VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu

vloženo

Těžký kalibr v nabídce Volkswagenu se podrobil faceliftu. Změny zvenčí i uvnitř jsou pouze kosmetického rázu, zajímavější je spíše rozšířená nabídka jízdních asistentů, jimž vévodí hlavně systém čtení dopravních značek – momentálně zřejmě nejdokonalejší ze všech systémů tohoto druhu

VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Je to paradox. Phaeton, který byl již od počátku kritizován a odpisován jako přehnaně ambiciózní projekt „lidové“ německé automobilky - přesněji jejího tehdejšího šéfa Ferdinanda Piecha, se po osmi letech existence podrobil teprve druhému velmi mírnému faceliftu, zatímco konkurence v podobě Audi A8, BMW 7, Jaguaru XJ, Mercedesu S či Lexusu LS už musela vyrukovat s kompletně novými generacemi. Phaeton sice nedokáže udržet prodejní krok s prestižní trojkou A8/7er/S-Klasse, po stránce použité techniky a nabízeného komfortu však i přes své konstrukční stáří patří nadále ke špičce.

Objektivně vzato proti Phaetonu stojí jen dva potenciální argumenty: Logo výrobce a nabídka jediného dieselu...
S tím prvním se už asi nedá nic dělat, byť Volkswagen už léta urputně bojuje o statut výrobce „lepšího“ zboží, stále je u náročných a adekvátně bohatých zákazníků přehlížen pro nedostatečnou image.

S tím druhým problémem by však při troše dobré vůle snad dokázal výrobce hnout - poté co emisní norma Euro4 srazila vaz monstróznímu desetiválci 5,0 TDI, působí jediný třílitrový diesel 3,0 TDI v nabídce tak trochu ustrašeným dojmem. S výkonem 176 kW je nejenže nejslabším z nabídky motorů pro Phaeton, ale v porovnání s konkurencí navíc musí bojovat i s největší pohotovostní hmotností, což se negativně projevuje na jízdní dynamice. Dosahuje sice rychlosti až 237 km/h, ale akcelerace 0-100 km/h za 8,6 s je pouze průměrná a nezaručuje Phaetonu adekvátní dynamické rezervy, obvyklé pro tuto prestižní třídu. Průměrná spotřeba je 8,5 litru nafty, čemuž odpovídá ekvivalent 224 g CO2/km.

Nabízí se otázka, proč by Phaeton pro lepší souměřitelnost s konkurencí nemohl využít třeba koncernový osmiválec 4,2 TDI (viz. nové Audi A8 i nový Volkswagen Touareg)... Naproti tomu zvláště v případě Phaetonu se poměrně bohatá nabídka benzínových motorů V6 3,6 FSI (206 kW), V8 4,2 (246 kW) a W12 6,0 (331 kW) při stále sílící poptávce po dieselech míjí účinkem.

K modernizaci:
Přední část osvěžil více dynamicky tvarovaný nárazník s diodovými mlhovkami a v bi-xenonových světlometech (nyní standardních) také přibyl pás diod pro denní svícení.
Zadní svítilny jsou nyní také plně diodové, změnila se i spodní část zadního nárazníku. Interiéru dominuje nový multifunkční volant a nové audio CRD 810 případně navigace RNS 810 s dotykovou obrazovkou 8“, připojením k internetu a harddiskem o kapacitě 30GB.

Navigace je schopná zobrazit nejen klasické grafické mapové podklady, ale dokáže je i zkombinovat ze satelitním zobrazením do takzvané hybridní formy (viz Google maps).
Z internetu si umí také stáhnout aktuální POI (body zájmu). Navigace je i propojena se systémem rozpoznání dopravních značek, který kromě obvyklých značek omezujících rychlost dokáže rozpoznat i dodatkové tabulky- vztahující se ke konkrétní dopravní značce (např. omezení váhy, doby platnosti atd.) a jako vůbec jediný i značku zákazu předjíždění- což zatím žádný podobný systém nedokázal.

V nabídce je i adaptivní tempomat ACC, asistent dálkových světel Dynamic Light Assist, asistent jízdy v jízdních pruzích (včetně monitoringu volných vedlejších jízdních pruhů), Front Assist (systém vyhodnocující riziko nehody a připravující brzdovou soustavu na panický zásah) a mnoho dalšího.

Tak jako dosud se modernizovaný Phaeton bude dodávat výhradně s pohonem všech kol 4Motion a ve dvou délkových provedeních – klasickém s délkou 5,06 metru nebo prodlouženém Long s délkou 5,18 metru. Na českém trhu se objeví od září, přesná cena zatím nebyla stanovena.

Marek Oborník, foto VW

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!