WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

vloženo

Kategorii WRC 2 ovládla britská posádka Evans/Parry jeoducí na Fordu Fiesta R5. Tým Škoda Motorsport odstartoval do sezóny 2016 s místy na stupních vítězů. Při druhém podniku FIA Mistrovství světa v rally dojel Pontus Tidemand na druhém místě v klasifikaci WRC 2. Jejich týmoví kolegové Esapekka Lappi/Janne Ferm se kvůli jezdecké chybě v pátek dočasně propadli na jedenácté místo, ale po bezchybném výkonu v sobotu a v neděli se rovněž dostali na stupně vítězů.

WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

Naši piloti na silně zkrácené trati ukázali, že vůz ŠKODA Fabia R5 patří i na ledu a sněhu k těm nejvíce konkurenceschopným rallyovým speciálům kategorie WRC 2,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Bohužel to nakonec nestačilo na úplné vítězství, ale sedm nejlepších časů na rychlostních zkouškách ukázalo, že naše posádky mohou jet kdykoli na vítězství. To nás tím spíše motivuje, abychom při následující účasti na mistrovství světa ještě přidali.

Jelikož se v neděli konala pouze Power Stage, měl domácí Tidemand pouhých 15,87 km na to, aby zkrátil náskok vedoucího Elfyna Evanse. „Zkusili jsme všechno, ale takovou ztrátu není možné na jedné RZ dohnat,“ řekl Tidemand, jehož ztráta nakonec činila 14,7 sekund. „Přesto jsem s druhým místem spokojený - je to můj dosud nejlepší výsledek na domácí rally. Kromě toho to byla premiéra s novým spolujezdcem Jonasem Anderssonem. Hned napoprvé jsme si výborně sedli a já se už těším na další rally s ním. Gratuluji Elfynu Evansovi, který si vítězství zasloužil vynikajícím výkonem.

rallye sweden

Týmový kolega Lappi předvedl v neděli působivý výkon na závěrečné Power Stage, kde zajel nejen nejrychlejší čas v kategorii WRC 2, ale navíc ještě na posledních metrech překonal v celkové klasifikaci dosud třetího Anderse Grøndala. „Nejlepší čas z tohoto velice krátkého finálového dne je pro mne trošku zadostiučiněním,“ řekl Lappi, který startoval do poslední RZ se ztrátou 8,7 sekund na Grøndala. „Být nakonec třetí je super pocit. Blahopřání celému týmu ŠKODA Motorsport, který nám opět připravil rychlé a spolehlivé auto.

Švédská rally se od r. 1965 pravidelně koná v zimě na ledu a sněhu, předtím byla známa jako letní podnik pod názvem „Rally půlnočního slunce“. Takové teplo, jako v počátcích rally sice letos kolem centra rally Karlstadu nebylo, přesto se mírné, téměř jarní počasí na počátku týdne postaralo o to, že pořadatel nakonec musel zrušit devět z plánovaných 21 rychlostních zkoušek. Místo zledovatělých a zasněžených tratí našli pořadatelé částečně rozměklé šotolinové tratě, na kterých by byla jízda na pneumatikách s hroty, dodanými speciálně pro Švédskou rally, příliš nebezpečná. Trať rally byla nakonec zkrácena z 331,21 na 226,48 měřených kilometrů, což znamená, že Švédská rally 2016 byla nejkratší rally mistrovství světa všech dob.

Číslo pro Švédskou rally: 7
Z dvanácti rychlostních zkoušek, na které byla Švédská rally zkrácena z původních 21 RZ, jich piloti týmu ŠKODA Motorsport vyhráli celkem sedm. Pontus Tidemand byl nejrychlejší na rychlostních zkouškách Torsby 2, Vargåsen 1 a Karlstad 2. Esapekka Lappi pro sebe rozhodl úseky Svullrya 2, Rämmen 2, Vargåsen 2 a závěrečnou Power Stage Värmullsåsen 2. Většina nejrychlejších časů zimní rally vedoucí Švédskem a Norskem tak připadla v kategorii WRC 2 vozu ŠKODA Fabia R5.


Škoda Motorsport

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

01.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross - nový model od třech diamantů oficiálně
28.02.2017
Jak si vede Kia Stinger na sněhu a ledu? Podívejte se na video
28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není