Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq

vloženo

Škoda Yeti II nebude. V nabídce ji nahradí Škoda Karoq, který bude delší, širší a nižší než dosavadní Yeti. O základní motorizaci se postará tříválec 1.0 TSI a čtrnáctistovku TSI nahradí nová patnáctistovka TSI s vypínáním válců. Pohon všech kol se stane výsadou nejsilnějšího dieselu. Novinkou budou full LED světlomety, gesty ovládaný infotainment nebo digitální přístrojovka.

Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq

Škoda Karoq je sourozencem již prodávaného Seatu Ateca, přičemž španělskému vozu nabídne celou řadu vychytávek včele s posuvnými zadními sedadly přes digitální přístrojovku až po mobilní služby.


Nové tvary, pozměněné proporce a větší rozměry karoserie na první pohled prozrazují, že jde o zcela nový vůz. Délka nového modelu činí 4 382 mm, šířka 1 841 mm a výška 1 605 mm. Rozvor náprav měří 2 638 mm (u verze s pohonem všech kol 2 630 mm). Zvětšené rozměry karoserie jdou ku prospěchu cestujícím. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 69 mm.

Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání interiéru základní objem 521 l. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem pro zavazadla na 1630 l. S volitelně dodávaným systémem zadních sedadel VarioFlex je základní velikost prostoru pro zavazadla variabilní a pohybuje se od 479 do 588 l. Maximální využitelný objem zavazadlového prostoru při dvoumístné konfiguraci a po vyjmutí sedadel činí 1 810 l.

Škoda Karoq nástupce Yeti

Škoda Karoq patří v oblasti konektivity na vrchol segmentu. Infotainment vychází z druhé generace koncernové modulární infotainmentová stavebnice. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WLAN-hotspot. Pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení na bázi v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu. S ním mohou být pasažéři připojeni k internetu či posílat e-maily ze svých telefonů a tabletů.

Nové mobilní on-line služby ŠkodaA Connect odpovídají rychlostnímu standardu LTE a jsou rozdělené do dvou kategorií: Infotainment Online sloužící pro informace a navigaci a služby Care Connect, které pomáhají při poruchách a v nouzi. Tlačítko nouzového volání eCall, které v Evropě bude předepsaným standardem až od roku 2018, je součástí sériové výbavy v rámci služby Care Connect již dnes. Další on-line služby fungují prostřednictvím aplikace Škoda Connect App. S nimi lze vůz na dálku kontrolovat, konfigurovat a třeba také najít pomocí chytrého telefonu.

Inteligentní propojení mezi vozem a chytrým telefonem dosahuje v modelu Karoq nové úrovně. Platforma SmartLink se standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLinkTM je součástí volitelné nabídky k základnímu infotainment systému Swing. Pro vyšší infotainment systémy je SmartLink součástí sériové výbavy. Phonebox s indukčním nabíjením připojuje chytrý telefon k anténě vozidla a současně jej bezdrátově nabíjí.

K novým komfortním systémům patří například Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívají systémy Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist. Škoda Karoq je připravena táhnout přívěs až do hmotnosti 2 t. Pokud je za vozem připojen přívěs, převezme při pomalém couvání řízení asistent pro jízdu s přívěsem.



Pro model Škoda Karoq jsou k dispozici i další asistenční systémy. Udržují dostatečný odstup před následovanými vozidly, ulehčují řidiči přejíždění z pruhu do pruhu nebo ho naopak v jízdním pruhu udržují, upozorňují na důležité dopravní značky a asistují při parkování.

Poprvé ve voze značky Škoda bude k dispozici tzv. Digital Instrument Panel, který řidiči vozu ŠKODA KAROQ umožňuje nastavit některé z uspořádání velkoplošného displeje v přístrojovém štítu. Škoda Karoq nabízí od výbavy Ambition volitelně Full LED světlomety s čirou optikou. V interiéru vytváří odpovídající světelnou atmosféru nové LED-ambientní osvětlení v dekoračních lištách dveří a palubní desky, které lze nastavit v některém z deseti odstínů.

Novinkou v nabídce pohonných jednotek jsou oba zážehové a dva vznětové motory. Motorovou paletu tvoří pět pohonných jednotek, které mají zdvihové objemy 1,0 l, 1,5 l, 1,6 l, a 2,0 l. Výkonové spektrum sahá od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Všechny agregáty jsou přeplňované turbodmychadlem a mají přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. Jsou mimořádně úsporné a plní emisní normu EU 6. S výjimkou nejsilnějšího vznětového motoru jsou všechny agregáty dodávány buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) je dodáván výhradně s pohonem všech kol a novou sedmistupňovou převodovkou DSG. Nový motor 1,5 TSI je vybaven systémem Active Cylinder Management Technology, tj. funkcí odpojování dvou válců, které v určitých provozních režimech přispívá k významné úspoře paliva.

Také podvozek definuje měřítka ve svém segmentu a své kvality ukazuje i mimo zpevněné silnice. Od výbavového stupně Ambition je k dispozici také volba jízdního profilu v režimech Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (ve verzi 4×4). Režim Offroad u verze s pohonem všech kol jízdní vlastnosti mimo zpevněné silnice dále zlepšuje.


Nové kompaktní SUV bude mít světovou premiéru 18. května ve Stockholmu. Uvedení na trh je naplánováno na druhou polovinu roku 2017.


Petr Šikl, Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq Fotografie k článku Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku