Výroba nového crossoveru Toyota C-HR spuštěna v Turecku

vloženo

Dnes byla oficiálně spuštěna výroba crossoveru Toyota C-HR v závodu Toyota Motor Manufacturing Turkey v tureckém městě Sakarya. Jedná se o osmý model Toyoty vyráběný aktuálně v Evropě. Nový crossover se řadí do kompaktního segmentu C. Tento model je již třetím hybridním vozem vyráběným v Evropě společně s modely Yaris Hybrid (Francie) a Auris i Auris Touring Sports hybrid (oba Velká Británie).

Výroba nového crossoveru Toyota C-HR spuštěna v Turecku Výroba nového crossoveru Toyota C-HR spuštěna v Turecku

Nový model C-HR od Toyoty můžete již nějakou dobu objednávat - pořizovacím cenám byl věnován samostatný článek, který naleznete zde.

„Model C-HR je velmi důležitým modelem nejen pro závod TMMT, ale pro celou automobilku Toyota. Automobilový segment crossoverů rychle roste a tento vůz bude v daném segmentu velmi konkurenceschopný,“ uvedl prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe (TME) Dr. Van Zyl během slavnostního zahájení výroby v závodu TMMT.


Toyota C-HR se zařadí do výrobního programu závodu TMMT po boku modelů Corolla a Verso (na téže výrobní lince). Jde o první hybridní model, který se bude v Turecku vyrábět. „Hybridní pohon definuje celou Toyotu. Již od uvedení první Toyoty Prius v roce 1997 úspěšně přesvědčujeme stále více zákazníků po celém světě o tom, že hybridní automobily jsou jedním z nejlepších řešení s  ohledem na životní prostředí. Celosvětově jsme prodali přes 9,5 milionů hybridních vozů,“ uvedl Moritaka Jošida, prezident divize vozů střední třídy (Mid-size Vehicle Company) v rámci společnosti Toyota Motor Corporation, jenž se dnes rovněž zúčastnil slavnostního spouštění výroby v závodu TMMT.

Model C-HR je vůbec prvním vozem Toyota vyráběným mimo Japonsko, který bude vycházet z podvozkové platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). „TNGA představuje naši novou koncepci návrhu vozidel a zároveň je součástí naší filozofie vyrábět stále lepší automobily. Nabídku modelů založených na platformě TNGA bude Toyota postupně rozšiřovat,“ doplnil Moritaka Jošida.

Díky modelu Toyota C-HR vzroste celková výrobní kapacita TMMT ze 150 na 280 tisíc vozidel ročně. Během několika měsíců před spuštěním výroby C-HR nastoupilo do TMMT na dva tisíce nových zaměstnanců. Celkový počet zaměstnanců nyní dosáhl asi pěti tisíc. Výroba je rozdělena do tří směn. Do závodu TMMT automobilka investovala dalších přibližně 350 milionů eur, a tak úhrnné investice do tohoto závodu od jeho spuštění provozu v roce 1994 dosáhly již 1,7 mld. eur.

Rozšiřování exportních území
Závod TMMT, jenž nyní vyváží přibližně 80 % své výroby do Evropy, bude postupně rozšiřovat své vývozní destinace o mimoevropské země, např. USA, Kanadu, Tchaj-wan, Mauricius a Jihoafrickou republiku.

„Vyvážet naše vozy do Severní Ameriky je pro nás výzvou, protože jde o největší trh Toyoty a naši tamější zákazníci mají vysoké nároky na kvalitu. Záleží jim rovněž na zákaznické spokojenosti i vztahu se značkou,“ uvedl Dr. van Zyl a doplnil: „Co se týče kvality dílenského zpracování, TMMT se celosvětově řadí již mnoho let k našim nejlepším závodům, a tak jsem přesvědčený, že pracovníci tohoto závodu budou schopni požadavky severoamerických zákazníků splnit.“

Evropská spolupráce a vyšší důraz na lokální výrobu
Toyota C-HR je rovněž výsledkem spolupráce několika evropských výrobních závodů automobilky Toyota a dodavatelů působících v Evropě.

Nejnovější hybridní ústrojí 1,8 litru pro tento crossover vyrábí závod TMUK (Toyota Motor Manufacturing UK) v Deeside (Severní Wales). Dodatečná investice do podniku a jeho vybavení dosáhla objemu 7,1 milionů liber.

Třetím evropským závodem Toyota zapojeným do výroby modelu Toyota C-HR je TMMP (Toyota Motor Manufacturing Poland) v polském Walbrzychu. Tento závod bude dodávat manuální převodovky pro verze s přeplňovaným motorem 1,2 litru. Závod TMMP kromě toho v roce 2018 zahájí výrobu hybridní převodovky, která se dnes produkuje v Japonsku.

Převážnou část jednotlivých komponentů nezbytných k výrobě modelu Toyota C-HR zajišťují dodavatelé z Evropy. Ze 135 dodavatelů vyrábějících díly pro nový crossover působí 134 přímo v Evropě (71 z nich v Turecku).

Po rozšíření nabídky v Evropě vyráběných vozů Toyota o model C-HR bude poměr lokálně vyráběných vozů značky Toyota prodávaných v Evropě přesahovat 75 % (při zohlednění celoroční výroby).


Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Výroba nového crossoveru Toyota C-HR spuštěna v Turecku Fotografie k článku Výroba nového crossoveru Toyota C-HR spuštěna v Turecku Fotografie k článku Výroba nového crossoveru Toyota C-HR spuštěna v Turecku

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech za velkou louží dosavadní generaci v druhé polovině letošního roku. Zda se dostane i do Evropy, není..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na..

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Do konce roku 2022 Škoda představí více než 30 nových modelů. Novinka v podobě modelu Kamiq chce oslovit mladší..

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou..