátkem příštího roku.

Zdroj: ford.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up