VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu

vloženo

Těžký kalibr v nabídce Volkswagenu se podrobil faceliftu. Změny zvenčí i uvnitř jsou pouze kosmetického rázu, zajímavější je spíše rozšířená nabídka jízdních asistentů, jimž vévodí hlavně systém čtení dopravních značek – momentálně zřejmě nejdokonalejší ze všech systémů tohoto druhu

VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu

Je to paradox. Phaeton, který byl již od počátku kritizován a odpisován jako přehnaně ambiciózní projekt „lidové“ německé automobilky - přesněji jejího tehdejšího šéfa Ferdinanda Piecha, se po osmi letech existence podrobil teprve druhému velmi mírnému faceliftu, zatímco konkurence v podobě Audi A8, BMW 7, Jaguaru XJ, Mercedesu S či Lexusu LS už musela vyrukovat s kompletně novými generacemi. Phaeton sice nedokáže udržet prodejní krok s prestižní trojkou A8/7er/S-Klasse, po stránce použité techniky a nabízeného komfortu však i přes své konstrukční stáří patří nadále ke špičce.


Objektivně vzato proti Phaetonu stojí jen dva potenciální argumenty: Logo výrobce a nabídka jediného dieselu...
S tím prvním se už asi nedá nic dělat, byť Volkswagen už léta urputně bojuje o statut výrobce „lepšího“ zboží, stále je u náročných a adekvátně bohatých zákazníků přehlížen pro nedostatečnou image.

S tím druhým problémem by však při troše dobré vůle snad dokázal výrobce hnout - poté co emisní norma Euro4 srazila vaz monstróznímu desetiválci 5,0 TDI, působí jediný třílitrový diesel 3,0 TDI v nabídce tak trochu ustrašeným dojmem. S výkonem 176 kW je nejenže nejslabším z nabídky motorů pro Phaeton, ale v porovnání s konkurencí navíc musí bojovat i s největší pohotovostní hmotností, což se negativně projevuje na jízdní dynamice. Dosahuje sice rychlosti až 237 km/h, ale akcelerace 0-100 km/h za 8,6 s je pouze průměrná a nezaručuje Phaetonu adekvátní dynamické rezervy, obvyklé pro tuto prestižní třídu. Průměrná spotřeba je 8,5 litru nafty, čemuž odpovídá ekvivalent 224 g CO2/km.

Nabízí se otázka, proč by Phaeton pro lepší souměřitelnost s konkurencí nemohl využít třeba koncernový osmiválec 4,2 TDI (viz. nové Audi A8 i nový Volkswagen Touareg)... Naproti tomu zvláště v případě Phaetonu se poměrně bohatá nabídka benzínových motorů V6 3,6 FSI (206 kW), V8 4,2 (246 kW) a W12 6,0 (331 kW) při stále sílící poptávce po dieselech míjí účinkem.

K modernizaci:
Přední část osvěžil více dynamicky tvarovaný nárazník s diodovými mlhovkami a v bi-xenonových světlometech (nyní standardních) také přibyl pás diod pro denní svícení.
Zadní svítilny jsou nyní také plně diodové, změnila se i spodní část zadního nárazníku. Interiéru dominuje nový multifunkční volant a nové audio CRD 810 případně navigace RNS 810 s dotykovou obrazovkou 8“, připojením k internetu a harddiskem o kapacitě 30GB.

Navigace je schopná zobrazit nejen klasické grafické mapové podklady, ale dokáže je i zkombinovat ze satelitním zobrazením do takzvané hybridní formy (viz Google maps).
Z internetu si umí také stáhnout aktuální POI (body zájmu). Navigace je i propojena se systémem rozpoznání dopravních značek, který kromě obvyklých značek omezujících rychlost dokáže rozpoznat i dodatkové tabulky- vztahující se ke konkrétní dopravní značce (např. omezení váhy, doby platnosti atd.) a jako vůbec jediný i značku zákazu předjíždění- což zatím žádný podobný systém nedokázal.

V nabídce je i adaptivní tempomat ACC, asistent dálkových světel Dynamic Light Assist, asistent jízdy v jízdních pruzích (včetně monitoringu volných vedlejších jízdních pruhů), Front Assist (systém vyhodnocující riziko nehody a připravující brzdovou soustavu na panický zásah) a mnoho dalšího.

Tak jako dosud se modernizovaný Phaeton bude dodávat výhradně s pohonem všech kol 4Motion a ve dvou délkových provedeních – klasickém s délkou 5,06 metru nebo prodlouženém Long s délkou 5,18 metru. Na českém trhu se objeví od září, přesná cena zatím nebyla stanovena.

Marek Oborník, foto VW

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech za velkou louží dosavadní generaci v druhé polovině letošního roku. Zda se dostane i do Evropy, není..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na..

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Do konce roku 2022 Škoda představí více než 30 nových modelů. Novinka v podobě modelu Kamiq chce oslovit mladší..

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou..