Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA

vloženo

Společnost Volvo Cars se chystá rozšířit svou nabídku kompaktních modelů do nových segmentů. Zmíněné modely budou vycházet z vysoce inovativní platformy CMA (Compact Modular Architecture – Kompaktní modulární platforma), která představuje menší, ale stejně vyspělou verzi uznávané modulární platformy SPA, pocházející rovněž z dílny automobilky Volvo. Uvedení prvního vozu postaveného na platformě CMA automobilka plánuje na rok 2017.

Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA Představení platformy CMA v roce 2017 současně znamená, že budou všechny budoucí vozy Volvo vycházet pouze ze dvou plně modulárních automobilových architektur s celou řadou různě odstupňovaných variant.

Souběžný vývoj platforem SPA a CMA se stal základním předpokladem pro obnovení produktové řady automobilky Volvo a pro naplnění její strategie růstu, jejíž součástí je výměna každého z vozů modelové řady. Ta by měla proběhnout během následujících čtyř let, přičemž by měla být doprovázena nárůstem objemu prodeje na 800 tisíc vozů ročně. Celý proces automobilka odstartovala představením nového Volva XC90, po němž bude zanedlouho následovat uvedení nové luxusní limuzíny Volvo S90.



Platforma CMA umožňuje společnosti Volvo Cars nabídnout svým zákazníkům kompaktní automobily, které budou těžit ze stejného typu prémiové konstrukce jako jejich větší soukmenovci vycházející z architektury SPA. Mezi sdílené technologie platforem SPA a CMA budou patřit hnací agregáty (jak konvenční, tak plug-in hybridní varianty), systém infotainment, klimatizace, datová síť a bezpečnostní systémy, které švédskou automobilku posunou ještě blíže k naplnění její vize, podle níž by počínaje rokem 2020 neměl být v nových vozech Volvo nikdo usmrcen ani vážně zraněn.

Flexibilita architektury CMA zajistí konstruktérům a designérům značky Volvo dostatek svobody, aby mohli navrhnout a představit celou řadu nových svůdných designových prvků a atraktivních funkcí, přičemž by současně zlepšili ovladatelnost vozu a jako první na světě nabídli nové bezpečnostní systémy a technologie konektivity,“ uvedl Peter Mertens, senior viceprezident oddělení výzkumu a vývoje ve společnosti Volvo Car Group.

Platforma CMA změní budoucí způsob výroby produktů automobilky Volvo Cars, protože umožní postavit na základě jedné architektury celou řadu rozmanitých modelů, jež budou vybaveny různě složitými hnacími jednotkami, elektrickými systémy a technologiemi. Tím dojde k výrazným úsporám na výrobě, která bude zároveň probíhat efektivněji.



Platforma CMA automobilky Volvo Cars byla od počátku koncipována s myšlenkou na elektrifikaci, proto bude nabízet také nový Twin Engine plug-in hybridní agregát, který byl navržen speciálně pro ni.

Platforma CMA nás staví do záviděníhodné pozice. Tuto novou architekturu jsme vyvinuli jako jednoduchý stavebnicový systém. To znamená, že příští generace kompaktních vozů Volvo bude těžit z vyspělých technologií, které dnes nabízí nové Volvo XC90,“ prohlásil Peter Mertens.

Společnost Volvo Cars očekává, že s příchodem modelové řady založené na platformě CMA dojde ke zvýšení globálního prodeje, díky čemuž se automobilka Volvo Cars rozroste nejen po celém světě, ale i do nových produktových segmentů.

Platforma CMA je klíčovou podmínkou úspěšného realizování strategie nepřetržitého růstu značky Volvo,“ oznámil Björn Annwall, senior viceprezident oddělení prodeje, marketingu a zákaznického servisu ve společnosti Volvo Car Group. „Mimoto, že tato platforma nabízí všechny výhody a funkce (bezpečnost, hnací ústrojí a systém infotainment) větších prémiových vozů, přinese také charakteristický jízdní zážitek Volvo, který se bude radikálně lišit od ostatních značek v daném segmentu.

Volvo Car Czech Republic s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA Fotografie k článku Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě