Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h

Nejmenší model Volkswagen, model up! dostane přeplňovaný motor TSI, který poskytne 997 kg těžkému vozu výkon 115 koní, což zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy a maximální rychlost téměř atakující dvoustovku.

Jednačtyřicet let po debutu prvního modelu Golf GTI představí již zítra Volkswagen na letošním Setkání GTI u jezera Wörtherseve světové premiéře kompaktní sportovní vůz up! GTI s výkonem 115 koní.


Up! s výkonem 85 kW/115 k navazuje svou koncepcí na model Golf GTI I o výkonu 81 kW/110 k, který byl představen v roce 1976. Studie v podobě blízké sériové verzi je vzpomínkou na tuto ikonu – přitažlivými rozměry a proporcemi, nízkou hmotností, výkonným motorem, sportovním podvozkem i typickými znaky GTI (mj. červený pruh na masce chladiče, čalounění sedadel tkaninou s kostkovaným vzorem „Clark“). Již nyní je zřejmé, že tento sportovní vůz vnese do třídy malých automobilů novou dimenzi potěšení z jízdy. Pro GTI typický je přitom sportovní podvozek. Ten zajišťuje na jedné straně agilitu, připomínající jízdu s motokárou, na druhé straně však nabízí také vysokou úroveň komfortu vozu pro každodenní provoz. Sériová verze studie up! GTI bude uvedena na trh začátkem roku 2018.

Volkswagen navazuje studií up! GTI pomyslné spojení s dobou před čtyřmi desetiletími. Tehdy, v 70. letech, se postavilo na start první GTI a demokratizovalo sportovní jízdu – zejména v rychlém pruhu na německých dálnicích. Tam, kde dosud udávaly tempo velké sedany a drahé sportovní vozy, se nyní začal objevovat kompaktní Volkswagen. Verze GTI byla okamžitě rozpoznatelná podle červeného pruhu na masce chladiče, dvojice černých pruhů nad bočními prahy a zezadu podle rovněž černého rámu na výklopném víku zavazadlového prostoru. Motor o výkonu 110 k si lehce poradil s pohotovostní hmotností pouhých 810 kg. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak bylo otázkou 9,0 sekundy, nejvyšší rychlost činila 182 km/h. V době uvedení na trh byly k dispozici barvy „červená Mars“ a „stříbrná Diamant“. Později se v paletě barev karoserie pro GTI etablovaly rovněž odstíny bílá a černá.

Volkswagen UP GTI

Nový up! GTI – vnějšími i vnitřními rozměry podobně velký jako první GTI – přebírá tuto ryzí podobu lehkého sportovního vozu v kompaktním formátu bez zbytečných „kudrlinek“. Zdrojem hnací síly je přeplňovaný motor TSI s pozoruhodným točivým momentem 200 N.m. Nejdůležitější technické údaje a provozní vlastnosti vyvolávají dojem, jako by se jednalo o Golf GTI I, katapultovaný do současnosti. Hmotnost: 997 kg (výrazně více vysokopevnostních ocelí a včetně airbagů). Nejvyšší rychlost: 197 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 sekundy. Barvy: opět klasické a typické pro GTI – nemetalické odstíny „červená Tornado“ a „bílá Pure“, metalické laky „stříbrná Dark“, „černá Pearl“ a – jako nový odstín pro model GTI – „modrá Costa Azul“.

Nejvýkonnější up! je rozpoznatelný podle typických znaků GTI. Vpředu mezi ně patří například červené příčné pruhy na masce chladiče s voštinovou mřížkou. Nad nimi je umístěno logo GTI. Po stranách jsou dvojice černých pruhů nad širokými kryty bočních prahů, jimiž up! cituje původní GTI. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou lakovány leskle černým odstínem. Nově navržena byla také 17“ kola z lehké slitiny. Atraktivní kola téměř zcela vyplňují podběhy kol, protože up! GTI má sportovní podvozek se světlou výškou, která je o 15 mm nižší. Charakteristickými prvky GTI se vyznačuje také záď. Mezi ně patří mimo jiné červený pruh a větší střešní spoiler, který zvyšuje přítlak na zadní nápravu, a tím optimalizuje jízdní vlastnosti. V interiéru vytvářejí typickou sportovní atmosféru sportovní volant, obšitý kůží, hlavice řadicí páky GTI a legendární čalounění sedadel tkaninou se vzorem „Clark“. I toto GTI tedy vypadá jako GTI, ale ještě důležitější je skutečnost, že se tak také řídí. Je to zkrátka nový originál.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl, Volkswagen

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč