Volvo kritizuje EU za postup snižování emisí CO2

vloženo

Společnost Volvo Car Corporation varuje, že cíle EU pro snižování emisí oxidu uhličitého jsou ohroženy nedostatečnou podporou států k nákupu aut s nižšími emisemi. S tím souvisí i problém minimální podpory samotného výzkumu a vývoje ekologických vozidel, včetně elektromobilů.

Volvo kritizuje EU za postup snižování emisí CO2 Stefan Jacoby, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Car Corporation, včera na semináři v Bruselu uvedl, že současný přístup Evropské komise k elektrifikaci automobilů by mohl ohrozit pracovní místa, investice i konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu.

„Společnost Volvo Car Corporation vyzývá EU, aby zajistila koordinaci pobídek a zároveň zintenzivnila podporu výzkumu a vývoje. Pokud se tak nestane, evropský automobilový průmysl riskuje ztrátu současné vedoucí pozice v oblasti technologií,“ prohlásil Stefan Jacoby. A dodal: „Z dlouhodobého hlediska to může ohrozit konkurenceschopnost našeho oboru a ve výsledku i pracovní místa v Evropě.“ Společnost Volvo Car Corporation má také obavy o životaschopnost tzv. Bílé knihy o dopravě, vydané Evropskou komisí, která uvádí, že emise skleníkových plynů v oblasti dopravy budou muset do roku 2050 klesnout nejméně o 60 procent, aby bylo možné dosáhnout cílů, jež si EU v souvislosti s klimatickými změnami vytyčila. Dokument také požaduje, aby počet vozidel s konvenčním pohonem klesl ve městech do roku 2030 na polovinu a do roku 2050 by měla tato vozidla z měst vymizet úplně.

Obtížná výzva pro celý obor
„Evropské automobilky čelí velmi závažné výzvě, má-li být legislativa pro snižování emisí CO2 vyžadující elektromobily přijata bez potřebných pobídek, které tyto ekologické automobily zpřístupní širším masám spotřebitelů,“ je přesvědčen Stefan Jacoby.
V roce 2011 se ve světě prodalo necelých 50.000 vozidel poháněných energií z baterií, což odpovídá tržnímu podílu přibližně 0,1 procenta. Tato hodnota ukazuje, že na trhu budou v dohledné budoucnosti i nadále dominovat modely s tradičními spalovacími motory. „Je příliš brzy na to, abychom opustili konvenční dieselová a benzínová hnací ústrojí. Jejich účinnost se neustále zvyšuje. V posledních dvou letech značka Volvo snížila emise CO2 u svých dieselových a benzínových agregátů o 13 procent,“ řekl Stefan Jacoby.

Nerealistická očekávání v oblasti elektrifikace
Ačkoliv pro zavádění elektromobilů v EU dosud nebyl stanoven žádný oficiální cíl, oborové studie ukazují, že několik členských států přeceňuje rychlost, jakou jsou elektromobily zaváděny. Vlastní studie Evropské komise nazvaná European Strategy on Clean and Energy Efficient Vehicles předpovídá, že do roku 2020 tržní podíl elektromobilů a plug-in hybridů vzroste pouze na 3‒4 procenta, do roku 2030 by pak tato hodnota mohla vzrůst na 30 procent. „Oba předpoklady jsou nereálné. Vzhledem k absenci koordinovaných vládních iniciativ a vysokých nákladů na baterie tržní podíl elektromobilů do roku 2020 stěží překoná hranici jednoho procenta,“ uvedl Stefan Jacoby.

Dotace a pobídky jsou nezbytné
Hlavním důvodem, který brání rychlému nárůstu počtu elektromobilů na silnicích, je nedostatečně rychlý pokles cen jejich technologií. „Snahy automobilek o snižování nákladů nemohou plně kompenzovat cenu baterií. Pro úspěšné zavedení těchto technologií na trh jsou proto zapotřebí celoevropské dotace a pobídky. Tyto nezbytné pobídky jsou však ohroženy v důsledku současné dluhové krize,“ řekl Stefan Jacoby.Společnost Volvo Car Corporation chce dokázat své odhodlání stát se jedničkou v oblasti elektrifikace. Proto již v letošním roce uvádí na trh nové Volvo V60 Plug-in Hybrid. „V60 Plug-in Hybrid je skvělý automobil a zjistili jsme, že na trhu je o něj velký zájem. Přestože jsme udělali maximum pro to, abychom jeho cenu snížili pod padesát tisíc eur, jsou pro oslovení širší zákaznické základny nezbytné další pobídky.“

Ohrožení vedoucí pozice v oblasti technologií
Elektromobility musí být dosaženo spoluprací mezi automobilovým průmyslem, vládami, provozovateli infrastruktury, energetickými společnostmi a vědeckými institucemi. V Číně například vláda vyhradila 15 miliard amerických dolarů na podporu výzkumu a vývoje elektrifikace v rámci tamního automobilového průmyslu. Tato částka výrazně přesahuje úsilí, jež v této oblasti vynakládají společně EU a Spojené státy. Delegáti Evropské komise, vědeckých kruhů a průmyslu jednají o klíčových problémech a výzvách, aby bylo možné dosáhnout cílů, které si EU v oblasti emisí stanovila. Zástupci světového průmyslu a další tři stovky významných hostů především z politických kruhů by měli v Bruselu společně jednat o obecnějších problémech, jako jsou infrastruktura, pobídky, ekonomické priority a optimalizace nákladů na výrobu, s cílem změnit elektromobilitu v Evropě v realitu.

Volvo, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volvo kritizuje EU za postup snižování emisí CO2 Fotografie k článku Volvo kritizuje EU za postup snižování emisí CO2
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě