Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA

vloženo

Společnost Volvo Cars se chystá rozšířit svou nabídku kompaktních modelů do nových segmentů. Zmíněné modely budou vycházet z vysoce inovativní platformy CMA (Compact Modular Architecture – Kompaktní modulární platforma), která představuje menší, ale stejně vyspělou verzi uznávané modulární platformy SPA, pocházející rovněž z dílny automobilky Volvo. Uvedení prvního vozu postaveného na platformě CMA automobilka plánuje na rok 2017.

Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA

Představení platformy CMA v roce 2017 současně znamená, že budou všechny budoucí vozy Volvo vycházet pouze ze dvou plně modulárních automobilových architektur s celou řadou různě odstupňovaných variant.


Souběžný vývoj platforem SPA a CMA se stal základním předpokladem pro obnovení produktové řady automobilky Volvo a pro naplnění její strategie růstu, jejíž součástí je výměna každého z vozů modelové řady. Ta by měla proběhnout během následujících čtyř let, přičemž by měla být doprovázena nárůstem objemu prodeje na 800 tisíc vozů ročně. Celý proces automobilka odstartovala představením nového Volva XC90, po němž bude zanedlouho následovat uvedení nové luxusní limuzíny Volvo S90.



Platforma CMA umožňuje společnosti Volvo Cars nabídnout svým zákazníkům kompaktní automobily, které budou těžit ze stejného typu prémiové konstrukce jako jejich větší soukmenovci vycházející z architektury SPA. Mezi sdílené technologie platforem SPA a CMA budou patřit hnací agregáty (jak konvenční, tak plug-in hybridní varianty), systém infotainment, klimatizace, datová síť a bezpečnostní systémy, které švédskou automobilku posunou ještě blíže k naplnění její vize, podle níž by počínaje rokem 2020 neměl být v nových vozech Volvo nikdo usmrcen ani vážně zraněn.

Flexibilita architektury CMA zajistí konstruktérům a designérům značky Volvo dostatek svobody, aby mohli navrhnout a představit celou řadu nových svůdných designových prvků a atraktivních funkcí, přičemž by současně zlepšili ovladatelnost vozu a jako první na světě nabídli nové bezpečnostní systémy a technologie konektivity,“ uvedl Peter Mertens, senior viceprezident oddělení výzkumu a vývoje ve společnosti Volvo Car Group.

Platforma CMA změní budoucí způsob výroby produktů automobilky Volvo Cars, protože umožní postavit na základě jedné architektury celou řadu rozmanitých modelů, jež budou vybaveny různě složitými hnacími jednotkami, elektrickými systémy a technologiemi. Tím dojde k výrazným úsporám na výrobě, která bude zároveň probíhat efektivněji.



Platforma CMA automobilky Volvo Cars byla od počátku koncipována s myšlenkou na elektrifikaci, proto bude nabízet také nový Twin Engine plug-in hybridní agregát, který byl navržen speciálně pro ni.

Platforma CMA nás staví do záviděníhodné pozice. Tuto novou architekturu jsme vyvinuli jako jednoduchý stavebnicový systém. To znamená, že příští generace kompaktních vozů Volvo bude těžit z vyspělých technologií, které dnes nabízí nové Volvo XC90,“ prohlásil Peter Mertens.

Společnost Volvo Cars očekává, že s příchodem modelové řady založené na platformě CMA dojde ke zvýšení globálního prodeje, díky čemuž se automobilka Volvo Cars rozroste nejen po celém světě, ale i do nových produktových segmentů.

Platforma CMA je klíčovou podmínkou úspěšného realizování strategie nepřetržitého růstu značky Volvo,“ oznámil Björn Annwall, senior viceprezident oddělení prodeje, marketingu a zákaznického servisu ve společnosti Volvo Car Group. „Mimoto, že tato platforma nabízí všechny výhody a funkce (bezpečnost, hnací ústrojí a systém infotainment) větších prémiových vozů, přinese také charakteristický jízdní zážitek Volvo, který se bude radikálně lišit od ostatních značek v daném segmentu.

Volvo Car Czech Republic s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA Fotografie k článku Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up