Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014

vloženo

Volkswagen Polo R WRC, vítězný vůz loňského mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), je nyní ještě lepší, aby se mohl postavit výzvám sezóny 2014. Volkswagen před novou sezonou, která začíná klasickou a mimořádně náročnou Rallye Monte Carlo (14. až 19. ledna), vylepšil detaily svého mistrovského vozu.

Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014 Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014

Tovární tým bude obhajovat mistrovský titul se soutěžním vozem WRC o výkonu 315 k, který prochází nepřetržitým vývojem od svého debutu před téměř dvanácti měsíci. Patřičně dynamický vzhled dodává vozu atraktivní nový design s šedými a modrými pruhy. První dojem říká, že toto Polo R WRC je ještě dynamičtější. Vytrénovaný stroj s pohonem všech kol vyhrál v uplynulé sezoně deset z 13 rallye a přivezl do Wolfsburgu všechny tři tituly mistra světa.


Pokud se v motoristickém sportu nepohybujete dopředu, znamená to krok zpátky,“ říká ředitel závodního oddělení Jost Capito. „Co se týče technického vývoje, nemůžete prostě polevit ani na jedinou sekundu. Přestože jsme v roce 2013 vyhráli vavřínové věnce, určitě jsme na nich neusnuli. Výrobci v mistrovství světa WRC se dohodli, že pro sezonu 2014 nebudou homologovány žádné nové soutěžní vozy WRC. Navzdory tomu jsme se pokusili maximálně využít zbývající možnosti. Od našeho debutu před dvanácti měsíci jsme zdokonalili mnoho detailních aspektů soutěžního vozu Polo R WRC 2014. Všichni členové týmu se už nemohou dočkat, až uvidíme, jak si stojíme v porovnání se silnou konkurencí značek Citroën a Ford, jakož i s naším novým konkurentem Hyundai.

Přísná pravidla znamenají, že verze soutěžního vozu Polo R WRC pro rok 2014 je souhrnem detailních vylepšení realizovaných na vozu z roku 2013. Kromě nového designu byl soutěžní vůz WRC z Wolfsburgu zdokonalen také pod kapotou. Po minulé sezoně mohl tým využít deset tzv. žolíků, které mu umožnily pozměnit jednotlivé komponenty v porovnání se stavem v dříve předložených homologačních dokumentech. Prioritou inženýrů bylo, kromě optimalizace komponentů podvozku a nových variant vyladění poháněcího ústrojí, zvýšení stability vozu. Volkswagen použil jednoho žolíka k instalaci nové verze softwaru pro palubní elektronický systém.

Kromě skvělého výkonu byla v roce 2013 hlavní výhodou spolehlivost vozu Polo R WRC. Ve 13 soutěžích mistrovství světa – ve třech se dvěma vozy a v deseti se třemi vozy – se tovární tým nemusel potýkat s žádnou poruchou motoru. Došlo pouze k jedné technické závadě: uvolnění konektoru v elektronickém systému.


AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014 Fotografie k článku Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014 Fotografie k článku Vylepšený Volkswagen Polo R WRX připraven pro sezónu 2014
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou