Volkswagen vyvíjí Polo R WRC pro novou éru rallye

vloženo

Volkswagen se připravuje na novou éru soutěžního sportu a dává nahlédnout za oponu vývoje nové generace vozu Polo R WRC. V roce 2017 začne slibná budoucnost mistrovství světa v rallye FIA WRC. Polo R WRC s výkonem cca 280 kW (380 k), o 45 kW (60 k) více než dosud (235 kW/318 k), bude ještě výkonnější, rychlejší a atraktivnější.

Volkswagen vyvíjí Polo R WRC pro novou éru rallye

Nižší hmotnost, větší šířka, více volnosti v oblasti aerodynamiky – designéři značky Volkswagen nyní ukazují na vizuálním konceptu svou představu o podobě soutěžního vozu Polo R WRC pro následující sezonu. Volkswagen pracuje již od léta 2015, kdy Mezinárodní automobilová federace FIA zveřejnila nová pravidla pro nejvyšší kategorii soutěžního sportu, na vývoji třetí generace soutěžního vozu Polo R WRC. Poté, co byly úspěšně testovány základní komponenty vozidla v aktuální karoserii, vstupuje nyní vývoj třetího vozu WRC značky Volkswagen do rozhodující fáze.

Pravidla WRC pro rok 2017 obsahují mnoho atraktivních technických novinek pro mistrovství světa v rallye,“ říká ředitel oddělení Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Zkušenosti, které týmy nasbíraly v uplynulých letech, budou využity v soutěžních vozech WRC budoucnosti, které budou výrazně dynamičtější a zároveň bezpečnější. Jako obvykle pracujeme pečlivě na vývoji nové generace vozu Polo R WRC. Do začátku nové sezony nyní půjde o vytvoření nejlepších předpokladů pro to, aby bylo Polo R WRC 2017 stejně úspěšné jako oba jeho předchůdci.

Atraktivnější podívaná pro fanoušky: nová generace soutěžních vozů WRC

Mezi klíčové údaje soutěžního vozu Polo pro rok 2017 patří o 50 mm širší karoserie, o 25 kilogramů nižší hmotnost a výkon cca 280 kW (380 k). Nárůstu výkonu o cca 45 kW (60 k) je dosaženo zvětšením průměru restriktoru sání ze současných 33 na budoucích 36 milimetrů. V převodovém ústrojí bude navíc povoleno použití elektronicky řízeného mezinápravového diferenciálu. Mezi nápadné vizuální prvky budou patřit především větší zadní spoiler a širší přední spoiler. Minimální vnější délka bude 3900 milimetrů, minimální hmotnost klesne z 1200 na 1175 kilogramů.

Přestože již byly nové technické komponenty vozidla úspěšně podrobeny mnoha testům, projde vzhled vozu Polo R WRC do začátku sezony na Rallye Monte Carlo v lednu 2017 ještě výraznými změnami. Tím byla zahájena poslední fáze vývoje nového soutěžního vozu Polo R WRC. V aktuální sezoně má Volkswagen na svém kontě tři vítězství ze tří soutěží a vede všechna průběžná hodnocení mistrovství světa. Tým z Wolfsburgu se nyní připravuje na čtvrtý podnik mistrovství světa v rallye, jímž bude Rallye Argentina (21. až 24. dubna 2016).


Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI