Zcela nový Ford Kuga

vloženo

Produktové portfolio evropského Fordu se opět rozrůstá - a zase novým směrem. Nový Ford Kuga je vzrušující crossover s pohonem všech čtyř kol, který kombinuje styl s technologickou vyspělostí a slibuje jak perfektní chování na silnici, tak vynikající průchodnost nezpevněným terénem.

Zcela nový Ford Kuga
  • Stylový crossover Ford Kuga se představí na frankfurtském autosalonuv téměř sériové podobě.
  • Zahájení prodeje v první polovině roku 2008.
  • Design je inspirován konceptem iosis X z pařížského autosalonu 2006.
  • Kuga je nejnovější interpretací kinetického designu.
  • Působivé jízdní vlastnosti na silnici, nečekané schopnosti v terénu.
  • Pohon předních nebo všech čtyř kol.
  • Pod kapotou pracuje uznávaný motor Duratorq 2,0 l TDCio výkonu 100 kW.
  • Příslušnost do rodiny Focus.
  • První crossover navržený a vyvinutý společností Ford of Europe.
  • Vyráběn bude v německém Saarlouis.

Prodej nového Fordu Kuga bude zahájen v první polovině roku 2008. „Když jsme na pařížském autosalonu v roce 2006 ukázali světu úchvatný koncept iosis X, slíbil jsem, že do dvou let vstoupíme do tohoto segmentu se zcela novým vozidlem,“ připomíná prezident a generální ředitel evropského Fordu John Fleming.

„Kuga jedinečným způsobem kombinuje vlastnosti typické pro vozy kombi a SUV se sportovním charakterem, jaký bychom očekávali spíše od kupé,“ řekl viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby Stephen Odell.

„Uvádění vzrušujících nových produktů, jako je právě Kuga, hraje klíčovou roli v naší podnikatelské strategii,“ dodává. „S-MAX nám ukázal, že existuje poptávka po automobilech, které nabízejí všestrannost potřebnou v pracovním i soukromém životě, ale také opravdové potěšení z jízdy.“

Na první pohled Ford
Vývojový tým dostal věru nesnadný úkol: vtisknout novému vozu perfektní jízdní vlastnosti a současně zaručit průchodnost nezpevněným terénem.

Z tohoto důvodu bude Ford Kuga k dispozici s inteligentním pohonem všech čtyř kol, který přispívá k dobré ovladatelnosti na asfaltových cestách a uděluje automobilu téměř sportovní projev. Jedná se o skutečný crossover, tedy jakéhosi křížence různých automobilových kategorií – vždyť Ford zařadí do nabídky i verzi s pohonem pouze předních kol.

Pod kapotou vozu pracuje osvědčený a velmi hospodárný vznětový motor Duratorq 2,0 l TDCi o výkonu 100 kW (136 PS), vybavený vstřikováním common-raila spolupracující se šestistupňovou manuální převodovkou. Podrobnější technické údaje budou zveřejněny později.

Vnější vzhled – Kuga vyčnívá z řady
„Náš kinetický design je velmi flexibilní designový jazyk, který propůjčí všem modelům skutečně vzrušující vzhled,“ říká Martin Smith. „Na sériovém vozidle lze nalézt většinu expresivních detailů z konceptu iosis X. Ford Kuga je dramatickým novým přírůstkem do portfolia Fordu a nepochybuji, že značně přispěje k rozvoji naší značky,“ dodává s oprávněným nadšením.

Co do proporcí a základních tvarů zůstává model Kuga věrný konceptu iosis X. Blízkou příbuznost obou aut ještě podtrhává stejný odstín laku, mohutné blatníky vyplňují tatáž litá kola o průměru devatenácti palců. Klíčovými atributy designu jsou síla a pružnost atleta. Tyto vlastnosti lze spatřit v dynamických liniích, napjatých plochách a svalnatých obrysech vozu. Samozřejmě zde nechybějí grafické komponenty kinetického designu, jako je lichoběžníková maska, klínovitý profila dozadu protažené světlomety.

Zatímco koncept iosis X profilem střechy poněkud připomínal vozy kupé, pro sériové provedení byla zvolena vyšší silueta, v níž nalezne dostatek prostoru pětice dospělých cestujících.

Zavazadlový prostor je přístupný děleným zadním víkem. Dělené jsou rovněž zadní sdružené svítilny, takže Kuga se pyšní mimořádně širokým nakládacím otvorem.

Pochopitelně i vzadu se široce uplatnil kinetický design, ať již na tvaru sdružených svítilen, okna či nárazníku. Koncovky výfuku jsou elegantně integrované do nárazníku s naznačeným difuzorem.

Kuga zevnitř – prostor a pohodlí
Interiér nového Fordu Kuga působí velmi prostorným dojmem – a rozhodně to není pouze efekt vytvořený panoramatickou skleněnou střechou, jež bude pro sériový model nabízena jako výbava na přání.

Úhledná, ergonomicky bezvadně navržená palubní deska plynule přechází do středové konzoly, která jakoby „splývala“ mezi přední sedadla. Ti, kteří na nich sedí, se tedy cítí být příjemně obklopeni. Vysoko uložené sedadlo a bohaté prosklení mají za následek, že interiér působí velice lehce a vzdušně, zatímco řidiči i jeho spolujezdci se naskýtá dokonalý výhled všemi směry.

Také v materiálech uvnitř lze spatřit odkazy na koncept iosis X. Vidíme zde tytéž moderní látky, jemnou kůži a efektní oranžové lemy. S tmavými plochami interiéru v provedení Ebony ostře kontrastuje bílá středová konzola a detaily na dveřích. Tyto prvky naznačují, že Ford v budoucnu hodlá umožnit zákazníkům, aby si nový vůz Kuga přizpůsobili podle svých představ.

Další nápovědou, tentokrát o technologiích na palubě, je nový navigační systém Blaupunkt, jehož sedmipalcová obrazovka umí kromě jiného zprostředkovat řidiči obraz ze zpětné kamery, umístěné na víku zavazadlového prostoru. Tento konkrétní detail si rozhodně najde cestu do sériové výroby.

„Od modelu Kuga si slibujeme mnoho,“ přiznává Fleming. „Nemůžeme se dočkat, až ho začátkem příštího roku uvidíme na silnici - a také mimo ni!“


Zdroj: ford.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Zcela nový Ford Kuga Fotografie k článku Zcela nový Ford Kuga
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit