Volkswagen up! oficiálně odhalen

vloženo

Nový miniautomobil od Volkswagenu ponese jméno up! a k českým zákazníkům se dostane na jaře příštího roku. Novinka bude vyráběna v Bratislavě ve třech verzích lišících se cenou a výbavou. O pohon se bude starat nový tříválec dostupný ve dvou výkonnostních verzích. Zájemci se mohou těšit na řadu elektronických pomocníků a chytrých řešení.

Volkswagen up! oficiálně odhalen Volkswagen up! oficiálně odhalen

Volkswagen vyvinul nový malý vůz s názvem up!, který nabízí maximum prostoru na minimálním půdorysu (3,54 x 1,64 m). Díky tomu se up! hodí zejména pro jízdu ve městech. Novinka přichází s kompletně novou konstrukcí a zcela novým designem. Na český trh bude uveden na jaře 2012. Vzhledem k rozmanitým potřebám zákazníků a jejich různým finančním možnostem budou nabízeny 3 verze: take up! jako základní model, move up! se orientuje na komfort a vrcholnou verzí je high up!.


Nová generace motorů
O pohon novinky se bude starat nová generace tříválcových zážehových motorů ve dvou výkonových stupních 44 kW / 60 k a 55 kW / 75 k. Kombinovaná spotřeba paliva verze BlueMotion Technology (včetně systému Stop/Start) poháněné motorem 1,0 litru o výkonu 44 kW / 60 k je 4,2 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 pod hranicí 100 g/km. Později bude následovat motor na stlačený zemní plyn (CNG) se stejnou základní konstrukcí a výkonem 50 kW / 68 k. Jeho kombinovaná spotřeba paliva 3,2 kg/100 km (zemní plyn) odpovídá emisím CO2 ve výši 86 g/km. Up! s pohonem na zemní plyn se může ve verzi BlueMotion Technology pochlubit hodnotou emisí CO2 dokonce jen 79 g/km. V roce 2013 nabídku doplní také up! poháněný elektřinou.

První malý vůz s funkcí "City Emergency Braking"
Významnou novinku z hlediska bezpečnosti představuje na přání dodávaná funkce "City Emergency Braking". Systém se automaticky aktivuje při rychlosti jízdy nižší než 30 km/h a za pomoci laserového senzoru sleduje prostor před vozidlem, aby včas detekoval hrozící kolizi. V závislosti na rychlosti jízdy a charakteru příslušné situace dokáže funkce nouzového brzdění v městském provozu (City Emergency Braking) snížit intenzitu nárazu automatickými brzdovými zásahy, které mohou nehodě za určitých okolností dokonce i zabránit. Up! je dosud jediným vozem ve svém segmentu, který bude nabízen s funkcí nouzového brzdění v městském provozu.

Rozměry a design pro světová velkoměsta
S již zmíněnou délkou 3,54 metru a šířkou 1,64 metru je up! jedním z nejmenších čtyřmístných vozů. Výška malého Volkswagenu je 1,48 metru. Jeho celková délka je tvořena nápadně krátkými převisy karoserie a velmi dlouhým rozvorem (2,42 metru). Uvedené uspořádání karoserie plně využívá disponibilní obestavěný prostor. Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, říká: "Ideálním tvarem pro maximální využití prostoru v malém automobilu by byla obdélníková krabice. V případě modelu up! se nám podařilo navrhnout šarmantně čistý a designově přitažlivý tvar karoserie, který neztrácí ze zřetele využití vnitřního prostoru. Je to působivý malý vůz s extrémně krátkými převisy, dlouhým rozvorem náprav a širokým rozchodem kol vpředu a vzadu."

Využití obestavěného prostoru v tomto vozu je mimořádně dobré díky rozvoru, který je jedním z nejdelších v tomto segmentu, a uložení motoru daleko vpředu. Přestože řidič, spolujezdec vpředu a dva cestující vzadu nastupují do malého vozu, uvnitř na ně v žádném případě nečekají stísněné poměry. Skutečností je pravý opak, jak dokazuje například zavazadlový prostor, jehož objem 251 litrů je výrazně větší, než je v segmentu modelu up! běžné. Po úplném složení zadních sedadel může být zavazadlový prostor zvětšen dokonce až na 951 litrů. Obě uvedené hodnoty ukazují, že up! bude ve svém interiéru obrem mezi malými vozy.

Zábavný design interiéru
Nový Volkswagen navíc nabízí celou řadu důmyslných řešení a propracovaných detailů, zábavný design a kvalitu, která povznese segment malých vozů na novou úroveň. Velmi luxusní dojem budí postranní prodloužení přístrojové desky před řidičem a spolujezdcem vpředu. V závislosti na výbavové linii může být v interiéru použit dekorační lak nebo barva karoserie.

Mobilní informace
Poprvé v modelu značky Volkswagen bude nabízen systém maps + more, jehož základem je mobilní osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device). V cenově atraktivním modelu up! bude toto ekonomicky výhodné řešení představovat praktický nástroj pro využívání navigačního systému či telefonu a zároveň i neocenitelný zdroj cenných informací a zábavy. Systém maps + more vznikl jako koncept dostupný pro všechny majitele modelu up! ve spolupráci se společností Navigon, jedním z předních světových dodavatelů navigačních systémů. Uživatel jednoduše vloží zařízení PID do vyhrazeného držáku nad středovou konzolou. Na rozdíl od mnoha jiných podobných systémů tohoto druhu se maps + more dokáže mnohem lépe propojit s ostatními systémy vozidla. Díky tomu může například ovládání a sledování navigačního systému, telefonu a informačního a zábavního systému probíhat prostřednictvím dotykového displeje PID, který slouží rovněž k zobrazování důležitých provozních informací včetně přepínání do režimu vizuálního displeje systému ParkPilot, který sleduje a ukazuje vzdálenost vozu od překážek při parkování a manévrování.

Volkswagen

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen up! oficiálně odhalen Fotografie k článku Volkswagen up! oficiálně odhalen Fotografie k článku Volkswagen up! oficiálně odhalen Fotografie k článku Volkswagen up! oficiálně odhalen

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Škoda zahájila výrobu modernizovaného Superbu

Škoda zahájila výrobu modernizovaného Superbu

V závodě společnosti ŠKODA AUTO v Kvasinách začal sjíždět z výrobní linky modernizovaný model ŠKODA SUPERB. Tři a půl roku po uvedení třetí generace na trh prochází vlajková loď značky ŠKODA rozsáhlou modernizací,..

Cestujte se svými koly bezstarostně a snadno

Cestujte se svými koly bezstarostně a snadno

Počasí venku doslova přeje cyklovýletům. S letní dovolenou se jistě objeví otázka, jak kromě sebe a spousty zavazadel..

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Venku stoupají teploty každý den. Je vidět, že už je léto v plném proudu a v autě začíná být celkem nesnesitelně...

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaná osmá generace modelové řady Volkswagen Passat přichází na český trh. Bestseller střední třídy, který..

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Čtvrtá generace Opelu Corsa s označením D vstoupila na trh v roce 2006. Přesto ani dnes ostudu neudělá. To platí jak po..