Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu

vloženo

Až do konce roku 2013 si mohou zájemci o Volvo XC90 díky balíčku zvýhodnění v hodnotě 250 tisíc korun pořídit sedmimístnou verzi tohoto modelu za méně než jeden milion korun. Jedinečná podzimní akce platí pro motorové verze D5 AWD Kinetic, Momentum, Summum, R-Design a Executive.

Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu Výhodný balíček 250.000 Kč tak například u varianty D5 AWD Kinetic snižuje cenu na neuvěřitelných 990.500 Kč vč. DPH. „Volvo XC90: mužný, ale ne ‚drsňák‘, svalnatý, ale ne agresivní.“ Tak zní dnes již téměř legendární charakteristika největšího modelu značky Volvo, jež zazněla při jeho uvedení na trh z úst tehdejšího viceprezidenta a šéfdesignéra společnosti Volvo Car Corporation, Petera Horburyho.

Bezpečnostní novinky a světová prvenství
Volvo XC90 si během svého působení na automobilovém trhu připsalo řadu prvenství. Světovými novinkami byly například systém ochrany proti převrácení ROPS či snížený příčník aktivující ochranné prvky protijedoucího vozu a jeho deformační zóny. Poprvé na světě se mohla sedmisedadlová verze pochlubit stejnou mírou ochrany jako u verze s pěti sedadly,při zachování kompaktních rozměrů. Volvo coby první výrobce automobilů na světě také zájemcům o XC90 nabídl audio systém se systémem Dolby Pro Logic II. Model XC90 zaujal vedoucí pozici v segmentu SUV, nejen co se týče spotřeby paliva, ale i v oblasti produkce emisí CO2.

Nová bezpečnostní řešení v oblastech ochrany proti převrácení a při něm Nezpochybnitelný světový primát značky Volvo v oblasti vývoje bezpečnostních technologií se výrazným způsobem podepisuje i na ochraně posádky největšího modelu XC 90. Pro případ nehody, kdy dojde k převrácení vozidla a to se jednou nebo i vícekrát převrátí přes střechu, vyvinula společnost Volvo systém ochrany proti převrácení (Roll-over Protection System – ROPS), který tento problém řeší ze dvou směrů: pomocí systému podpory stability RSC, jenž v první řadě pomáhá automobil stabilizovat a snížit riziko převrácení při nehodě; zvýšenou ochranou posádky pro případ, když už k převrácení dojde – síť nosníků v konstrukci karoserie umožňuje distribuovat a absorbovat vzniklé síly. Navíc je zde elektronický senzor, který zaregistruje, pokud vozu hrozí převrácení, a následně aktivuje předpínače bezpečnostních pásů. Aby se zabránilo nárazu hlavou do boku vozidla, je Volvo XC90 dále vybaveno systémem IC neboli nafukovací clonou. Ta při nehodě rovněž brání vypadnutí cestujících z vozidla. Speciálně pro 7sedadlovou verzi XC90 byly nafukovací clony prodlouženy natolik, aby mohly být systémem IC chráněny všechny tři řady sedadel. Volvo navíc vyztužilo části střešní konstrukce Volva XC90 extrémně tvrdou bórovou ocelí, která je čtyři- až pětkrát pevnější než běžná ocel.

„Nesobecký“ pro případ kolizí
Rovněž otázce kompatibility – kdy se SUV srazí s osobním automobilem, jehož kabina se nachází níže nad povrchem vozovky – byla při vývoji Volva XC90 věnována značná pozornost. Běžná SUV mají velkou světlou výšku a i jejich nárazníky bývají často umístěny příliš vysoko. Tím vzniká větší riziko poškození protijedoucího běžného vozidla a závažnějšího poranění jeho posádky, neboť níže umístěné nárazníky a deformační zóny osobního vozu se jednoduše zasunou pod přední část SUV, aniž by dostaly šanci se aktivovat.
Aby se toto riziko snížilo, byla přední nápravnice Volva XC90 doplněna o snížený příčník, který se nachází ve výšce nárazníků běžného osobního vozu. Tento snížený příčník je integrován do konstrukce XC90 a zůstává zcela skryt za předním spoilerem. Tato konstrukce snižuje riziko poranění nejen při čelním nárazu, ale také při nárazech z boku a zezadu.

Vysoká úroveň bezpečnosti ve třetí řadě sedadel
Volvo dokázalo zkonstruovat SUV se sedmi sedadly při zachování celkově kompaktních rozměrů. Všech sedm míst je samozřejmě vybaveno tříbodovými samonavíjecími bezpečnostními pásy, jejich předpínači a opěrkami hlavy. Všechna sedadla pro cestující lze navíc sklopit, a vytvořit tak zcela rovnou plochu pro přepravu dlouhých předmětů.

Vítěz řady renomovaných testů
Od uvedení na trh získalo Volvo XC90 více než sto mezinárodních ocenění. V rámci hodnocení bezpečnosti to byly především nárazové testy provedené organizací Euro NCAP, jež umožnily XC90 skutečně prokázat své schopnosti v oblasti nezávislého bezpečnostního výzkumu. Volvo XC90 jako jedno z prvních SUV na trhu při nich obdrželo nejvyšší hodnocení – 5 hvězdiček. Nejvyšší hodnocení a titul „Nejlepší volba“ získalo XC90 také v testech Amerického pojišťovacího institutu pro bezpečnost dálničního provozu (US Insurance Institute for Highway Safety – IIHS).

Volvo Auto Czech, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu Fotografie k článku Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu Fotografie k článku Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu Fotografie k článku Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu Fotografie k článku Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě