VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu

vloženo

Těžký kalibr v nabídce Volkswagenu se podrobil faceliftu. Změny zvenčí i uvnitř jsou pouze kosmetického rázu, zajímavější je spíše rozšířená nabídka jízdních asistentů, jimž vévodí hlavně systém čtení dopravních značek – momentálně zřejmě nejdokonalejší ze všech systémů tohoto druhu

VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu

Je to paradox. Phaeton, který byl již od počátku kritizován a odpisován jako přehnaně ambiciózní projekt „lidové“ německé automobilky - přesněji jejího tehdejšího šéfa Ferdinanda Piecha, se po osmi letech existence podrobil teprve druhému velmi mírnému faceliftu, zatímco konkurence v podobě Audi A8, BMW 7, Jaguaru XJ, Mercedesu S či Lexusu LS už musela vyrukovat s kompletně novými generacemi. Phaeton sice nedokáže udržet prodejní krok s prestižní trojkou A8/7er/S-Klasse, po stránce použité techniky a nabízeného komfortu však i přes své konstrukční stáří patří nadále ke špičce.


Objektivně vzato proti Phaetonu stojí jen dva potenciální argumenty: Logo výrobce a nabídka jediného dieselu...
S tím prvním se už asi nedá nic dělat, byť Volkswagen už léta urputně bojuje o statut výrobce „lepšího“ zboží, stále je u náročných a adekvátně bohatých zákazníků přehlížen pro nedostatečnou image.

S tím druhým problémem by však při troše dobré vůle snad dokázal výrobce hnout - poté co emisní norma Euro4 srazila vaz monstróznímu desetiválci 5,0 TDI, působí jediný třílitrový diesel 3,0 TDI v nabídce tak trochu ustrašeným dojmem. S výkonem 176 kW je nejenže nejslabším z nabídky motorů pro Phaeton, ale v porovnání s konkurencí navíc musí bojovat i s největší pohotovostní hmotností, což se negativně projevuje na jízdní dynamice. Dosahuje sice rychlosti až 237 km/h, ale akcelerace 0-100 km/h za 8,6 s je pouze průměrná a nezaručuje Phaetonu adekvátní dynamické rezervy, obvyklé pro tuto prestižní třídu. Průměrná spotřeba je 8,5 litru nafty, čemuž odpovídá ekvivalent 224 g CO2/km.

Nabízí se otázka, proč by Phaeton pro lepší souměřitelnost s konkurencí nemohl využít třeba koncernový osmiválec 4,2 TDI (viz. nové Audi A8 i nový Volkswagen Touareg)... Naproti tomu zvláště v případě Phaetonu se poměrně bohatá nabídka benzínových motorů V6 3,6 FSI (206 kW), V8 4,2 (246 kW) a W12 6,0 (331 kW) při stále sílící poptávce po dieselech míjí účinkem.

K modernizaci:
Přední část osvěžil více dynamicky tvarovaný nárazník s diodovými mlhovkami a v bi-xenonových světlometech (nyní standardních) také přibyl pás diod pro denní svícení.
Zadní svítilny jsou nyní také plně diodové, změnila se i spodní část zadního nárazníku. Interiéru dominuje nový multifunkční volant a nové audio CRD 810 případně navigace RNS 810 s dotykovou obrazovkou 8“, připojením k internetu a harddiskem o kapacitě 30GB.

Navigace je schopná zobrazit nejen klasické grafické mapové podklady, ale dokáže je i zkombinovat ze satelitním zobrazením do takzvané hybridní formy (viz Google maps).
Z internetu si umí také stáhnout aktuální POI (body zájmu). Navigace je i propojena se systémem rozpoznání dopravních značek, který kromě obvyklých značek omezujících rychlost dokáže rozpoznat i dodatkové tabulky- vztahující se ke konkrétní dopravní značce (např. omezení váhy, doby platnosti atd.) a jako vůbec jediný i značku zákazu předjíždění- což zatím žádný podobný systém nedokázal.

V nabídce je i adaptivní tempomat ACC, asistent dálkových světel Dynamic Light Assist, asistent jízdy v jízdních pruzích (včetně monitoringu volných vedlejších jízdních pruhů), Front Assist (systém vyhodnocující riziko nehody a připravující brzdovou soustavu na panický zásah) a mnoho dalšího.

Tak jako dosud se modernizovaný Phaeton bude dodávat výhradně s pohonem všech kol 4Motion a ve dvou délkových provedeních – klasickém s délkou 5,06 metru nebo prodlouženém Long s délkou 5,18 metru. Na českém trhu se objeví od září, přesná cena zatím nebyla stanovena.

Marek Oborník, foto VW

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu Fotografie k článku VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná