WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

vloženo

Kategorii WRC 2 ovládla britská posádka Evans/Parry jeoducí na Fordu Fiesta R5. Tým Škoda Motorsport odstartoval do sezóny 2016 s místy na stupních vítězů. Při druhém podniku FIA Mistrovství světa v rally dojel Pontus Tidemand na druhém místě v klasifikaci WRC 2. Jejich týmoví kolegové Esapekka Lappi/Janne Ferm se kvůli jezdecké chybě v pátek dočasně propadli na jedenácté místo, ale po bezchybném výkonu v sobotu a v neděli se rovněž dostali na stupně vítězů.

WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

Naši piloti na silně zkrácené trati ukázali, že vůz ŠKODA Fabia R5 patří i na ledu a sněhu k těm nejvíce konkurenceschopným rallyovým speciálům kategorie WRC 2,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Bohužel to nakonec nestačilo na úplné vítězství, ale sedm nejlepších časů na rychlostních zkouškách ukázalo, že naše posádky mohou jet kdykoli na vítězství. To nás tím spíše motivuje, abychom při následující účasti na mistrovství světa ještě přidali.


Jelikož se v neděli konala pouze Power Stage, měl domácí Tidemand pouhých 15,87 km na to, aby zkrátil náskok vedoucího Elfyna Evanse. „Zkusili jsme všechno, ale takovou ztrátu není možné na jedné RZ dohnat,“ řekl Tidemand, jehož ztráta nakonec činila 14,7 sekund. „Přesto jsem s druhým místem spokojený - je to můj dosud nejlepší výsledek na domácí rally. Kromě toho to byla premiéra s novým spolujezdcem Jonasem Anderssonem. Hned napoprvé jsme si výborně sedli a já se už těším na další rally s ním. Gratuluji Elfynu Evansovi, který si vítězství zasloužil vynikajícím výkonem.

rallye sweden

Týmový kolega Lappi předvedl v neděli působivý výkon na závěrečné Power Stage, kde zajel nejen nejrychlejší čas v kategorii WRC 2, ale navíc ještě na posledních metrech překonal v celkové klasifikaci dosud třetího Anderse Grøndala. „Nejlepší čas z tohoto velice krátkého finálového dne je pro mne trošku zadostiučiněním,“ řekl Lappi, který startoval do poslední RZ se ztrátou 8,7 sekund na Grøndala. „Být nakonec třetí je super pocit. Blahopřání celému týmu ŠKODA Motorsport, který nám opět připravil rychlé a spolehlivé auto.

Švédská rally se od r. 1965 pravidelně koná v zimě na ledu a sněhu, předtím byla známa jako letní podnik pod názvem „Rally půlnočního slunce“. Takové teplo, jako v počátcích rally sice letos kolem centra rally Karlstadu nebylo, přesto se mírné, téměř jarní počasí na počátku týdne postaralo o to, že pořadatel nakonec musel zrušit devět z plánovaných 21 rychlostních zkoušek. Místo zledovatělých a zasněžených tratí našli pořadatelé částečně rozměklé šotolinové tratě, na kterých by byla jízda na pneumatikách s hroty, dodanými speciálně pro Švédskou rally, příliš nebezpečná. Trať rally byla nakonec zkrácena z 331,21 na 226,48 měřených kilometrů, což znamená, že Švédská rally 2016 byla nejkratší rally mistrovství světa všech dob.

Číslo pro Švédskou rally: 7
Z dvanácti rychlostních zkoušek, na které byla Švédská rally zkrácena z původních 21 RZ, jich piloti týmu ŠKODA Motorsport vyhráli celkem sedm. Pontus Tidemand byl nejrychlejší na rychlostních zkouškách Torsby 2, Vargåsen 1 a Karlstad 2. Esapekka Lappi pro sebe rozhodl úseky Svullrya 2, Rämmen 2, Vargåsen 2 a závěrečnou Power Stage Värmullsåsen 2. Většina nejrychlejších časů zimní rally vedoucí Švédskem a Norskem tak připadla v kategorii WRC 2 vozu ŠKODA Fabia R5.


Škoda Motorsport

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..