Výroba Chevroletů v Polsku

vloženo

Výroba Chevroletů v Polsku

• První Chevrolet vyrobený v Evropské unii
• Varšavský závod FSO bude montovat sedany Aveo sedan a nové tří- a pětidveřové hatchbacky
• Kapacita vzroste v horizontu roku 2009 na více než 100 000 vozů určených pro země EU a CIS
• Partneři hodlají založit společný výrobní podnik

Kompaktní 4-dveřový sedan Chevrolet Aveo jako vůbec první Chevrolet vyrobený v Evropské unii sjel dnes z montážní linky varšavského závodu FSO (Fabryka Samochodów Osobowych). Sedany Aveo ve výrobním programu doplní v létě roku 2008 nové tří- a pětidveřové hatchbacky Aveo. V příštím roce výroba vzroste na přibližně 60 000 vozů a v roce 2009 na více než 100 000 automobilů. Modely Aveo „Made in Poland“ tak pomohou pokrýt mimořádnou poptávku v celé Evropě. S meziročním nárůstem prodejů o 32 procent je Chevrolet nejrychleji sílící masovou značkou v Evropě.

„S více než 79 000 registracemi v tomto roce je Aveo momentálně náš evropský bestseller,“ říká Wayne Brannon, výkonný ředitel společnosti Chevrolet Europe. „Nyní tedy budeme vyrábět automobily Chevrolet v Evropské unii pro evropské zákazníky. Výroba modelů Aveo v Polsku zvýší globální výrobní kapacitu značky Chevrolet a umožní nám uspokojit rostoucí regionální poptávku a zkrátit dodací lhůty.“

Varšavský závod FSO, ve kterém se spustila výroba modelů Chevrolet Aveo, vlastní a řídí dlouhodobý ukrajinský partner General Motors – společnost UkrAVTO. Společnosti General Motors a UkrAVTO dnes oznámily záměr vytvořit tu společný výrobní podnik. Podle zamýšlené smlouvy, která bude specifikována v příštích měsících, bude vlastníkem 60-procentního podílu v připravovaném joint-venture společnost UkrAVTO a 40 procent bude vlastnit jihokorejská divize General Motors – společnost GM Daewoo.

UkrAVTO již nyní vyrábí a prodává automobily Chevrolet na Ukrajině, kde této značce patří více než 8 procent tamního trhu. GM a UkrAVTO budou společně pracovat na zajištění nejvyšších kvalitativních standardů.

„Naše dosavadní silné partnerství s firmou UkrAVTO a vlastní zkušenosti General Motors s výrobou automobilů v Polsku nám umožnily udělat tento důležitý krok,“ říká Eric Stevens, viceprezident GM Europe pro výrobu. „Extrémně pozitivní zkušenosti s produkcí gliwického závodu Opel na jihu Polska nás ujišťují, že i ve Varšavě se budou vyrábět automobily na světové úrovni produktivity a kvality.“

„Zahájení výroby nové modelové řady je pro firmu UkrAVTO událostí prvořadého významu. Důvěru, kterou nám projevila polská vláda, nesmíme zklamat,“ říká Tariel Vasadze, president firmy UkrAVTO. „Investovali jsme tak, jak jsme se zavázali a nyní jsme připraveni na nové výzvy. Jsme hrdí na to, že stáváme součástí nové kapitoly historie FSO, a to v partnerství s našim dlouhodobým partnerem GM, největším výrobcem automobilů. Posunuli jsme se tak na novou úroveň spolupráce a budeme úspěšně pokračovat v úspěšné kooperaci.“

„Zahájení výroby modelů Chevrolet Aveo znamená pro FSO začátek nové éry. Jsme hrdí na naše kvalifikované, spolehlivé a profesionální pracovníky,“ říká Janusz Wozniak, president a výkonný ředitel FSO. „Jsme přesvědčeni, že náš produkt - bestseller světové automobilové „jedničky“, nové výrobní technologie a znalosti získané během tisíců hodin školení nám umožní uspokojit evropské zákazníky značky Chevrolet.“

Chevrolet má ve výrobě automobilů v Polsku dlouhou tradici. První modely Chevrolet byly ve Varšavě vyrobeny již v roce 1928 a v roce 1937 se rozjela výroba ve druhém závodě na předměstí Wola. Polští zaměstnanci byli tehdy školeni ve společnosti General Motors International A/S v Kodani. Nejznámějšími Chevrolety, vyráběnými ve Wole, byly čtyřdveřové modely Master Sedan, Master De Luxe, Master Touring Sedan a Imperial Limousine.


Zdroj: chevrolet.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Chevrolet

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer