Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím

vloženo

Sezona 2015 v podání značky Volkswagen byla dosud nejúspěšnější v historii mistrovství světa FIA WRC. V číslech to znamená 26 umístění na stupních vítězů ve 13 soutěžích, z toho 12 vítězství. Trojnásobní mistři světa Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) zvítězili v letošní sezoně poosmé s vozem Polo R WRC z Wolfsburgu.

Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím

Pozitivní závěr sezony završili Andreas Mikkelsen/Ola Fløene na třetím místě, které bylo jejich devátým umístěním na stupních vítězů v letošním roce – pouze Ogier/Ingrassia jich mají na svém kontě více. Závěrečná Powerstage navíc patřila posádce Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) se třetím vozem Polo R WRC, kteří tak vybojovali v náročné rallye cenné body, jež jim zajistily titul vicemistrů. V extrémně záludných podmínkách waleských lesů plných bláta zajely posádky týmu Volkswagen 15 z 19 možných nejrychlejších časů – na konci sezony tak má Polo R WRC na svém kontě 504 ze 717 možných vítězství v rychlostních zkouškách.

Maraton v blátě a vichřici: extrémní výzvy ve Walesu

Rallye Velká Británie byla extrémně náročným zakončením letošní sezony mistrovství světa v rallye. Celkem 19 rychlostních zkoušek se jelo ve větru se sílou orkánu, za vydatného deště a ve všudypřítomném blátě, které je pro Wales typické. Všech 309,87 kilometru rychlostních zkoušek bylo pro světovou elitu v jízdě smykem obrovskou výzvou. Trvalé změny ve velikosti adheze vyžadovaly trvale bystré smysly – a to v rámci maratonského programu, v němž se rychlostní zkoušky jely za ranního svítání i v noci. Rallye Velká Británie na severu Walesu byla výzvou i pro mechaniky týmu Volkswagen. Oblast velmi nízkého tlaku vzduchu Abigail bičovala extrémně silnými větry servisní zázemí v Deeside. Zejména při tzv. „flexi servisu“ v sobotu večer pracovali technici týmu Volkswagen za ztížených podmínek.

Sečteno a podtrženo: pozoruhodná úspěšná bilance vozu Polo R WRC

400 a 500 – to jsou čísla dalších milníků, které Volkswagen slavil v Rallye Velká Británie. Polo R WRC zůstává s 34 z 39 možných vítězství nejúspěšnějším soutěžním vozem historie mistrovství světa v rallye. World Rally Car z Wolfsburgu s výkonem 318 k navíc zajel ve Walesu 500. nejrychlejší čas v rychlostní zkoušce. Po třech kompletních sezonách má Volkswagen na svém kontě 504 ze 717 možných vítězství v rychlostních zkouškách od prvního startu vozu Polo R WRC v Rallye Monte Carlo 2013. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dosáhli navíc nového osobního rekordu: Ve Walesu vybojovali své 32. celkové vítězství, 25. ve službách značky Volkswagen a 400. triumf v rychlostní zkoušce.

Záruka umístění na stupních vítězů: Ogier a Mikkelsen

Oba jezdci, kteří vedou pořadí podle počtu umístění v Top 3 uplynulé sezony 2015, stáli v barvách Volkswagenu na stupních vítězů také ve Walesu. Pro Sébastiena Ogiera to bylo desáté umístění na stupních vítězů, pro Andrease Mikkelsena deváté. Posádky Volkswagenu bouchaly korky v letošním roce 26krát – to je nový rekord týmu. Posádka Sébastien Ogier a Julien Ingrassia má na svém kontě již 45 umístění na stupních vítězů, z toho 31 s týmem Volkswagen. A v letech 2013, 2014 a 2015, kdy byla tato dvojice mistry světa, nebylo mezi nimi žádné třetí místo. Andreas Mikkelsen slavil s týmem Volkswagen od Rallye Švédsko v uplynulém roce celkem 14 z 25 možných umístění na stupních vítězů, z toho 13krát se s ním radoval jeho současný spolujezdec Ola Fløene. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila přispěli k úspěšné bilanci značky Volkswagen osmi umístěními na stupních vítězů, z toho třemi vítězstvími.

Oblíbená disciplína jezdců týmu Volkswagen: Powerstage

Powerstage tentokrát patřila posádce Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Závěrečná rychlostní zkouška, v níž dostává trojice nejrychlejších posádek bonusové body, je vysloveně doménou týmu Volkswagen: Latvala/Anttila rozšířili bilanci o 31. vítězství v Powerstage poté, co po svém nedělním návratu do soutěže v rámci pravidel Rallye 2 ovládli všechny čtyři rychlostní zkoušky. Posádky týmu Volkswagen získaly s vozem Polo R WRC celkem 150 bonusových bodů. Druhé místo v Powerstage navíc obsadili Andreas Mikkelsen/Ola Fløene.

Po sezoně je před sezonou: do startu „Monte“ zbývá 70 dní

Rallye Velká Británie uzavřela Mistrovství světa v rallye 2015, které se konalo na čtyřech kontinentech, na šotolině, asfaltu, ledu a sněhu. Jezdci týmu Volkswagen ujeli ve 13 soutěžích letošní sezony 11 832,08 kilometru v soutěžním tempu, rozdělených mezi 231 rychlostních zkoušek od hladiny moře až do výšky 2752 metrů nad mořem. Sezona WRC trvá od poloviny ledna do poloviny listopadu, a je tak nejdelší ve světě motoristického sportu. Ani přestávka mezi sezonami nevyvede tým Volkswagen z rytmu, protože již za 70 dní je na programu první rychlostní zkouška Rallye Monte Carlo, kterou bude zahájena sezona 2016.

Rallye Velká Británie - Volkswagen Polo R WRC

Hlasy po 3. dni Rallye Velká Británie:

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„S Julienem máme za sebou náročnou rallye. Rádi bychom dnes věnovali toto vítězství v Rallye Velká Británie obětem strašných teroristických útoků v Paříži. Pro nás jsou tyto události také malým znamením, abychom se nevzdávali a nepodřizovali vůli několika málo jedinců. Jsem přesvědčen, že tento pocit vyjádřila celá komunita spojená s mistrovstvím světa v rallye. Ze sportovního hlediska je tento výsledek pro nás úspěšným závěrem téměř dokonalé sezony. Bez velkolepé soudržnosti a fantastické práce všech členů týmu Volkswagen by to nebylo možné – především jim patří můj a Julienův dík. Ovšem v následujícím roce bude velmi, velmi těžké zopakovat takovou sérii. Konkurence nespí, naši soupeři učiní jistě všechno pro to, aby náš náskok stáhli. Poslední den zde ve Walesu proběhl pro nás bez problémů. Na rozdíl od Španělska jsem tentokrát v Powerstage už neriskoval. I vzhledem k dnešním náročným podmínkám to byla nejlepší strategie.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Celkově to nebyl vůbec snadný víkend. Útoky v Paříži odsunuly sportovní stránku jasně do pozadí. Dnes to probíhalo tak, jak jsem si to od začátku představoval. Měl jsem dobrý rytmus a byla to velká zábava. A ještě k tomu jsem vyhrál Powerstage, to se mi v letošním roce tak často nepodařilo. O to víc mě však mrzí, že můj víkend skončil ještě dřív, než pořádně začal. Rallye Velká Británie byla vlastně tak trochu věrným obrazem mé sezony 2015. Přesto si z toho beru to pozitivní, stal jsem se podruhé v řadě vicemistrem světa a ve druhé polovině sezony jsem dosahoval velmi dobrých výsledků. To je dobré východisko pro následující rok. Nyní si vezmu nejprve oddechový čas, a pak se začnu intenzivně připravovat na sezonu 2016.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Stát znovu na stupních vítězů je samozřejmě velkolepým zakončením fantastické sezony, na kterou vzhledem k svému prvnímu vítězství v Rallye Španělsko nikdy nezapomenu. S přihlédnutím k tomu, jak jsme tohoto umístění v Top 3 zde ve Velké Británii dosáhli, můžeme být s tímto výsledkem spokojeni. V sobotu ráno jsem do vozu naložil jen jednu náhradní pneumatiku, abych mohl vyvíjet tlak na jezdce přede mnou, ale už ve druhé rychlostní zkoušce tohoto dne jsem poškodil pneumatiku, která postupně ztrácela tlak. Poté jsme z výsledné situace vytěžili maximum. Řízení jsem si velmi užíval, i když podmínky byly samozřejmě extrémně těžké. Klobouk dolů před fanoušky a organizátory na trati, kteří venku vydrželi v tomto drsném počasí. Doufám, že jsme jim předvedli dobrou show.“

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„I když dnes nemáme na oslavy náladu, byla tato soutěž ve Walesu vrcholem velkolepé sezony. S dvanácti vítězstvími, třemi různými vítěznými posádkami týmu Volkswagen a ještě větším počtem umístění na stupních vítězů než dosud to byl nejúspěšnější rok, který jsme kdy měli. A jsme hrdí, že jsme toho dosáhli s vozem Polo R WRC druhé generace. V této sezoně totiž odvedli vynikající práci nejen jezdci a spolujezdci, ale i inženýři a mechanici, kteří postavili na start z velké části nový World Rally Car. Také v oblasti komunikace a využití úspěchů v mistrovství světa v rallye jsme dosáhli nových výšin. Ve všech oblastech jsme se opět zlepšili, všude však vidíme ještě rezervy pro další posouvání směrem vzhůru. Přípravy na následující sezonu 2016 jsme nezahájili až dnes. Již za 70 dní se postavíme na start první rychlostní zkoušky ‚Monte‘. Pak začneme opět s nulou bodů – sebevědomí plynoucí z devíti titulů získaných během tří let si však bereme s sebou.“

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Velká Británie – konečné výsledky

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen     3:03.02,0 h
  2. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën                     + 26,0 s
  3. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen      + 36,2 s
  4. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai                          + 2.51,3 min
  5. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai        + 3.00,5 min
  6. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford                     + 3.09,1 min
  7. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën             + 4.28,4 min
  8. Stéphane Lefebvre/Stéphane Prévot (F/B), Citroën      + 5.38,4 min
  9. Robert Kubica/Maciej Czczepaniak (PL/PL), Ford        + 6.22,7 min
  10. Lorenzo Bertelli/Lorenzo Granai (I/I), Ford                     + 8.05,0 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Velká Británie – výsledky Powerstage

  1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 6.50,3 min
  2. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen      + 2,4 s
  3. Robert Kubica/Maciej Czczepaniak (PL/PL), Ford        + 5,9 s

Konečné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*

Hodnocení jezdců

1. Sébastien Ogier, 263 bodů; 2. Jari-Matti Latvala, 183; 3. Andreas Mikkelsen, 171; 4. Mads Østberg, 116; 5. Kris Meeke, 112; 6. Thierry Neuville, 90; 7. Elfyn Evans, 89; 8. Dani Sordo, 87; 9. Hayden Paddon, 84; 10. Ott Tänak, 63

Hodnocení konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport, 413 bodů; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 230; 3. Hyundai Motorsport, 224; 4. M-Sport, 181; 5. Volkswagen Motorsport II, 131; 6. Hyundai Motorsport N, 67; 7. Jipocar Czech National Team, 53; 8. FWRT, 13


Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím Fotografie k článku Volkswagen završil sezonu ve Velké Británii dvanáctým vítězstvím
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi