Volkswagen Transporter T6 - šestá generace je tady!

vloženo

Volkswagen Užitkové vozy představil šestou generaci úspěšné modelové řady Transporter, která je vyráběna v Hannoveru. Nejmodernější konstrukce zaručuje ještě vyšší úroveň bezpečnosti, komfortu, praktičnosti a jízdní dynamiky ve spojení s nižší spotřebou paliva a ještě výhodnějšími cenami.

Volkswagen Transporter T6 - šestá generace je tady! Volkswagen Transporter T6 - šestá generace je tady!

Přichází nová edice mimořádně úspěšného modelu značky Volkswagen Užitkové vozy. Modelová řada T je dlouhá desetiletí jedničkou v Německu. Dosavadní generace má za jedenáct let výroby na svém kontě dva miliony prodaných vozů po celém světě. Za celou 65letou historii této modelové řady bylo prodáno již 12 milionů vozidel. Volkswagen Užitkové vozy díky tomu těží z 65 let zkušeností s uspokojováním potřeb zákazníků, na jejichž základě nabízí moderní řešení pro náročné úkoly v oblasti přepravy. Každá generace modelu T udávala směr vývoje techniky a dokonale vycházela vstříc potřebám trhu.




Design: Modelová řada T je symbolem klasického designu, který byl proto pro šestou generaci velmi opatrně modernizován ve smyslu ještě ostřejších a preciznějších linií, které vyjadřují ještě vyšší úroveň kvality. Linie, prolisy a hrany probíhají bez přerušení od přídě k zádi. Celá karoserie zaujme svým celistvým vzhledem, jako by byla vytesána z jednoho kusu kamene. Nová generace řady T je stejně jako předchůdce na první pohled rozpoznatelná. Extrémně solidním základem, z něhož jsou odvozeny všechny ostatní modely řady T, je skříňová verze, která byla vyvinuta pro profesionály a podrobena každodenním nekompromisním testům v nejnáročnějších podmínkách. Výsledkem je robustní a spolehlivé vozidlo. Na vrcholu modelové řady stojí opět Multivan. Jeho pověstnou variabilitu oceňují zejména rodiny a fanoušci outdoorových sportů. Mezeru mezi oběma verzemi vyplňuje model Caravelle, který byl zkonstruován jak pro firemní, tak soukromé využití. Toto prostorné víceúčelové vozidlo se může nyní pochlubit ještě většími schopnostmi a poprvé bude nabízeno s výbavou Highline. Designéři a inženýři vyvinuli pro rozmanité potřeby také různé varianty velmi kvalitních interiérů, který je v Transporteru nadmíru praktický a v případě Multivanu velmi individualizovaný a ušlechtilý. Tím je zajištěno splnění požadavků různých skupin zákazníků. Jednotlivé modely se liší i uspořádáním odkládacích schránek a přihrádek. Všechno má své místo, ať se jedná o skládací metr, hrnek s kávou, mobilní telefon nebo tablet. Tvar je podřízen funkci. V nejlepší tradici Bauhausu.

Motory:
Na trzích, na nichž platí emisní norma EU6, bude v modelové řadě T uvedena zcela nová generace motorů TDI s interním označením „EA288 Nutz“. Tento motor byl vyvinut speciálně s ohledem na náročné požadavky kladené na užitková vozidla. Dlouhá životnost a odolnost proto měly nejvyšší prioritu. Vpředu napříč uložené motory jsou skloněny vpřed o osm stupňů. Mají zdvihový objem 1968 cm3 a jsou připraveny ve výkonových variantách 62 kW/84 k, 75 kW/102 k, 110 kW/150 k a 150 kW/204 k. Zážehovou alternativou je rovněž čtyřválcový motor se zdvihovým objemem 2,0 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 110 kW/150 k nebo 150 kW/204 k. Nové motory napříč celou modelovou řadou ušetří litr paliva v porovnání s předchozí generací. Všechny motory Euro 5 a Euro 6 jsou sériově vybaveny systémem stop/start. Díky tomu byla kombinovaná spotřeba paliva snížena v průměru o 15 %.



Komfort a praktičnost: Novinkou je adaptivní systém dynamické regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control) pro varianty s uzavřenou karoserií. Adaptivní tlumiče umožňují volbu tří jízdních režimů: Comfort, Normal a Sport. V těchto případech se elektricky řízené tlumiče přizpůsobí zvolenému stylu řízení. DCC přináší další zvýšení úrovně již tak příkladných jízdních vlastností.

Sedadla v zadní části interiéru nabízejí rozmanité možnosti konfigurace. Od normálního zavazadlového prostoru až po obrovský nákladový prostor lze realizovat cokoli. Otvírání a zavírání zadního výklopného víka je nyní mimořádně snadné. Čistě manuální ovládání je možné doplnit automatickým dovíráním, které usnadňuje zavírání zadního výklopného víka a snižuje hlučnost celého procesu. Ještě snadnější ovládání umožňuje nové řešení s kompletně elektrickým ovládáním. Víko se automaticky otevře po uchopení madla a zavře se na povel zatažení za poutko nebo stisknutí tlačítka. Víko lze alternativně otevřít stisknutím tlačítka na dveřích řidiče nebo na dálkovém ovládání integrovaném do klíčku od vozidla. Zejména zavírání víka, které je v otevřené poloze přibližně dva metry nad zemí, je díky tomu výrazně snadnější.



Bezpečnost: Front Assist (na přání pro Transporter, Multivan a Caravelle; sériově pro Multivan Business) sleduje radarovým senzorem situaci před vozem a rozpoznává nebezpečně krátkou vzdálenost od vozidla vpředu a přispívá ke zkrácení brzdné dráhy. Systém v nebezpečných situacích varuje řidiče zvukovým a vizuálním signálem, jakož i mírným a krátkým brzdným impulzem. Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) používá rovněž radarový senzor, s nímž měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a relativní rychlost. Systém ACC v kombinaci s převodovkou DSG zpomaluje vozidlo v případě potřeby až do úplného zastavení, například při popojíždění v dopravních kolonách. V závislosti na situaci zajistí ACC automatický rozjezd vozidla. Součástí systémů Front Assist a ACC je funkce nouzového brzdění City, která pomáhá řidiči při rychlosti jízdy nižší než 30 km/h, čímž nabízí výrazně vyšší úroveň bezpečnosti, a to zejména v hustém městském provozu. Pokud řidič přehlédne překážku, systém automaticky aktivuje brzdy a sníží nárazovou rychlost. Transporter je sériově vybaven systémem multikolizní brzdy, který v případě nehody minimalizuje riziko následných kolizí. Dalším prvkem výbavy na přání je asistent dálkových světlometů Light Assist, který na základě dat z kamery automaticky přepíná mezi tlumenými a dálkovými světly. Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče, který se dodává sériově ve vozidlech s multifunkčním displejem, zaznamenává odchylky od normálního způsobu řízení a doporučí řidiči přestávku k odpočinku. Na přání dodávaný palubní komunikační systém s elektronickým zesilováním hlasu usnadňuje dorozumívání mezi cestujícími v přední a zadní části vozu. Hlas řidiče je automaticky zesilován a reprodukován audiosystémem pro cestující vzadu. Všechna vozidla s pohonem všech kol 4MOTION mohou být na přání vybavena asistentem pro sjíždění strmých svahů HDA (Hill Descent Assist). Tento pomocník zaručuje bezpečné sjíždění svahů cíleným přibrzďováním jednotlivých kol a snižováním otáček motoru. Při jízdě s přívěsem využívá elektronicky řízený systém pro stabilizaci přívěsu komponenty elektronicky řízeného stabilizačního systému, a výrazně tak zvyšuje bezpečnost jízdy. Zejména v regionech s chladným počasím a sněhovými srážkami se uplatní nové vyhřívané sklo čelního okna.



Informační a zábavní systémy:
Všechny systémy jsou vybaveny funkcí handsfree Bluetooth, která je významným příspěvkem k bezpečné jízdě. Volkswagen Užitkové vozy v případě 6,33“ displeje poprvé používá senzory přiblížení. Jakmile řidič nebo spolujezdec vpředu přiblíží ruku k dotykovému displeji, systém se automaticky přepne ze zobrazovacího do zadávacího režimu. Displeje mají také funkci, která umožňuje procházet seznamy, například multimediálních souborů uložených na paměťové kartě SD, prostým pohybem prstu po displeji. V závislosti na výbavě může mít řidič k dispozici komfortní rozhraní pro mobilní telefon, které zahrnuje bezdrátové propojení s anténou vozidla pro mobilní telefony, dodatečný vstup USB a ergonomickou přihrádku pro uložení mobilního telefonu. V uplynulých letech se výrazně rozšířilo používání internetu na přenosných zařízeních, jako jsou chytré telefony a tablety. V důsledku toho vzrůstá poptávka po okamžitém přístupu k informacím i za jízdy. Na tento trend reaguje nabídka služeb Guide & Inform v rámci systému Car-Net, který může rozšířit funkčnost navigačních systémů Discover Media a Discover Media Plus.

Generation SIX: Volkswagen Užitkové vozy bude při zahájení prodeje exkluzivně nabízet speciální edici Generation SIX, která vychází z verze Multivan Comfortline, jejíž výbava byla rozšířena o celou řadu exkluzivních prvků. Sériová výbava zahrnuje například tmavě tónovaná skla oken, přední a zadní světlomety LED, mlhové světlomety s funkcí odbočovacích světel a chromovaný paket. Mezi exkluzivní prvky výbavy na přání se řadí celkem čtyři varianty dvoubarevného laku karoserie s barevně sladěnými ozdobnými prvky na přístrojové desce a 18“ kola z lehké slitiny v retro designu „Disc“ ve dvou barevných verzích. Speciální edice disponuje mimořádně širokou paletou elektronických systémů, mezi něž sériově patří parkovací senzory ParkPilot vpředu a vzadu, Side Assist s elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky, adaptivní tempomat ACC a audiosystém Composition Media. Pastvou pro oči v interiéru jsou sedadla s dvoubarevným čalouněním Alcantarou, kontrastní prošívání na kůží obšitém multifunkčním volantu a páce voliče a kobercové rohože s kontrastním lemováním. Příjemnou teplotu zajišťují vyhřívaná sedadla a automatická klimatizace Climatronic.

Ceny nové řady T6 pro český trh ještě nejsou známy, budou oznámeny spolu se začátkem předprodeje na konci prvního pololetí letošního roku. V současné době mají zákazníci možnost pořízení posledních kusů úspěšné řady T5 za mimořádně zvýhodněné akční ceny.

Volkswagen Užitkové vozy

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Transporter T6 - šestá generace je tady! Fotografie k článku Volkswagen Transporter T6 - šestá generace je tady! Fotografie k článku Volkswagen Transporter T6 - šestá generace je tady! Fotografie k článku Volkswagen Transporter T6 - šestá generace je tady! Fotografie k článku Volkswagen Transporter T6 - šestá generace je tady! Fotografie k článku Volkswagen Transporter T6 - šestá generace je tady! Fotografie k článku Volkswagen Transporter T6 - šestá generace je tady!
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte