Závodní Golf GTI TCR pro soukromé týmy má 330 koní

vloženo

Nový Volkswagen Golf GTI TCR má ve svém názvu pečeť kvality. Čtyřicet let po představení prvního modelu Golf GTI přichází i verze pro soukromé závodní týmy se zkratkou, která je u výrobce automobilů z Wolfsburgu od roku 1976 symbolem sportovního charakteru, výkonných motorů a maximálního výkonu.

Závodní Golf GTI TCR pro soukromé týmy má 330 koní

Závodní Golf se těší již od svého prvního představení v červenci 2015 velké oblibě, o čemž svědčí skutečnost, že již v polovině ledna byly všechny vozy, určené soukromým týmům pro sezonu 2016, rezervovány. Týmy se mohou s 20 vozy, vyvinutými oddělením Volkswagen Motorsport, účastnit až 16 národních a mezinárodních mistrovství cestovních vozů TCR. Vozy pro mezinárodní mistrovství TCR budou předávány soukromým týmům od 11. března ve španělské obci Abrera u Barcelony. První jízdní porovnání s konkurencí je naplánováno při testovacích jízdách od 14. března ve španělské Valencii na okruhu Ricarda Tormy.

Dynamický vzhled: Golf GTI TCR blízký sériové výrobě ztělesňuje závodní geny

Zkratka GTI (Gran Turismo Injektion) je nejen pečetí kvality, ale i obchodní značkou a identitou. Golf dává již svým vzhledem najevo závodní geny, ať se jedná o 18“ závodní kola, podvozek, který je v porovnání se sériovým Golfem o cca 40 centimetrů širší, nebo markantní zadní spoiler. Všechny tyto prvky slouží navíc optimalizaci jízdních vlastností. Aerodynamicky tvarovaný přední spoiler patří stejně jako zadní spoiler z uhlíkového kompozitu mezi opatření, která optimalizují výkony vozu na závodním okruhu. Bezpečnost jezdce je zajištěna mimo jiné závodním sedadlem s chrániči hlavy, závodním bezpečnostním rámem vnitřního prostoru a bezpečnostní nádrží podle předpisů FIA.

Výkonný a efektivní: motor s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu dosahuje výkonu 330 k

Nový Golf byl pečlivě připraven pro okruhové závody také výkonným řadovým čtyřválcem, sekvenční převodovkou s páčkami pro manuální řazení na volantu a důsledně vyvinutým závodním podvozkem. Volkswagen Motorsport vyvinul tento vůz společně se sportovním oddělením značky SEAT, která přispěla svými značnými zkušenostmi se závodním vozem SEAT Leon Cup Racer. Platforma MQB nabízí stejně jako u sériově vyráběných vozů koncernu Volkswagen i u závodních vozů četné synergie a snižuje náklady na výrobu a provoz cestovního vozu. Přeplňovaný dvoulitrový motor s přímým vstřikováním benzinu je známý z vrcholného sportovního modelu Golf R a jeho závodní verze je vyladěna na nejvyšší výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 410 N.m.

Zdařilá premiéra: koncepční vůz prokázal v závodech TCR velký potenciál

Závodní vůz, odvozený ze sedmé generace modelu Golf, již absolvoval úspěšné testy v závodních podmínkách. Tým Liqui Moly Team Engstler nasadil jako kooperační partner v roce 2015 dvě vozidla v mezinárodním mistrovství TCR. Sériové výrobě blízký koncepční vůz prokázal velký potenciál. Již během prvního nasazení na rakouském okruhu Red Bull Ring vyhrál Golf druhý víkendový závod.

Volkswagen Golf GTI Clubsport: nejvýkonnější sériové GTI všech dob k jubileu

Golf GTI slaví své 40. narozeniny nejen na závodním okruhu. Volkswagen uvádí na trh jubilejní edici Golf GTI Clubsport, která je nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem GTI všech dob. Volkswagen ji vystavil jako studii v květnu 2015 na Setkání GTI u jezera Wörthersee, v září byl představen sériový model na IAA ve Frankfurtu. Dvoulitrový motor TSI dosahuje nejvyššího výkonu 265 k – o 35 k více než dosud nejvýkonnější Golf GTI. Další zvláštností přeplňovaného motoru s přímým vstřikováním je funkce zvyšující plnicí tlak, která umožňuje desetiprocentní zvýšení výkonu až na 290 k.

Hlasy k projektu závodního vozu Volkswagen Golf GTI TCR pro soukromé závodní týmy

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Golf GTI TCR nabízí soukromým závodním týmům možnost účastnit se s výhodnými náklady motoristického sportu s vozem Volkswagen. Týmy kromě toho mohou rozšířit svou účast v motoristickém sportu v četných mistrovstvích TCR jak na národní, tak i na mezinárodní úrovni. Za tím účelem jim dáváme k dispozici optimálně připravené vozidlo. Golf zanechal vynikající dojem nejen při testech, ale prokázal velký potenciál i v závodních podmínkách. Vysoká poptávka soukromých týmů nás velmi potěšila – a potvrdila kvalitu naší práce.“

Eduard Weidl, vedoucí oddělení zákaznického sportu

„Nasazení závodního vozu Golf GTI TCR soukromými týmy je velkou šancí, kterou Volkswagen v této podobě v motoristickém sportu ještě nikdy neměl. Při technickém vývoji jsme věnovali velkou pozornost minimalizaci provozních nákladů při závodním nasazení. Společně se soukromými týmy budeme nyní čelit výzvě v různých mistrovstvích TCR. Za tím účelem budeme o závodních víkendech k dispozici v roli konzultantů, aby mohl Golf GTI TCR stát na startu vždy dokonale připraven. V mezinárodním mistrovství TCR je navíc se značkou SEAT plánována spolupráce v oblastech servisu, logistiky a zákaznické podpory s cílem maximálně zvýšit efektivitu účasti týmů v závodech.“

Mezinárodní mistrovství TCR – kalendář závodů

  • 01.04.–03.04.2016 Bahrajn
  • 22.04.–24.04.2016 Portugalsko (Estoril)
  • 06.05.–08.05.2016 Belgie (Spa-Francorchamps)
  • 20.05.–22.05.2016 Itálie (Monza)
  • 03.06.–05.06.2016 Rakousko (Salzburg)
  • 17.06.–19.06.2016 Německo (Oschersleben)
  • 01.07.–03.07.2016 Rusko (Soči)
  • 26.08.–28.08.2016 Thajsko (Buriram)
  • 16.09.–18.09.2016 Singapur
  • 30.09.–02.10.2016 Malajsie (Sepang)
  • 18.11.–20.11.2016 Macao

Volkswagen Golf GTI TCR – technické údaje

  • Motor: řadový čtyřválec s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a intercoolerem, uložený napříč před přední nápravou
  • Zdvihový objem: 1984 cm3
  • Výkon: 243 kW (330 k) při 6200 min-1
  • Točivý moment: 410 N.m při 2500 min-1
  • Převodovka: šestistupňová sekvenční závodní převodovka, řazení páčkami na volantu
  • Pohon: pohon předních kol se samosvorným diferenciálem s lamelovou spojkou
  • Minimální hmotnost: 1280 kg (včetně řidiče)
  • Zrychlení 0-100 km/h: cca 5,2 sekundy
  • Nejvyšší rychlost: cca 230 km/h

Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Závodní Golf GTI TCR pro soukromé týmy má 330 koní Fotografie k článku Závodní Golf GTI TCR pro soukromé týmy má 330 koní
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?