Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu

vloženo

Až do konce roku 2013 si mohou zájemci o Volvo XC90 díky balíčku zvýhodnění v hodnotě 250 tisíc korun pořídit sedmimístnou verzi tohoto modelu za méně než jeden milion korun. Jedinečná podzimní akce platí pro motorové verze D5 AWD Kinetic, Momentum, Summum, R-Design a Executive.

Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu Výhodný balíček 250.000 Kč tak například u varianty D5 AWD Kinetic snižuje cenu na neuvěřitelných 990.500 Kč vč. DPH. „Volvo XC90: mužný, ale ne ‚drsňák‘, svalnatý, ale ne agresivní.“ Tak zní dnes již téměř legendární charakteristika největšího modelu značky Volvo, jež zazněla při jeho uvedení na trh z úst tehdejšího viceprezidenta a šéfdesignéra společnosti Volvo Car Corporation, Petera Horburyho.

Bezpečnostní novinky a světová prvenství
Volvo XC90 si během svého působení na automobilovém trhu připsalo řadu prvenství. Světovými novinkami byly například systém ochrany proti převrácení ROPS či snížený příčník aktivující ochranné prvky protijedoucího vozu a jeho deformační zóny. Poprvé na světě se mohla sedmisedadlová verze pochlubit stejnou mírou ochrany jako u verze s pěti sedadly,při zachování kompaktních rozměrů. Volvo coby první výrobce automobilů na světě také zájemcům o XC90 nabídl audio systém se systémem Dolby Pro Logic II. Model XC90 zaujal vedoucí pozici v segmentu SUV, nejen co se týče spotřeby paliva, ale i v oblasti produkce emisí CO2.

Nová bezpečnostní řešení v oblastech ochrany proti převrácení a při něm Nezpochybnitelný světový primát značky Volvo v oblasti vývoje bezpečnostních technologií se výrazným způsobem podepisuje i na ochraně posádky největšího modelu XC 90. Pro případ nehody, kdy dojde k převrácení vozidla a to se jednou nebo i vícekrát převrátí přes střechu, vyvinula společnost Volvo systém ochrany proti převrácení (Roll-over Protection System – ROPS), který tento problém řeší ze dvou směrů: pomocí systému podpory stability RSC, jenž v první řadě pomáhá automobil stabilizovat a snížit riziko převrácení při nehodě; zvýšenou ochranou posádky pro případ, když už k převrácení dojde – síť nosníků v konstrukci karoserie umožňuje distribuovat a absorbovat vzniklé síly. Navíc je zde elektronický senzor, který zaregistruje, pokud vozu hrozí převrácení, a následně aktivuje předpínače bezpečnostních pásů. Aby se zabránilo nárazu hlavou do boku vozidla, je Volvo XC90 dále vybaveno systémem IC neboli nafukovací clonou. Ta při nehodě rovněž brání vypadnutí cestujících z vozidla. Speciálně pro 7sedadlovou verzi XC90 byly nafukovací clony prodlouženy natolik, aby mohly být systémem IC chráněny všechny tři řady sedadel. Volvo navíc vyztužilo části střešní konstrukce Volva XC90 extrémně tvrdou bórovou ocelí, která je čtyři- až pětkrát pevnější než běžná ocel.

„Nesobecký“ pro případ kolizí
Rovněž otázce kompatibility – kdy se SUV srazí s osobním automobilem, jehož kabina se nachází níže nad povrchem vozovky – byla při vývoji Volva XC90 věnována značná pozornost. Běžná SUV mají velkou světlou výšku a i jejich nárazníky bývají často umístěny příliš vysoko. Tím vzniká větší riziko poškození protijedoucího běžného vozidla a závažnějšího poranění jeho posádky, neboť níže umístěné nárazníky a deformační zóny osobního vozu se jednoduše zasunou pod přední část SUV, aniž by dostaly šanci se aktivovat.
Aby se toto riziko snížilo, byla přední nápravnice Volva XC90 doplněna o snížený příčník, který se nachází ve výšce nárazníků běžného osobního vozu. Tento snížený příčník je integrován do konstrukce XC90 a zůstává zcela skryt za předním spoilerem. Tato konstrukce snižuje riziko poranění nejen při čelním nárazu, ale také při nárazech z boku a zezadu.

Vysoká úroveň bezpečnosti ve třetí řadě sedadel
Volvo dokázalo zkonstruovat SUV se sedmi sedadly při zachování celkově kompaktních rozměrů. Všech sedm míst je samozřejmě vybaveno tříbodovými samonavíjecími bezpečnostními pásy, jejich předpínači a opěrkami hlavy. Všechna sedadla pro cestující lze navíc sklopit, a vytvořit tak zcela rovnou plochu pro přepravu dlouhých předmětů.

Vítěz řady renomovaných testů
Od uvedení na trh získalo Volvo XC90 více než sto mezinárodních ocenění. V rámci hodnocení bezpečnosti to byly především nárazové testy provedené organizací Euro NCAP, jež umožnily XC90 skutečně prokázat své schopnosti v oblasti nezávislého bezpečnostního výzkumu. Volvo XC90 jako jedno z prvních SUV na trhu při nich obdrželo nejvyšší hodnocení – 5 hvězdiček. Nejvyšší hodnocení a titul „Nejlepší volba“ získalo XC90 také v testech Amerického pojišťovacího institutu pro bezpečnost dálničního provozu (US Insurance Institute for Highway Safety – IIHS).

Volvo Auto Czech, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu Fotografie k článku Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu Fotografie k článku Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu Fotografie k článku Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu Fotografie k článku Volvo XC90 v závěru kariéry levnější o čtvrt milionu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Renault Alpine A110 1.8 Turbo uprostřed a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci