WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

vloženo

Kategorii WRC 2 ovládla britská posádka Evans/Parry jeoducí na Fordu Fiesta R5. Tým Škoda Motorsport odstartoval do sezóny 2016 s místy na stupních vítězů. Při druhém podniku FIA Mistrovství světa v rally dojel Pontus Tidemand na druhém místě v klasifikaci WRC 2. Jejich týmoví kolegové Esapekka Lappi/Janne Ferm se kvůli jezdecké chybě v pátek dočasně propadli na jedenácté místo, ale po bezchybném výkonu v sobotu a v neděli se rovněž dostali na stupně vítězů.

WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

Naši piloti na silně zkrácené trati ukázali, že vůz ŠKODA Fabia R5 patří i na ledu a sněhu k těm nejvíce konkurenceschopným rallyovým speciálům kategorie WRC 2,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Bohužel to nakonec nestačilo na úplné vítězství, ale sedm nejlepších časů na rychlostních zkouškách ukázalo, že naše posádky mohou jet kdykoli na vítězství. To nás tím spíše motivuje, abychom při následující účasti na mistrovství světa ještě přidali.


Jelikož se v neděli konala pouze Power Stage, měl domácí Tidemand pouhých 15,87 km na to, aby zkrátil náskok vedoucího Elfyna Evanse. „Zkusili jsme všechno, ale takovou ztrátu není možné na jedné RZ dohnat,“ řekl Tidemand, jehož ztráta nakonec činila 14,7 sekund. „Přesto jsem s druhým místem spokojený - je to můj dosud nejlepší výsledek na domácí rally. Kromě toho to byla premiéra s novým spolujezdcem Jonasem Anderssonem. Hned napoprvé jsme si výborně sedli a já se už těším na další rally s ním. Gratuluji Elfynu Evansovi, který si vítězství zasloužil vynikajícím výkonem.

rallye sweden

Týmový kolega Lappi předvedl v neděli působivý výkon na závěrečné Power Stage, kde zajel nejen nejrychlejší čas v kategorii WRC 2, ale navíc ještě na posledních metrech překonal v celkové klasifikaci dosud třetího Anderse Grøndala. „Nejlepší čas z tohoto velice krátkého finálového dne je pro mne trošku zadostiučiněním,“ řekl Lappi, který startoval do poslední RZ se ztrátou 8,7 sekund na Grøndala. „Být nakonec třetí je super pocit. Blahopřání celému týmu ŠKODA Motorsport, který nám opět připravil rychlé a spolehlivé auto.

Švédská rally se od r. 1965 pravidelně koná v zimě na ledu a sněhu, předtím byla známa jako letní podnik pod názvem „Rally půlnočního slunce“. Takové teplo, jako v počátcích rally sice letos kolem centra rally Karlstadu nebylo, přesto se mírné, téměř jarní počasí na počátku týdne postaralo o to, že pořadatel nakonec musel zrušit devět z plánovaných 21 rychlostních zkoušek. Místo zledovatělých a zasněžených tratí našli pořadatelé částečně rozměklé šotolinové tratě, na kterých by byla jízda na pneumatikách s hroty, dodanými speciálně pro Švédskou rally, příliš nebezpečná. Trať rally byla nakonec zkrácena z 331,21 na 226,48 měřených kilometrů, což znamená, že Švédská rally 2016 byla nejkratší rally mistrovství světa všech dob.

Číslo pro Švédskou rally: 7
Z dvanácti rychlostních zkoušek, na které byla Švédská rally zkrácena z původních 21 RZ, jich piloti týmu ŠKODA Motorsport vyhráli celkem sedm. Pontus Tidemand byl nejrychlejší na rychlostních zkouškách Torsby 2, Vargåsen 1 a Karlstad 2. Esapekka Lappi pro sebe rozhodl úseky Svullrya 2, Rämmen 2, Vargåsen 2 a závěrečnou Power Stage Värmullsåsen 2. Většina nejrychlejších časů zimní rally vedoucí Švédskem a Norskem tak připadla v kategorii WRC 2 vozu ŠKODA Fabia R5.


Škoda Motorsport

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit