Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA

vloženo

Společnost Volvo Cars se chystá rozšířit svou nabídku kompaktních modelů do nových segmentů. Zmíněné modely budou vycházet z vysoce inovativní platformy CMA (Compact Modular Architecture – Kompaktní modulární platforma), která představuje menší, ale stejně vyspělou verzi uznávané modulární platformy SPA, pocházející rovněž z dílny automobilky Volvo. Uvedení prvního vozu postaveného na platformě CMA automobilka plánuje na rok 2017.

Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA

Představení platformy CMA v roce 2017 současně znamená, že budou všechny budoucí vozy Volvo vycházet pouze ze dvou plně modulárních automobilových architektur s celou řadou různě odstupňovaných variant.


Souběžný vývoj platforem SPA a CMA se stal základním předpokladem pro obnovení produktové řady automobilky Volvo a pro naplnění její strategie růstu, jejíž součástí je výměna každého z vozů modelové řady. Ta by měla proběhnout během následujících čtyř let, přičemž by měla být doprovázena nárůstem objemu prodeje na 800 tisíc vozů ročně. Celý proces automobilka odstartovala představením nového Volva XC90, po němž bude zanedlouho následovat uvedení nové luxusní limuzíny Volvo S90.



Platforma CMA umožňuje společnosti Volvo Cars nabídnout svým zákazníkům kompaktní automobily, které budou těžit ze stejného typu prémiové konstrukce jako jejich větší soukmenovci vycházející z architektury SPA. Mezi sdílené technologie platforem SPA a CMA budou patřit hnací agregáty (jak konvenční, tak plug-in hybridní varianty), systém infotainment, klimatizace, datová síť a bezpečnostní systémy, které švédskou automobilku posunou ještě blíže k naplnění její vize, podle níž by počínaje rokem 2020 neměl být v nových vozech Volvo nikdo usmrcen ani vážně zraněn.

Flexibilita architektury CMA zajistí konstruktérům a designérům značky Volvo dostatek svobody, aby mohli navrhnout a představit celou řadu nových svůdných designových prvků a atraktivních funkcí, přičemž by současně zlepšili ovladatelnost vozu a jako první na světě nabídli nové bezpečnostní systémy a technologie konektivity,“ uvedl Peter Mertens, senior viceprezident oddělení výzkumu a vývoje ve společnosti Volvo Car Group.

Platforma CMA změní budoucí způsob výroby produktů automobilky Volvo Cars, protože umožní postavit na základě jedné architektury celou řadu rozmanitých modelů, jež budou vybaveny různě složitými hnacími jednotkami, elektrickými systémy a technologiemi. Tím dojde k výrazným úsporám na výrobě, která bude zároveň probíhat efektivněji.



Platforma CMA automobilky Volvo Cars byla od počátku koncipována s myšlenkou na elektrifikaci, proto bude nabízet také nový Twin Engine plug-in hybridní agregát, který byl navržen speciálně pro ni.

Platforma CMA nás staví do záviděníhodné pozice. Tuto novou architekturu jsme vyvinuli jako jednoduchý stavebnicový systém. To znamená, že příští generace kompaktních vozů Volvo bude těžit z vyspělých technologií, které dnes nabízí nové Volvo XC90,“ prohlásil Peter Mertens.

Společnost Volvo Cars očekává, že s příchodem modelové řady založené na platformě CMA dojde ke zvýšení globálního prodeje, díky čemuž se automobilka Volvo Cars rozroste nejen po celém světě, ale i do nových produktových segmentů.

Platforma CMA je klíčovou podmínkou úspěšného realizování strategie nepřetržitého růstu značky Volvo,“ oznámil Björn Annwall, senior viceprezident oddělení prodeje, marketingu a zákaznického servisu ve společnosti Volvo Car Group. „Mimoto, že tato platforma nabízí všechny výhody a funkce (bezpečnost, hnací ústrojí a systém infotainment) větších prémiových vozů, přinese také charakteristický jízdní zážitek Volvo, který se bude radikálně lišit od ostatních značek v daném segmentu.

Volvo Car Czech Republic s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA Fotografie k článku Volvo rozšíří nabídku modelů díky nové platformě CMA
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule