WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

vloženo

Kategorii WRC 2 ovládla britská posádka Evans/Parry jeoducí na Fordu Fiesta R5. Tým Škoda Motorsport odstartoval do sezóny 2016 s místy na stupních vítězů. Při druhém podniku FIA Mistrovství světa v rally dojel Pontus Tidemand na druhém místě v klasifikaci WRC 2. Jejich týmoví kolegové Esapekka Lappi/Janne Ferm se kvůli jezdecké chybě v pátek dočasně propadli na jedenácté místo, ale po bezchybném výkonu v sobotu a v neděli se rovněž dostali na stupně vítězů.

WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí

Naši piloti na silně zkrácené trati ukázali, že vůz ŠKODA Fabia R5 patří i na ledu a sněhu k těm nejvíce konkurenceschopným rallyovým speciálům kategorie WRC 2,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „Bohužel to nakonec nestačilo na úplné vítězství, ale sedm nejlepších časů na rychlostních zkouškách ukázalo, že naše posádky mohou jet kdykoli na vítězství. To nás tím spíše motivuje, abychom při následující účasti na mistrovství světa ještě přidali.


Jelikož se v neděli konala pouze Power Stage, měl domácí Tidemand pouhých 15,87 km na to, aby zkrátil náskok vedoucího Elfyna Evanse. „Zkusili jsme všechno, ale takovou ztrátu není možné na jedné RZ dohnat,“ řekl Tidemand, jehož ztráta nakonec činila 14,7 sekund. „Přesto jsem s druhým místem spokojený - je to můj dosud nejlepší výsledek na domácí rally. Kromě toho to byla premiéra s novým spolujezdcem Jonasem Anderssonem. Hned napoprvé jsme si výborně sedli a já se už těším na další rally s ním. Gratuluji Elfynu Evansovi, který si vítězství zasloužil vynikajícím výkonem.

rallye sweden

Týmový kolega Lappi předvedl v neděli působivý výkon na závěrečné Power Stage, kde zajel nejen nejrychlejší čas v kategorii WRC 2, ale navíc ještě na posledních metrech překonal v celkové klasifikaci dosud třetího Anderse Grøndala. „Nejlepší čas z tohoto velice krátkého finálového dne je pro mne trošku zadostiučiněním,“ řekl Lappi, který startoval do poslední RZ se ztrátou 8,7 sekund na Grøndala. „Být nakonec třetí je super pocit. Blahopřání celému týmu ŠKODA Motorsport, který nám opět připravil rychlé a spolehlivé auto.

Švédská rally se od r. 1965 pravidelně koná v zimě na ledu a sněhu, předtím byla známa jako letní podnik pod názvem „Rally půlnočního slunce“. Takové teplo, jako v počátcích rally sice letos kolem centra rally Karlstadu nebylo, přesto se mírné, téměř jarní počasí na počátku týdne postaralo o to, že pořadatel nakonec musel zrušit devět z plánovaných 21 rychlostních zkoušek. Místo zledovatělých a zasněžených tratí našli pořadatelé částečně rozměklé šotolinové tratě, na kterých by byla jízda na pneumatikách s hroty, dodanými speciálně pro Švédskou rally, příliš nebezpečná. Trať rally byla nakonec zkrácena z 331,21 na 226,48 měřených kilometrů, což znamená, že Švédská rally 2016 byla nejkratší rally mistrovství světa všech dob.

Číslo pro Švédskou rally: 7
Z dvanácti rychlostních zkoušek, na které byla Švédská rally zkrácena z původních 21 RZ, jich piloti týmu ŠKODA Motorsport vyhráli celkem sedm. Pontus Tidemand byl nejrychlejší na rychlostních zkouškách Torsby 2, Vargåsen 1 a Karlstad 2. Esapekka Lappi pro sebe rozhodl úseky Svullrya 2, Rämmen 2, Vargåsen 2 a závěrečnou Power Stage Värmullsåsen 2. Většina nejrychlejších časů zimní rally vedoucí Švédskem a Norskem tak připadla v kategorii WRC 2 vozu ŠKODA Fabia R5.


Škoda Motorsport

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí Fotografie k článku WRC 2: Ford Fiesta R5 ve Švédsku první, Škoda Fabia R5 druhá a třetí
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI