Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč

vloženo

Prémiová automobilka Volvo Cars spolu se svou podznačkou Polestar zaměřenou na stavbu vysoce výkonných vozů a dílů pro zvýšení výkonu, oznámily uvedení těch vůbec nejrychlejších silničních vozů, které kdy vyrobily, nové limuzíny Volvo S60 Polestar a nového kombi V60 Polestar. Oba vozy se mohou pochlubit výkonem 367 koní.

Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč

Tyto vozy poháněné speciální verzí cenami ověnčeného čtyřválcového motoru Drive-E dokážou zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,7 vteřin a mohou pokračovat dále až do elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h.


Konstruktéři společnosti Polestar převzali původní variantu motoru modelů V60 a S60, kterou opatřili větším turbodmychadlem, kompresorem, novými ojnicemi, novými vačkovými hřídeli, větším sáním vzduchu a palivovým čerpadlem s větší kapacitou, aby se zvýšil výkon celého agregátu, ze kterého je hnací moment přenášen na kola prostřednictvím pohonu všech kol BorgWarner a nové osmistupňové automatické převodovky Geartronic, u níž byla provedena optimalizace Polestar.

Mimo této nové výkonové optimalizace zásadních dílů konstruktéři Polestar také snížili hmotnost obou vozů. Volva S60 a V60 Polestar mají oproti předchozím modelovým rokům o 24 kilogramů nižší zatížení přední nápravy a celkově jsou o 20 kilogramů lehčí.

Volvo S60 + V60 Polestar

Tato auta se mohou pochlubit pořádnou rychlostí,“ prohlásil Niels Möller, provozní ředitel společnosti Polestar. „Ale nabízejí více než jen to. Představují spojení 20leté závodní tradice společnosti Polestar s vrozeným pragmatismem a konstruktérským dědictvím automobilky Volvo. Jsou to rychlá auta, která můžete potkat v jakémkoliv všedním dni v průběhu celého roku.

První vozidla Polestar schválená pro silniční provoz byla uvedena v roce 2014 na omezeném počtu trhů. Dnes společnost Polestar s potěšením oznamuje, že rozšířila sféru svého působení ze 13 na 47 trhů, přičemž zdvojnásobuje svůj výrobní objem ze 750 vozů až na 1 500 vozů ročně.

Součástí rodokmenu obou nových vozů je Volvo S60 Polestar TC1, které je zcela novým závodním vozem stáje Polestar Cyan Racing na Mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC. Tyto vozy sdílejí společný podvozkový základ, motor a filozofii týmu, který stojí za jejich vývojem.

Přestože jsou využívána v naprosto odlišném prostředí, mají tato vozidla společného více než jen technologii. Vycházejí ze stejné filozofie a byla zkonstruována lidmi, kteří na nich pracovali se stejnou vášní. Základem bylo vytvořit výkonný vůz vhodný pro každou situaci bez ohledu na to, zda se jedná o vítězství šampionátu, nebo o celoroční užívání si bezpečné a zábavné jízdy,“ řekl Thed Björk, jezdec stáje Polestar Cyan Racing, který testuje vyvíjené automobily.

Závodní i silniční vůz jsou vybaveny zdokonaleným čtyřválcovým motorem Drive-E se zdvihovým objemem 2 litry, dvojitým přeplňováním, výkonem 367 koní a max. točivým momentem 470 Nm.

Přes zvýšený výkon se podařilo udržet množství spotřebovaného paliva na úrovni 7,8 l / 100 km a emisí CO2 179 g/km, což jsou jedny z nejlepších hodnot v dané třídě, které jsou důkazem efektivity hnacích agregátů Drive-E automobilky Volvo Cars.

Ve srovnání s předchozími verzemi došlo také ke zlepšení výkonu a především ovladatelnosti díky optimálnějšímu rozložení hmotnosti.

Důvodem všech změn, které jsme u tohoto vozu provedli, bylo zlepšení ovladatelnosti a efektivity. Základ nového motoru stojí na technologii využívané v automobilových závodech a zahrnuje řešení, jako je například kombinované přeplňování turbodmychadlem a kompresorem, komponenty motoru jsou vyrobeny z lehkých materiálů atd. To vše jde ruku v ruce s naší klíčovou filozofií a umožnilo nám to posunout vývoj modelů Volvo S60 a V60 Polestar na novou úroveň,“ prohlásil Henrik Fries, viceprezident oddělení výzkumu a vývoje ve společnosti Polestar.

Mezi další novinkovou výbavu těchto vozů patří nové 20" odlehčené disky, elektrický posilovač řízení kalibrovaný techniky společnosti Polestar a nové drážkované brzdové kotouče o průměru 371 mm.

Na český trh dorazí oba šedesátkové  modely během léta. Objednat si je budou moci zákazníci již během dubna, cena S60 ve verzi Polestar činí 1  600 000 Kč a V60 Polestar 1 640 000 Kč.

Přehled technických údajů Volvo S60 Polestar / Volvo V60 Polestar:

  • Motor: řadový čtyřválec s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem 1969 cm3
  • Výkon 270 kW (367 koní) / 6000 ot./min.
  • Max. točivý moment: 470 Nm / 3100-4750 ot./min.
  • Zrychlení 0 - 100 km/h za 4,7 s / 4,8 s
  • Zrychlení 0 - 200 km/h za 17,2 s / 17,4 s
  • Maximální rychlost: obě verze 250 km/h (el. omezena)
  • Pohon všech kol BorgWarner
  • Michelin Pilot Super Sport 245/35 ZR20 (95Y) XL
  • Osmistupňová automatická převodovka Geartronic s pádly řazení
  • Pohotovostní hmotnost: 1 751 kg / 1796 kg
  • Spotřeba paliva (kombinovaný provoz): 7,8 l/100 km / 8,1 l/100 km

Volvo Car Czech Republic s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč Fotografie k článku Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč Fotografie k článku Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč Fotografie k článku Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč Fotografie k článku Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč Fotografie k článku Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč Fotografie k článku Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč Fotografie k článku Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč Fotografie k článku Volva S60 a V60 Polestar již v létě od 1,6 milionu Kč
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
04.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách