Volkswagen up! oficiálně odhalen

vloženo

Nový miniautomobil od Volkswagenu ponese jméno up! a k českým zákazníkům se dostane na jaře příštího roku. Novinka bude vyráběna v Bratislavě ve třech verzích lišících se cenou a výbavou. O pohon se bude starat nový tříválec dostupný ve dvou výkonnostních verzích. Zájemci se mohou těšit na řadu elektronických pomocníků a chytrých řešení.

Volkswagen up! oficiálně odhalen Volkswagen up! oficiálně odhalen

Volkswagen vyvinul nový malý vůz s názvem up!, který nabízí maximum prostoru na minimálním půdorysu (3,54 x 1,64 m). Díky tomu se up! hodí zejména pro jízdu ve městech. Novinka přichází s kompletně novou konstrukcí a zcela novým designem. Na český trh bude uveden na jaře 2012. Vzhledem k rozmanitým potřebám zákazníků a jejich různým finančním možnostem budou nabízeny 3 verze: take up! jako základní model, move up! se orientuje na komfort a vrcholnou verzí je high up!.


Nová generace motorů
O pohon novinky se bude starat nová generace tříválcových zážehových motorů ve dvou výkonových stupních 44 kW / 60 k a 55 kW / 75 k. Kombinovaná spotřeba paliva verze BlueMotion Technology (včetně systému Stop/Start) poháněné motorem 1,0 litru o výkonu 44 kW / 60 k je 4,2 l/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 pod hranicí 100 g/km. Později bude následovat motor na stlačený zemní plyn (CNG) se stejnou základní konstrukcí a výkonem 50 kW / 68 k. Jeho kombinovaná spotřeba paliva 3,2 kg/100 km (zemní plyn) odpovídá emisím CO2 ve výši 86 g/km. Up! s pohonem na zemní plyn se může ve verzi BlueMotion Technology pochlubit hodnotou emisí CO2 dokonce jen 79 g/km. V roce 2013 nabídku doplní také up! poháněný elektřinou.

První malý vůz s funkcí "City Emergency Braking"
Významnou novinku z hlediska bezpečnosti představuje na přání dodávaná funkce "City Emergency Braking". Systém se automaticky aktivuje při rychlosti jízdy nižší než 30 km/h a za pomoci laserového senzoru sleduje prostor před vozidlem, aby včas detekoval hrozící kolizi. V závislosti na rychlosti jízdy a charakteru příslušné situace dokáže funkce nouzového brzdění v městském provozu (City Emergency Braking) snížit intenzitu nárazu automatickými brzdovými zásahy, které mohou nehodě za určitých okolností dokonce i zabránit. Up! je dosud jediným vozem ve svém segmentu, který bude nabízen s funkcí nouzového brzdění v městském provozu.

Rozměry a design pro světová velkoměsta
S již zmíněnou délkou 3,54 metru a šířkou 1,64 metru je up! jedním z nejmenších čtyřmístných vozů. Výška malého Volkswagenu je 1,48 metru. Jeho celková délka je tvořena nápadně krátkými převisy karoserie a velmi dlouhým rozvorem (2,42 metru). Uvedené uspořádání karoserie plně využívá disponibilní obestavěný prostor. Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, říká: "Ideálním tvarem pro maximální využití prostoru v malém automobilu by byla obdélníková krabice. V případě modelu up! se nám podařilo navrhnout šarmantně čistý a designově přitažlivý tvar karoserie, který neztrácí ze zřetele využití vnitřního prostoru. Je to působivý malý vůz s extrémně krátkými převisy, dlouhým rozvorem náprav a širokým rozchodem kol vpředu a vzadu."

Využití obestavěného prostoru v tomto vozu je mimořádně dobré díky rozvoru, který je jedním z nejdelších v tomto segmentu, a uložení motoru daleko vpředu. Přestože řidič, spolujezdec vpředu a dva cestující vzadu nastupují do malého vozu, uvnitř na ně v žádném případě nečekají stísněné poměry. Skutečností je pravý opak, jak dokazuje například zavazadlový prostor, jehož objem 251 litrů je výrazně větší, než je v segmentu modelu up! běžné. Po úplném složení zadních sedadel může být zavazadlový prostor zvětšen dokonce až na 951 litrů. Obě uvedené hodnoty ukazují, že up! bude ve svém interiéru obrem mezi malými vozy.

Zábavný design interiéru
Nový Volkswagen navíc nabízí celou řadu důmyslných řešení a propracovaných detailů, zábavný design a kvalitu, která povznese segment malých vozů na novou úroveň. Velmi luxusní dojem budí postranní prodloužení přístrojové desky před řidičem a spolujezdcem vpředu. V závislosti na výbavové linii může být v interiéru použit dekorační lak nebo barva karoserie.

Mobilní informace
Poprvé v modelu značky Volkswagen bude nabízen systém maps + more, jehož základem je mobilní osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device). V cenově atraktivním modelu up! bude toto ekonomicky výhodné řešení představovat praktický nástroj pro využívání navigačního systému či telefonu a zároveň i neocenitelný zdroj cenných informací a zábavy. Systém maps + more vznikl jako koncept dostupný pro všechny majitele modelu up! ve spolupráci se společností Navigon, jedním z předních světových dodavatelů navigačních systémů. Uživatel jednoduše vloží zařízení PID do vyhrazeného držáku nad středovou konzolou. Na rozdíl od mnoha jiných podobných systémů tohoto druhu se maps + more dokáže mnohem lépe propojit s ostatními systémy vozidla. Díky tomu může například ovládání a sledování navigačního systému, telefonu a informačního a zábavního systému probíhat prostřednictvím dotykového displeje PID, který slouží rovněž k zobrazování důležitých provozních informací včetně přepínání do režimu vizuálního displeje systému ParkPilot, který sleduje a ukazuje vzdálenost vozu od překážek při parkování a manévrování.

Volkswagen

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen up! oficiálně odhalen Fotografie k článku Volkswagen up! oficiálně odhalen Fotografie k článku Volkswagen up! oficiálně odhalen Fotografie k článku Volkswagen up! oficiálně odhalen
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich