Výrobní závod Škody přilákal přes 24 tisíc návštěvníků

vloženo

Úspěšný den otevřených dveří proběhl 6. října v závodě Škoda Auto Kvasiny: Do zákulisí výroby automobilů ve východních Čechách se podívalo téměř 24.500 návštěvníků. V Kvasinách v současné době sjíždí z linky modely Superb a Yeti. Největšímu zájmu se v Kvasinách dle očekávání těšila oblast výroby. Návštěvníci se zajímali zejména o svařovnu a montáž.

Výrobní závod Škody přilákal přes 24 tisíc návštěvníků Výrobní závod Škody přilákal přes 24 tisíc návštěvníků

V Kvasinách v současné době z linky sjíždějí modely Škoda Superb a Yeti. Denní výroba činí celkem 650 vozů v třísměnném provozu. „Kvasiny jsou důležitým pilířem výroby vozů značky Škoda. Srdce značky Škoda bije v České republice a my se pomocí vysokých investic postaráme o to, aby tomu tak bylo i v budoucnu,“ zdůraznil Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. „V rámci naší růstové strategie 2018 budeme v příštích letech vyrábět více vozů. Závod v Kvasinách k tomu rozhodující měrou přispěje,“ dodává Oeljeklaus. V souladu s tímto cílem automobilka rozšiřuje své kapacity na celém světě – tedy i v Kvasinách.


V současné době se staví nová logistická hala, příští rok má být rozšířena svařovna. Už předtím byla rozšířena výrobní kapacita modelu Yeti na dvojnásobek - 100.000 vozů ročně. „Tak velký zájem veřejnosti nás velmi těší,“ říká Pavel Richter, vedoucí výroby vozů v Kvasinách. „Dnem otevřených dveří jsme chtěli veřejnosti poskytnout příležitost blíže se seznámit s naší prací a chtěli jsme tak poděkovat i našim zaměstnancům za jejich skvělou práci.“ O své práci informoval i tým Škoda Motorsport a další organizace, například Odborový svaz OS KOVO a zaměstnanecká pojišťovna Škoda. V rámci akce automobilka podpořila také Unicef a další lokální sociální projekty, které rovněž dostali možnost v Kvasinách prezentovat sebe a své cíle a požádat tak návštěvníky o podporu. O dobrou náladu se v sobotu postaral pestrý program s hudebním doprovodem skupin Mandrage, K2, 4 Watty a Moniky Absolonové. Kromě toho mohli návštěvníci sledovat vznik prototypu vozu.

Myslelo se i na nejmenší návštěvníky. Pro děti byly připravené skákací hrady, umělecká dílna nebo veselé líčení. Naposled otevřela česká automobilka brány svého hlavního závodu v Mladé Boleslavi v dubnu loňského roku, a to u příležitosti 20. výročí spolupráce s koncernem Volkswagen. Předtím se Den otevřených dveří konal v květnu 2009 v českém závodě ve Vrchlabí u příležitosti 100. výročí založení podniku. V Kvasinách se Den otevřených dveří konal naposledy v září 2006. Se zhruba 4.200 zaměstnanci je závod Škoda Auto Kvasiny jedním z nejdůležitějších zaměstnavatelů v regionu.

Závod má dlouhou tradici, automobily se tu vyráběly už na počátku 30. let minulého století, mimo jiné i vůz JAWA 700. Prvním vozem značky Škoda, vyráběným v Kvasinách, byl v roce 1947 model Škoda Superb. Následovaly modely Škoda Felicia (1958-1964), Škoda 110 R Coupé (1970-1980) a řada vozů Škoda 797 v provedeních Felicia, Pick-up, VW Caddy (1995-2001). V roce 2001 byla zahájena výroba vozu Škoda Superb, v roce 2009 pak výroba modelu Škoda Yeti. Navíc se tu vyrábí karoserie modelu Škoda Roomster, jehož konečná montáž v současné době probíhá v závodě Vrchlabí. Závod v Kvasinách je integrální součástí společnosti Škoda Auto, spolu s českými závody v sídle společnosti v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí. K výrobě vozů pro důležité růstové trhy, tedy pro Čínu, Indii a Rusko, Škoda Auto navíc využívá i další lokální výrobní kapacity.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Výrobní závod Škody přilákal přes 24 tisíc návštěvníků Fotografie k článku Výrobní závod Škody přilákal přes 24 tisíc návštěvníků
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up