Výroba nového crossoveru Toyota C-HR spuštěna v Turecku

vloženo

Dnes byla oficiálně spuštěna výroba crossoveru Toyota C-HR v závodu Toyota Motor Manufacturing Turkey v tureckém městě Sakarya. Jedná se o osmý model Toyoty vyráběný aktuálně v Evropě. Nový crossover se řadí do kompaktního segmentu C. Tento model je již třetím hybridním vozem vyráběným v Evropě společně s modely Yaris Hybrid (Francie) a Auris i Auris Touring Sports hybrid (oba Velká Británie).

Výroba nového crossoveru Toyota C-HR spuštěna v Turecku

Nový model C-HR od Toyoty můžete již nějakou dobu objednávat - pořizovacím cenám byl věnován samostatný článek, který naleznete zde.

„Model C-HR je velmi důležitým modelem nejen pro závod TMMT, ale pro celou automobilku Toyota. Automobilový segment crossoverů rychle roste a tento vůz bude v daném segmentu velmi konkurenceschopný,“ uvedl prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe (TME) Dr. Van Zyl během slavnostního zahájení výroby v závodu TMMT.

Toyota C-HR se zařadí do výrobního programu závodu TMMT po boku modelů Corolla a Verso (na téže výrobní lince). Jde o první hybridní model, který se bude v Turecku vyrábět. „Hybridní pohon definuje celou Toyotu. Již od uvedení první Toyoty Prius v roce 1997 úspěšně přesvědčujeme stále více zákazníků po celém světě o tom, že hybridní automobily jsou jedním z nejlepších řešení s  ohledem na životní prostředí. Celosvětově jsme prodali přes 9,5 milionů hybridních vozů,“ uvedl Moritaka Jošida, prezident divize vozů střední třídy (Mid-size Vehicle Company) v rámci společnosti Toyota Motor Corporation, jenž se dnes rovněž zúčastnil slavnostního spouštění výroby v závodu TMMT.

Model C-HR je vůbec prvním vozem Toyota vyráběným mimo Japonsko, který bude vycházet z podvozkové platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). „TNGA představuje naši novou koncepci návrhu vozidel a zároveň je součástí naší filozofie vyrábět stále lepší automobily. Nabídku modelů založených na platformě TNGA bude Toyota postupně rozšiřovat,“ doplnil Moritaka Jošida.

Díky modelu Toyota C-HR vzroste celková výrobní kapacita TMMT ze 150 na 280 tisíc vozidel ročně. Během několika měsíců před spuštěním výroby C-HR nastoupilo do TMMT na dva tisíce nových zaměstnanců. Celkový počet zaměstnanců nyní dosáhl asi pěti tisíc. Výroba je rozdělena do tří směn. Do závodu TMMT automobilka investovala dalších přibližně 350 milionů eur, a tak úhrnné investice do tohoto závodu od jeho spuštění provozu v roce 1994 dosáhly již 1,7 mld. eur.

Rozšiřování exportních území
Závod TMMT, jenž nyní vyváží přibližně 80 % své výroby do Evropy, bude postupně rozšiřovat své vývozní destinace o mimoevropské země, např. USA, Kanadu, Tchaj-wan, Mauricius a Jihoafrickou republiku.

„Vyvážet naše vozy do Severní Ameriky je pro nás výzvou, protože jde o největší trh Toyoty a naši tamější zákazníci mají vysoké nároky na kvalitu. Záleží jim rovněž na zákaznické spokojenosti i vztahu se značkou,“ uvedl Dr. van Zyl a doplnil: „Co se týče kvality dílenského zpracování, TMMT se celosvětově řadí již mnoho let k našim nejlepším závodům, a tak jsem přesvědčený, že pracovníci tohoto závodu budou schopni požadavky severoamerických zákazníků splnit.“

Evropská spolupráce a vyšší důraz na lokální výrobu
Toyota C-HR je rovněž výsledkem spolupráce několika evropských výrobních závodů automobilky Toyota a dodavatelů působících v Evropě.

Nejnovější hybridní ústrojí 1,8 litru pro tento crossover vyrábí závod TMUK (Toyota Motor Manufacturing UK) v Deeside (Severní Wales). Dodatečná investice do podniku a jeho vybavení dosáhla objemu 7,1 milionů liber.

Třetím evropským závodem Toyota zapojeným do výroby modelu Toyota C-HR je TMMP (Toyota Motor Manufacturing Poland) v polském Walbrzychu. Tento závod bude dodávat manuální převodovky pro verze s přeplňovaným motorem 1,2 litru. Závod TMMP kromě toho v roce 2018 zahájí výrobu hybridní převodovky, která se dnes produkuje v Japonsku.

Převážnou část jednotlivých komponentů nezbytných k výrobě modelu Toyota C-HR zajišťují dodavatelé z Evropy. Ze 135 dodavatelů vyrábějících díly pro nový crossover působí 134 přímo v Evropě (71 z nich v Turecku).

Po rozšíření nabídky v Evropě vyráběných vozů Toyota o model C-HR bude poměr lokálně vyráběných vozů značky Toyota prodávaných v Evropě přesahovat 75 % (při zohlednění celoroční výroby).


Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Výroba nového crossoveru Toyota C-HR spuštěna v Turecku Fotografie k článku Výroba nového crossoveru Toyota C-HR spuštěna v Turecku Fotografie k článku Výroba nového crossoveru Toyota C-HR spuštěna v Turecku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!