Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014

vloženo

Volkswagen Polo R WRC, vítězný vůz loňského mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), je nyní ještě lepší, aby se mohl postavit výzvám sezóny 2014. Volkswagen před novou sezonou, která začíná klasickou a mimořádně náročnou Rallye Monte Carlo (14. až 19. ledna), vylepšil detaily svého mistrovského vozu.

Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014 Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014

Tovární tým bude obhajovat mistrovský titul se soutěžním vozem WRC o výkonu 315 k, který prochází nepřetržitým vývojem od svého debutu před téměř dvanácti měsíci. Patřičně dynamický vzhled dodává vozu atraktivní nový design s šedými a modrými pruhy. První dojem říká, že toto Polo R WRC je ještě dynamičtější. Vytrénovaný stroj s pohonem všech kol vyhrál v uplynulé sezoně deset z 13 rallye a přivezl do Wolfsburgu všechny tři tituly mistra světa.


Pokud se v motoristickém sportu nepohybujete dopředu, znamená to krok zpátky,“ říká ředitel závodního oddělení Jost Capito. „Co se týče technického vývoje, nemůžete prostě polevit ani na jedinou sekundu. Přestože jsme v roce 2013 vyhráli vavřínové věnce, určitě jsme na nich neusnuli. Výrobci v mistrovství světa WRC se dohodli, že pro sezonu 2014 nebudou homologovány žádné nové soutěžní vozy WRC. Navzdory tomu jsme se pokusili maximálně využít zbývající možnosti. Od našeho debutu před dvanácti měsíci jsme zdokonalili mnoho detailních aspektů soutěžního vozu Polo R WRC 2014. Všichni členové týmu se už nemohou dočkat, až uvidíme, jak si stojíme v porovnání se silnou konkurencí značek Citroën a Ford, jakož i s naším novým konkurentem Hyundai.

Přísná pravidla znamenají, že verze soutěžního vozu Polo R WRC pro rok 2014 je souhrnem detailních vylepšení realizovaných na vozu z roku 2013. Kromě nového designu byl soutěžní vůz WRC z Wolfsburgu zdokonalen také pod kapotou. Po minulé sezoně mohl tým využít deset tzv. žolíků, které mu umožnily pozměnit jednotlivé komponenty v porovnání se stavem v dříve předložených homologačních dokumentech. Prioritou inženýrů bylo, kromě optimalizace komponentů podvozku a nových variant vyladění poháněcího ústrojí, zvýšení stability vozu. Volkswagen použil jednoho žolíka k instalaci nové verze softwaru pro palubní elektronický systém.

Kromě skvělého výkonu byla v roce 2013 hlavní výhodou spolehlivost vozu Polo R WRC. Ve 13 soutěžích mistrovství světa – ve třech se dvěma vozy a v deseti se třemi vozy – se tovární tým nemusel potýkat s žádnou poruchou motoru. Došlo pouze k jedné technické závadě: uvolnění konektoru v elektronickém systému.


AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014 Fotografie k článku Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014 Fotografie k článku Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem