VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu

vloženo

Nejúspornější verzi Pola, nedávno ověnčeného prestižním titulem Auto roku 2010, si už můžeme objednat i u nás. Polo 1,2 TDI zatím jako jediné z celého koncernu VW využívá nový superúsporný tříválec se vstřikováním Common-Rail Delphi, který se později dostane i do jiných malých koncernových vozů, tedy i do Škody Fabia...

VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Nový motor 1,2 TDI vznikl podobně, jako například kdysi tříválec 1,4 TDI: Laicky a zjednodušeně řečeno- odebráním válce od čtyřválcového turbodieselu. Zatímco dříve stál základem nejrozšířenější motor 1,9 TDI-PD, tak nyní se „amputovalo“ u nového koncernového čtyřválce 1,6 TDI-CR. Však také zdvihový objem nového motoru 1,2 TDI přesně odpovídá rovnici 1598 ccm minus jeden válec (399,5 ccm), čili výsledek činí 1198,5 – a po tradičním zaokrouhlení odpovídá uváděným 1199 ccm. S podobně objemným motorem 1,2 TDI, použitým kdysi u malého a velmi drahého typu Lupo 3L tedy nemá nic společného.

Narozdíl od čtyřválce 1,6 TDI zde však není použito vstřiku Common-Rail Continental, ale poslední a technicky revoluční verze CR Delphi s piezoelektricky ovládanými vstřikovači bez přepadů. Přeplňovaný dvanáctistovka dosahuje výkonu 55 kW a velmi slušného točivého momentu 180 N.m. Při pohotovostní hmotnosti 1150 kg dosahuje nejúspornější z volkswagenů rychlosti až 173 km/h a akceleruje na 100 km/h za 13,9 s.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Z důvodu maximálního snížení spotřeby jsou zvoleny velmi dlouhé (těžké) převody pětistupňové manuální převodovky. Díky nim, systému Start-Stop i „úspornému“ alternátoru maximálně využívajícímu deceleraci k výrobě energie dosahuje Polo 1,2 TDI neuvěřitelných hodnot spotřeby: Mimo město 2,9 l, město 4,0 l a kombinované spotřeby 3,3 litru nafty na 100km! Emise CO2 mají hodnotu pouze 87 g/km...

Polo 1,2 TDI se od ostatních motorizací liší i lepší aerodynamikou a několika specifickými prvky- mezi nimi je asi nejnápadnější efektní plastový spoiler zadních výklopných dveří, omezující turbulence za vozem. Samozřejmostí všech úsporných verzí dneška jsou pneumatiky s nízkým valivým odporem.
Polo 1,2 TDI BlueMotion lze ve třídveřové verzi dostat za 362 600 korun, v pětidveřové verzi pak za 390 100 korun. Výbava odpovídá přibližně úrovni Trend, je ale dále ještě bohatší o kola z lehké slitiny, zmíněný Start-stop systém a inteligentní dobíjení, kožený volant, chromované doplňky v interiéru, tempomat a mlhovky.

Polo 1,2 TDI BlueMotion: Technická data:
Motor: Přeplňovaný tříválec DOHC 12v, vstřikování Common-Rail Delphi
Zdvihový objem: 1,199 ccm
Vrtání x zdvih: 79,5 x 80,5 mm
Cetanový nárok: 51 a vyšší
Maximální výkon: 55 kW při 4200/min
Max. točivý moment: 180 N.m. při 2000/ min.

Převodovka 5 st manuální
Akcelerace 0-100 km/h: 13,9 s.
Pružnost 80-120 km/h na V.: 17,0 s
Max. rychlost: 173 km/h

Spotřeba (mimo město, město, kombinace): 2,9/ 4,0/ 3,3 l/100 km
Palivová nádrž 45 litrů
Rozměry (DxŠxV): 3970x 1682x 1462 mm
Rozvor náprav: 2470 mm
Pohotovostní hmotnost 1150 kg (3dv.).
Pneu: 185/60/15

Marek Oborník, foto Volkswagen

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!
14.11.2016
Škoda Fabia Trumf - nová akční výbava je tady, ušetříte třicet tisíc korun
13.11.2016
Peugeot 3008 v Česku, ceny pod půl milionu nejdou