Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii

vloženo

Kopřivnická Tatra dokončila výrobu a vyexpedovala nejdelší a nejtěžší tatrovku v historii. Jedná se o podvozek pro speciální vrtnou soupravu, kterou na vozidlo namontuje německý výrobce STREICHER Drilling Technology.

Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii

Vozidlo pak bude sloužit k průzkumným vrtům i v náročném terénu. Celková hmotnost kompletního vozidla bude přibližně 84 tun.


TATRA TRUCKS kromě standardních nákladních vozidel, hasičských speciálů a vojenských podvozků vyvíjí a vyrábí podvozky pro speciální použití. Právě vrtné soupravy, které jsou velmi nákladným zařízením, potřebují podvozek postavený na míru, který je spolehlivě dopraví na místa, která jsou mimo dosah komunikací. Speciální podvozky dostávají ve výrobním programu společnosti TATRA TRUCKS stále více prostoru a stále více zákazníků, kteří potřebují specializované řešení, se na kopřivnickou automobilku obrací se svými požadavky.



Podvozek má celkem osm náprav a je v konfiguraci pohonu 16x8 v souladu s požadavkem zákazníka. Uspořádání hnacího traktu však umožňuje, aby v případě zájmu mělo vozidlo poháněné všechny nápravy, tzn. 16x16. První tři nápravy jsou odpruženy vzduchem, mají nosnost 10 tun, a jsou řiditelné. Prostřední dvojnáprava je odpružena kombinací vzduchových vaků a listových per (tzv. těžké kombinované pérování) s nosností až 16 tun dle použitých pneumatik a požadované maximální rychlosti (v tomto konkrétním případě je možné maximální zatížení 14,7 tuny). Poslední trojice náprav je opět řiditelná a odpružená vzduchovými vaky s nosností 10 tun. Řízení zadních náprav je hydraulické s elektronickým řízením od holandského výrobce VSE s vazbou na natočení kol předních. Rozvory mezi jednotlivými nápravami činí 2 150 / 2 150 / 2 860 / 1 450 / 2 150 / 1 650 / 1 650 mm. Na všech řízených nápravách jsou osazeny pneumatiky o rozměru 385/65 R22,5 v jednomontáži, na prostřední dvojnápravě pak 315/80 R22,5 ve dvojmontáži. V této konfiguraci pak činí celková technicky přípustná hmotnost 86,4 tuny, resp. až 92 tun při volbě odpovídajících pneumatik.



K pohonu impozantního speciálu slouží kapalinou chlazený vidlicový 12ti válcový motor Caterpillar C-32 o objemu 32 litrů s výkonem 839 kW / 1 132 koní a krouticím momentem 5143 Nm. Tak vysoký výkon je potřebný pouze pro pohon vrtné soupravy, v případě pohonu vozidla je jeho výkon a krouticí moment elektronicky snížen cca na polovinu. Na motor navazuje 6ti stupňová automatická převodovka Allison 8610 MR s retardérem. Prostřednictvím kardanu je hnací moment přenášen do tzv. „distribuční" přídavné převodovky opatřené řazením pohonu buď vrtné soupravy (plný výkon motoru) s výstupem v horní části převodovky, anebo pohonu vozidla (snížený výkon motoru) s výstupem ve spodní části převodovky. Spodní výstup je opět prostřednictvím kardanu propojen na druhou přídavnou převodovku, integrovanou již v nosné rouře podvozku, kde je hnací moment distribuován prostřednictvím děliče a mezinápravových diferenciálů na kola permanentně hnaných náprav - 1., 2., 4. a 5. nápravy. Obě přídavné převodovky jsou vlastní konstrukce TATRA se skříněmi a dalšími komponenty vycházejícími ze standardních převodovek určených pro sériová vozidla modelových řad TATRA FORCE a TATRA PHOENIX. Pro chlazení motoru, převodovky a hydraulických okruhů jsou po obou stranách vozidla za kabinou umístěny dva chladicí bloky, každý s hydraulicky poháněným ventilátorem.



Vozidlo je osazeno standardním provedením kabiny TATRA FORCE se sedadlem řidiče a spolujezdce. Kabina je tentokrát nesklopná a proti standardním vozům je – vzhledem k požadované limitní výšce a s ohledem na zástavbu motoru – posunuta o 200 dopředu a 50 mm dolů. Rám vozidla je složen ze dvou částí, sešroubovaných v prostoru za třetí nápravou – přední část je výrobkem naší společnosti, navazující část si dodal německý nástavbář. Celková délka vozidla, včetně rámu, činí 18 080 mm, výška přes kabinu pak 2 490 mm a šířka 3 000 mm. Obrysový poloměr zatáčení je 15,5 m, stopový 14,3 m.

Vozidlo bylo po provedení příslušných zkoušek a testů pomocí dvou jeřábů naloženo na přepravní návěs a převezeno do Německa, kde proběhne kompletace s nástavbou.

TATRA TRUCKS a.s.

Vyhledat vozidla v inzerci: Tatra

Fotografie k článku

Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii Fotografie k článku Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší Tatra v historii
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou