Výsledky společnosti Citroën ČR za rok 2004
09. 01. 2005
Sdílet článek
Společnost Citroën Česká republika, s .r. o., prodala v ČR v roce 2004 celkem 5 468 vozů. Z tohoto počtu bylo 2 032 vozů užitkových a 3 436 vozů osobních. Celkově to znamená ve srovnání s rokem 2003 nárůst prodejů v segmentu lehkých užitkových vozů a pokles prodejů v segmentu osobních vozů.
Tato tendence je v souladu s vývojem celkového automobilového trhu v ČR. Téměř 55 % prodejů roku 2004 představují prodeje modelů Citroën C3 a Berlingo. Nejprodávanějším modelem, který tímto splnil očekávání, je model Citroën C3, jehož se prodalo 1 722 vozů. Druhým nejprodávanějším modelem byl Citroën Berlingo, který si získal přízeň 1 258 zákazníků (238 osobní verze, 1 020 užitková verze). Třetí model na žebříčků prodejů, Citroën Xsara Picasso, dosáhl na prodejní číslo 514 vozů. Na jaře roku 2004 uvedl Citroën na trh restylovanou verzi tohoto oblíbeného modelu s novým dieselovým motorem 1,6 HDi o výkonu 110 k. Rok 2004 byl rokem uvedení na trh dvou modelů segmentu nižší střední a střední třídy, Citroënu C4 a restylovaného Citroënu C5, který po rozsáhlém a zdařilém faceliftu můžeme nazývat nový Citroën C5. Oba modely byly na český trh uvedeny na podzim roku 2004, ale již v těchto dnech je zřejmé, že své místo na českém trhu úspěšně našly a doplnily tak mimořádně bohatou nabídku značky Citroën. Oba modely přispěly na automobilový trh kromě velmi líbivého designu také mimořádnými technologickými inovacemi, jako je např. systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, natáčecí světlomety či pevný střed volantu u C4. Navíc oba prošly na výbornou nárazovými testy bezpečnosti EuroNcap, kde získaly maximální hodnocení (*****) a získaným počtem bodů jsou ve své kategorii na čelní pozici. Z tohoto hodnocení vyplývá, že Citroën C4 je jedním z nejbezpečnějších vozů pro chodce a Citroën C5 je nejbezpečnějším vozem svého segmentu na trhu vůbec (podle výsledků testů provedených společností EuroNCAP dne 25/11/2004) V segmentu lehkých užitkových vozů se již tradičně nejlépe dařilo Jumperu a Berlingu. Na český trh byl na jaře 2004 uveden také restylovaný model Citroën JUMPY. Úspěšných prodejů dosahuje stále i model C15, který oslavil v roce 2004 své již 20leté působení na trhu (v ČR se loni prodalo 158 vozů C15).
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelCitroën Jumpy 2.0 HDI MULTISPACE EXCLUSIVE
Rok výroby
2014
199 900 Kč
Citroën Berlingo 1,6 HDI,Odpočet DPH,LONG,Klima
Rok výroby
2011
168 999 Kč
Citroën Jumper 2.2HDi 110kW MAXI BOX,ČELO,1.M
Rok výroby
2014
531 190 Kč
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Nové Mitsubishi ASX s francouzským rodokmenem představeno
Automobilka Mitsubishi se po uvedení nového Coltu rozhodla rozvířit segment B-SUV, do nějž vstupuje nový model ASX, navr ...
Automobilka MINI představila model Acenam a odtajnila české ceny
Na elektromobil s dojezdem až 406 km, nabíjením až 95 kW a délkou čtyř metrů stačí bohatě milion korun. ...
Nejmenší Lexus LBX nebo jízda v dakarském speciálu byly taháky festivalu mobility
Na festival mobility Toyota & Lexus jsme vyzkoušeli Lexus LBX, vyzkoušeli off-roady, prolezli kempovací přestavby a obdi ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Peugeot 308
Rok výroby 2024
567 999 Kč
Nissan Navara
Rok výroby 2018
499 900 Kč
BMW Řada 3
Rok výroby 2006
145 000 Kč
Audi A4
Rok výroby 2011
265 777 Kč