VW prezentoval výhody pohonu CNG

vloženo

Volkswagen ve spolupráci s magazínem FLEET firemní automobily uspořádal v květnu akci Volkswagen CNG Tour zaměřenou na využití zemního plynu jako paliva v automobilové dopravě. Akce se zúčastnilo 25 českých manažerů, pro které je tato problematika zajímavá z hlediska dalšího vývoje vozových parků jejich firem. Značka Volkswagen se pohonu na stlačený zemní plyn (CNG) systematicky věnuje, a proto přivezla do dějiště akce, kterou byl brněnský hotel Santon, průřez svou aktuální nabídkou vozidel na toto alternativní a ekologické palivo

VW prezentoval výhody pohonu CNG Program akce zahrnoval přednášky a diskusi na téma využití CNG v dopravě. S modely Passat EcoFuel, Touran EcoFuel a Caddy EcoFuel seznámil posluchače Martin Lang, VIP & Fleet Sales Manager značky Volkswagen osobní vozy. Nádrže na CNG jsou u všch vozů Volkswagen integrovány do konstrukce automobilu a nijak nesnižují jejich užitnou hodnotu.

Volkswagen Passat je poháněn inovativním dvojitě přeplňovaným agregátem 1.4 TSI o maximálním výkonu 110 kW, který spaluje jak benzin, tak zemní plyn, aniž by to bylo znát na jeho výkonnosti. Jízdní dosah s využitím zásoby obou paliv převyšuje 900 km, na samotný zemní plyn ujede tento vůz okolo 460 km. Při spotřebě 4,6 kg CNG/100 km pak vychází cena za palivo na jeden ujetý kilometr pod hranicí 1 Kč/km. I v porovnání s velmi úspornou vznětovou verzí jsou tedy náklady na pohonné hmoty výrazně nižší.

Vlastnostem CNG jako automobilového paliva a rozvoji sítě čerpacích stanic se věnovali Markéta Schauhuberová, manažerka České plynárenské unie, a Lubomír Kolman ze společnosti RWE.

Podle plánu by mělo být v české republice vybudováno do roku 2020 různými investory okolo 350 čerpacích stanic, čímž by byly vytvořeny podmínky pro výraznější rozšíření tohoto druhu pohonu. Stlačený zemní plyn má také až do roku 2012 garantovánu nulovou spotřební daň, přičemž následně bude daňové zatížení tohoto paliva navyšováno postupně a jen natolik, aby v roce 2020 dosáhlo minimální hranice vyžadované Evropskou unií. Díky tomu je CNG perspektivním palivem a jeho cenová výhodnost není pouze krátkodobým jevem.

Účastníci Volkswagen CNG Tour si vozy značky Volkswagen mohli v praxi také vyzkoušet.
Martin Lang k celé akci uvádí: „Všechny prezentace byly zajímavé a přínosné. Účastníci měli navíc o problematiku zájem a bylo vidět, že o využívání CNG již něco vědí. Zaznamenal jsem také velmi pozitivní ohlasy na jízdu s testovacími automobily. Účastníci byli překvapeni výkonem a jízdní dynamikou našich vozů a při závěrečném vyhodnocení jsme zjistili, že i spotřeba byla velmi příznivá. Běžně se pohybovala okolo 4,3 kg/100 km a řidič, se kterým jsem absolvoval cestu, dosáhl dokonce hodnoty 3,7 kg/100 km, což je excelentní výsledek.

Zdroj: TZ Volkswagen ČR, foto VW a archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku VW prezentoval výhody pohonu CNG Fotografie k článku VW prezentoval výhody pohonu CNG Fotografie k článku VW prezentoval výhody pohonu CNG Fotografie k článku VW prezentoval výhody pohonu CNG Fotografie k článku VW prezentoval výhody pohonu CNG
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!
07.02.2017
Nový Volkswagen Crafter konečně v prodeji