VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu

vloženo

Nejúspornější verzi Pola, nedávno ověnčeného prestižním titulem Auto roku 2010, si už můžeme objednat i u nás. Polo 1,2 TDI zatím jako jediné z celého koncernu VW využívá nový superúsporný tříválec se vstřikováním Common-Rail Delphi, který se později dostane i do jiných malých koncernových vozů, tedy i do Škody Fabia...

VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu

Nový motor 1,2 TDI vznikl podobně, jako například kdysi tříválec 1,4 TDI: Laicky a zjednodušeně řečeno- odebráním válce od čtyřválcového turbodieselu. Zatímco dříve stál základem nejrozšířenější motor 1,9 TDI-PD, tak nyní se „amputovalo“ u nového koncernového čtyřválce 1,6 TDI-CR. Však také zdvihový objem nového motoru 1,2 TDI přesně odpovídá rovnici 1598 ccm minus jeden válec (399,5 ccm), čili výsledek činí 1198,5 – a po tradičním zaokrouhlení odpovídá uváděným 1199 ccm. S podobně objemným motorem 1,2 TDI, použitým kdysi u malého a velmi drahého typu Lupo 3L tedy nemá nic společného.


Narozdíl od čtyřválce 1,6 TDI zde však není použito vstřiku Common-Rail Continental, ale poslední a technicky revoluční verze CR Delphi s piezoelektricky ovládanými vstřikovači bez přepadů. Přeplňovaný dvanáctistovka dosahuje výkonu 55 kW a velmi slušného točivého momentu 180 N.m. Při pohotovostní hmotnosti 1150 kg dosahuje nejúspornější z volkswagenů rychlosti až 173 km/h a akceleruje na 100 km/h za 13,9 s.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Z důvodu maximálního snížení spotřeby jsou zvoleny velmi dlouhé (těžké) převody pětistupňové manuální převodovky. Díky nim, systému Start-Stop i „úspornému“ alternátoru maximálně využívajícímu deceleraci k výrobě energie dosahuje Polo 1,2 TDI neuvěřitelných hodnot spotřeby: Mimo město 2,9 l, město 4,0 l a kombinované spotřeby 3,3 litru nafty na 100km! Emise CO2 mají hodnotu pouze 87 g/km...

Polo 1,2 TDI se od ostatních motorizací liší i lepší aerodynamikou a několika specifickými prvky- mezi nimi je asi nejnápadnější efektní plastový spoiler zadních výklopných dveří, omezující turbulence za vozem. Samozřejmostí všech úsporných verzí dneška jsou pneumatiky s nízkým valivým odporem.
Polo 1,2 TDI BlueMotion lze ve třídveřové verzi dostat za 362 600 korun, v pětidveřové verzi pak za 390 100 korun. Výbava odpovídá přibližně úrovni Trend, je ale dále ještě bohatší o kola z lehké slitiny, zmíněný Start-stop systém a inteligentní dobíjení, kožený volant, chromované doplňky v interiéru, tempomat a mlhovky.

Polo 1,2 TDI BlueMotion: Technická data:
Motor: Přeplňovaný tříválec DOHC 12v, vstřikování Common-Rail Delphi
Zdvihový objem: 1,199 ccm
Vrtání x zdvih: 79,5 x 80,5 mm
Cetanový nárok: 51 a vyšší
Maximální výkon: 55 kW při 4200/min
Max. točivý moment: 180 N.m. při 2000/ min.

Převodovka 5 st manuální
Akcelerace 0-100 km/h: 13,9 s.
Pružnost 80-120 km/h na V.: 17,0 s
Max. rychlost: 173 km/h

Spotřeba (mimo město, město, kombinace): 2,9/ 4,0/ 3,3 l/100 km
Palivová nádrž 45 litrů
Rozměry (DxŠxV): 3970x 1682x 1462 mm
Rozvor náprav: 2470 mm
Pohotovostní hmotnost 1150 kg (3dv.).
Pneu: 185/60/15

Marek Oborník, foto Volkswagen

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace
03.06.2017
BMW řady 8 zahubí řadu 6, bude i ostrá M8