VW prezentoval výhody pohonu CNG

vloženo

Volkswagen ve spolupráci s magazínem FLEET firemní automobily uspořádal v květnu akci Volkswagen CNG Tour zaměřenou na využití zemního plynu jako paliva v automobilové dopravě. Akce se zúčastnilo 25 českých manažerů, pro které je tato problematika zajímavá z hlediska dalšího vývoje vozových parků jejich firem. Značka Volkswagen se pohonu na stlačený zemní plyn (CNG) systematicky věnuje, a proto přivezla do dějiště akce, kterou byl brněnský hotel Santon, průřez svou aktuální nabídkou vozidel na toto alternativní a ekologické palivo

VW prezentoval výhody pohonu CNG VW prezentoval výhody pohonu CNG

Program akce zahrnoval přednášky a diskusi na téma využití CNG v dopravě. S modely Passat EcoFuel, Touran EcoFuel a Caddy EcoFuel seznámil posluchače Martin Lang, VIP & Fleet Sales Manager značky Volkswagen osobní vozy. Nádrže na CNG jsou u všch vozů Volkswagen integrovány do konstrukce automobilu a nijak nesnižují jejich užitnou hodnotu.


Volkswagen Passat je poháněn inovativním dvojitě přeplňovaným agregátem 1.4 TSI o maximálním výkonu 110 kW, který spaluje jak benzin, tak zemní plyn, aniž by to bylo znát na jeho výkonnosti. Jízdní dosah s využitím zásoby obou paliv převyšuje 900 km, na samotný zemní plyn ujede tento vůz okolo 460 km. Při spotřebě 4,6 kg CNG/100 km pak vychází cena za palivo na jeden ujetý kilometr pod hranicí 1 Kč/km. I v porovnání s velmi úspornou vznětovou verzí jsou tedy náklady na pohonné hmoty výrazně nižší.

Vlastnostem CNG jako automobilového paliva a rozvoji sítě čerpacích stanic se věnovali Markéta Schauhuberová, manažerka České plynárenské unie, a Lubomír Kolman ze společnosti RWE.

Podle plánu by mělo být v české republice vybudováno do roku 2020 různými investory okolo 350 čerpacích stanic, čímž by byly vytvořeny podmínky pro výraznější rozšíření tohoto druhu pohonu. Stlačený zemní plyn má také až do roku 2012 garantovánu nulovou spotřební daň, přičemž následně bude daňové zatížení tohoto paliva navyšováno postupně a jen natolik, aby v roce 2020 dosáhlo minimální hranice vyžadované Evropskou unií. Díky tomu je CNG perspektivním palivem a jeho cenová výhodnost není pouze krátkodobým jevem.

Účastníci Volkswagen CNG Tour si vozy značky Volkswagen mohli v praxi také vyzkoušet.
Martin Lang k celé akci uvádí: „Všechny prezentace byly zajímavé a přínosné. Účastníci měli navíc o problematiku zájem a bylo vidět, že o využívání CNG již něco vědí. Zaznamenal jsem také velmi pozitivní ohlasy na jízdu s testovacími automobily. Účastníci byli překvapeni výkonem a jízdní dynamikou našich vozů a při závěrečném vyhodnocení jsme zjistili, že i spotřeba byla velmi příznivá. Běžně se pohybovala okolo 4,3 kg/100 km a řidič, se kterým jsem absolvoval cestu, dosáhl dokonce hodnoty 3,7 kg/100 km, což je excelentní výsledek.

Zdroj: TZ Volkswagen ČR, foto VW a archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku VW prezentoval výhody pohonu CNG Fotografie k článku VW prezentoval výhody pohonu CNG Fotografie k článku VW prezentoval výhody pohonu CNG Fotografie k článku VW prezentoval výhody pohonu CNG Fotografie k článku VW prezentoval výhody pohonu CNG
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu