VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu

vloženo

Těžký kalibr v nabídce Volkswagenu se podrobil faceliftu. Změny zvenčí i uvnitř jsou pouze kosmetického rázu, zajímavější je spíše rozšířená nabídka jízdních asistentů, jimž vévodí hlavně systém čtení dopravních značek – momentálně zřejmě nejdokonalejší ze všech systémů tohoto druhu

VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu

Je to paradox. Phaeton, který byl již od počátku kritizován a odpisován jako přehnaně ambiciózní projekt „lidové“ německé automobilky - přesněji jejího tehdejšího šéfa Ferdinanda Piecha, se po osmi letech existence podrobil teprve druhému velmi mírnému faceliftu, zatímco konkurence v podobě Audi A8, BMW 7, Jaguaru XJ, Mercedesu S či Lexusu LS už musela vyrukovat s kompletně novými generacemi. Phaeton sice nedokáže udržet prodejní krok s prestižní trojkou A8/7er/S-Klasse, po stránce použité techniky a nabízeného komfortu však i přes své konstrukční stáří patří nadále ke špičce.


Objektivně vzato proti Phaetonu stojí jen dva potenciální argumenty: Logo výrobce a nabídka jediného dieselu...
S tím prvním se už asi nedá nic dělat, byť Volkswagen už léta urputně bojuje o statut výrobce „lepšího“ zboží, stále je u náročných a adekvátně bohatých zákazníků přehlížen pro nedostatečnou image.

S tím druhým problémem by však při troše dobré vůle snad dokázal výrobce hnout - poté co emisní norma Euro4 srazila vaz monstróznímu desetiválci 5,0 TDI, působí jediný třílitrový diesel 3,0 TDI v nabídce tak trochu ustrašeným dojmem. S výkonem 176 kW je nejenže nejslabším z nabídky motorů pro Phaeton, ale v porovnání s konkurencí navíc musí bojovat i s největší pohotovostní hmotností, což se negativně projevuje na jízdní dynamice. Dosahuje sice rychlosti až 237 km/h, ale akcelerace 0-100 km/h za 8,6 s je pouze průměrná a nezaručuje Phaetonu adekvátní dynamické rezervy, obvyklé pro tuto prestižní třídu. Průměrná spotřeba je 8,5 litru nafty, čemuž odpovídá ekvivalent 224 g CO2/km.

Nabízí se otázka, proč by Phaeton pro lepší souměřitelnost s konkurencí nemohl využít třeba koncernový osmiválec 4,2 TDI (viz. nové Audi A8 i nový Volkswagen Touareg)... Naproti tomu zvláště v případě Phaetonu se poměrně bohatá nabídka benzínových motorů V6 3,6 FSI (206 kW), V8 4,2 (246 kW) a W12 6,0 (331 kW) při stále sílící poptávce po dieselech míjí účinkem.

K modernizaci:
Přední část osvěžil více dynamicky tvarovaný nárazník s diodovými mlhovkami a v bi-xenonových světlometech (nyní standardních) také přibyl pás diod pro denní svícení.
Zadní svítilny jsou nyní také plně diodové, změnila se i spodní část zadního nárazníku. Interiéru dominuje nový multifunkční volant a nové audio CRD 810 případně navigace RNS 810 s dotykovou obrazovkou 8“, připojením k internetu a harddiskem o kapacitě 30GB.

Navigace je schopná zobrazit nejen klasické grafické mapové podklady, ale dokáže je i zkombinovat ze satelitním zobrazením do takzvané hybridní formy (viz Google maps).
Z internetu si umí také stáhnout aktuální POI (body zájmu). Navigace je i propojena se systémem rozpoznání dopravních značek, který kromě obvyklých značek omezujících rychlost dokáže rozpoznat i dodatkové tabulky- vztahující se ke konkrétní dopravní značce (např. omezení váhy, doby platnosti atd.) a jako vůbec jediný i značku zákazu předjíždění- což zatím žádný podobný systém nedokázal.

V nabídce je i adaptivní tempomat ACC, asistent dálkových světel Dynamic Light Assist, asistent jízdy v jízdních pruzích (včetně monitoringu volných vedlejších jízdních pruhů), Front Assist (systém vyhodnocující riziko nehody a připravující brzdovou soustavu na panický zásah) a mnoho dalšího.

Tak jako dosud se modernizovaný Phaeton bude dodávat výhradně s pohonem všech kol 4Motion a ve dvou délkových provedeních – klasickém s délkou 5,06 metru nebo prodlouženém Long s délkou 5,18 metru. Na českém trhu se objeví od září, přesná cena zatím nebyla stanovena.

Marek Oborník, foto VW

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka