Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace

vloženo

Kompletně nově vyvinutý Touran je prvním MPV na základě modulární platformy MQB pro vozidla s motorem uloženým vpředu napříč. Mezigeneračně došlo k prodloužení délky (+130 mm) a rozvoru (+113 mm), přičemž se podařilo snížit hmotnost o 62 kg a zvětšit zavazadelník v pětimístné verzi o 48 litrů. Novinkou je až 47 odkládacích míst, klimatizace Pure Air Climatronic či nová sklopná sedadla. Nechybí zástup informačních a navigačních systémů; poprvé se systémy MirrorLink™, CarPlay (Apple) a Android Auto (Google).

Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Volkswagen nyní představuje zcela nově koncipovanou generaci všestranného modelu, jehož se v Evropě, Asii a Africe dosud prodalo cca 1,9 milionu vozů. Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj, k tomu říká: „Nový Touran je prvním všestranně variabilním MPV, vyvinutým na základě modulární platformy MQB koncernu Volkswagen. Z toho plynou četné konstrukční a koncepční přednosti. Například mnohem působivější proporce exteriéru s nápadně dlouhým rozvorem, velmi krátkými převisy karoserie a příkladně dobrým využitím obestavěného prostoru.“ Volkswagen zároveň snížil hmotnost nového Touranu, stejně jako u ostatních modelů postavených na platformě MQB. „A to,“ říká Dr. Neußer, „navzdory prodloužení vnější délky o 130 mm a zvýšené úrovni bezpečnosti a komfortu. V porovnání s předchůdcem byla hmotnost snížena až o 62 kg.“ Pokroku v oblasti snižování hmotnosti bylo dosaženo díky inovativní lehké konstrukci pohonného ústrojí a karoserie.

Nižší hmotnost znamená nižší spotřebu paliva. Stejně pozitivní přínosy má i dobrá aerodynamika. Dr. Neußer k tomu uvádí: „Součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx jsme snížili na 0,296, což je na rodinné MPV neobvykle dobrá hodnota.“ Kromě toho se Touran 2015 řadí mezi nejekologičtější a nejdynamičtější MPV na trhu díky novým, resp. zdokonaleným a ve všech případech výkonnějším motorům přeplňovaným turbodmychadlem. Tři zážehové jednotky (81 kW/110 k, 110 kW/150 k, 132 kW/180 k) a tři turbodiesely (81 kW/110 k, 110 kW/150 k, 140 kW/190 k) jsou až o 19 procent úspornější. Nejúspornější vznětový model – Touran 1.6 TDI s výkonem 110 k a sedmistupňovou převodovkou DSG – spotřebuje pouze 4,1 l/100 km*. „To, že se sedmimístné MPV, jako je nový Touran 1.6 TDI s výkonem 110 k, může nazývat čtyřlitrovým vozem, můžeme považovat za milník v oblasti ekologie,“ říká Dr. Heinz-Jakob Neußer. Nejhospodárnější verzí se zážehovým motorem na benzin je Touran 1.4 TSI o výkonu 150 k s průměrnou spotřebou paliva 5,4 l/100 km - i v tomto případě v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, dodávanou na přání. Všechny verze jsou sériově vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie.

Interiér s novými sklopnými sedadly.

Designéři zcela nově navrhli také velmi kvalitní interiér. Díky nově vyvinutým sklopným sedadlům byla i v případě vnitřní výbavy snížena hmotnost. Výrazně lehčí jsou mimo jiné sedadla ve druhé řadě, která po sklopení vytvoří zcela rovnou ložnou plochu. Touran přitom nabízí na minimální ploše maximální prostor. Dokonce i při plném obsazení pětimístného interiéru lze do tohoto MPV umístit 1040 litrů zavazadel při využití celé výšky interiéru až po strop. Prázdninové cestování v pěti se tak obejde bez jakýchkoli problémů a omezení.

Technika LED nahrazuje xenonové světlomety.
Na přání dodávané světlomety LED nahradí v novém Touranu xenonové systémy. V nabídce jsou hned dvě varianty. V základní verzi vytváří technika LED světlo pro tlumená a dálková světla, přičemž tyto světlomety mohou být rozšířeny o asistenta dálkových světel Light Assist. Vrcholná verze světlometů LED disponuje kromě toho adaptivním natáčením světelného kuželu do zatáček, světlomety LED pro denní svícení a (na přání) dynamickým asistentem dálkových světel Dynamic Light Assist.

Uvedení na trh v září.

Nový Touran bude uveden na první evropské trhy v září. Zároveň se bude strmě zvyšovat nabíhající výroba ve Wolfsburgu, aby mohli první zákazníci dostat nový model Touran před koncem roku 2015 i na všech ostatních trzích. Cílem je zvýšit tržní podíl v mezinárodním měřítku na úroveň Německa, kde je kompaktní MPV značky Volkswagen jedničkou ve své třídě od debutu první generace.

Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!