VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu

vloženo

Nejúspornější verzi Pola, nedávno ověnčeného prestižním titulem Auto roku 2010, si už můžeme objednat i u nás. Polo 1,2 TDI zatím jako jediné z celého koncernu VW využívá nový superúsporný tříválec se vstřikováním Common-Rail Delphi, který se později dostane i do jiných malých koncernových vozů, tedy i do Škody Fabia...

VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu

Nový motor 1,2 TDI vznikl podobně, jako například kdysi tříválec 1,4 TDI: Laicky a zjednodušeně řečeno- odebráním válce od čtyřválcového turbodieselu. Zatímco dříve stál základem nejrozšířenější motor 1,9 TDI-PD, tak nyní se „amputovalo“ u nového koncernového čtyřválce 1,6 TDI-CR. Však také zdvihový objem nového motoru 1,2 TDI přesně odpovídá rovnici 1598 ccm minus jeden válec (399,5 ccm), čili výsledek činí 1198,5 – a po tradičním zaokrouhlení odpovídá uváděným 1199 ccm. S podobně objemným motorem 1,2 TDI, použitým kdysi u malého a velmi drahého typu Lupo 3L tedy nemá nic společného.


Narozdíl od čtyřválce 1,6 TDI zde však není použito vstřiku Common-Rail Continental, ale poslední a technicky revoluční verze CR Delphi s piezoelektricky ovládanými vstřikovači bez přepadů. Přeplňovaný dvanáctistovka dosahuje výkonu 55 kW a velmi slušného točivého momentu 180 N.m. Při pohotovostní hmotnosti 1150 kg dosahuje nejúspornější z volkswagenů rychlosti až 173 km/h a akceleruje na 100 km/h za 13,9 s.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Z důvodu maximálního snížení spotřeby jsou zvoleny velmi dlouhé (těžké) převody pětistupňové manuální převodovky. Díky nim, systému Start-Stop i „úspornému“ alternátoru maximálně využívajícímu deceleraci k výrobě energie dosahuje Polo 1,2 TDI neuvěřitelných hodnot spotřeby: Mimo město 2,9 l, město 4,0 l a kombinované spotřeby 3,3 litru nafty na 100km! Emise CO2 mají hodnotu pouze 87 g/km...

Polo 1,2 TDI se od ostatních motorizací liší i lepší aerodynamikou a několika specifickými prvky- mezi nimi je asi nejnápadnější efektní plastový spoiler zadních výklopných dveří, omezující turbulence za vozem. Samozřejmostí všech úsporných verzí dneška jsou pneumatiky s nízkým valivým odporem.
Polo 1,2 TDI BlueMotion lze ve třídveřové verzi dostat za 362 600 korun, v pětidveřové verzi pak za 390 100 korun. Výbava odpovídá přibližně úrovni Trend, je ale dále ještě bohatší o kola z lehké slitiny, zmíněný Start-stop systém a inteligentní dobíjení, kožený volant, chromované doplňky v interiéru, tempomat a mlhovky.

Polo 1,2 TDI BlueMotion: Technická data:
Motor: Přeplňovaný tříválec DOHC 12v, vstřikování Common-Rail Delphi
Zdvihový objem: 1,199 ccm
Vrtání x zdvih: 79,5 x 80,5 mm
Cetanový nárok: 51 a vyšší
Maximální výkon: 55 kW při 4200/min
Max. točivý moment: 180 N.m. při 2000/ min.

Převodovka 5 st manuální
Akcelerace 0-100 km/h: 13,9 s.
Pružnost 80-120 km/h na V.: 17,0 s
Max. rychlost: 173 km/h

Spotřeba (mimo město, město, kombinace): 2,9/ 4,0/ 3,3 l/100 km
Palivová nádrž 45 litrů
Rozměry (DxŠxV): 3970x 1682x 1462 mm
Rozvor náprav: 2470 mm
Pohotovostní hmotnost 1150 kg (3dv.).
Pneu: 185/60/15

Marek Oborník, foto Volkswagen

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu Fotografie k článku VW Polo 1,2 TDI BlueMotion: Nejúspornější sériový vůz současnosti je tu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport