Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace

vloženo

Kompletně nově vyvinutý Touran je prvním MPV na základě modulární platformy MQB pro vozidla s motorem uloženým vpředu napříč. Mezigeneračně došlo k prodloužení délky (+130 mm) a rozvoru (+113 mm), přičemž se podařilo snížit hmotnost o 62 kg a zvětšit zavazadelník v pětimístné verzi o 48 litrů. Novinkou je až 47 odkládacích míst, klimatizace Pure Air Climatronic či nová sklopná sedadla. Nechybí zástup informačních a navigačních systémů; poprvé se systémy MirrorLink™, CarPlay (Apple) a Android Auto (Google).

Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace

Volkswagen nyní představuje zcela nově koncipovanou generaci všestranného modelu, jehož se v Evropě, Asii a Africe dosud prodalo cca 1,9 milionu vozů. Dr. Heinz-Jakob Neußer, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj, k tomu říká: „Nový Touran je prvním všestranně variabilním MPV, vyvinutým na základě modulární platformy MQB koncernu Volkswagen. Z toho plynou četné konstrukční a koncepční přednosti. Například mnohem působivější proporce exteriéru s nápadně dlouhým rozvorem, velmi krátkými převisy karoserie a příkladně dobrým využitím obestavěného prostoru.“ Volkswagen zároveň snížil hmotnost nového Touranu, stejně jako u ostatních modelů postavených na platformě MQB. „A to,“ říká Dr. Neußer, „navzdory prodloužení vnější délky o 130 mm a zvýšené úrovni bezpečnosti a komfortu. V porovnání s předchůdcem byla hmotnost snížena až o 62 kg.“ Pokroku v oblasti snižování hmotnosti bylo dosaženo díky inovativní lehké konstrukci pohonného ústrojí a karoserie.


Nižší hmotnost znamená nižší spotřebu paliva. Stejně pozitivní přínosy má i dobrá aerodynamika. Dr. Neußer k tomu uvádí: „Součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx jsme snížili na 0,296, což je na rodinné MPV neobvykle dobrá hodnota.“ Kromě toho se Touran 2015 řadí mezi nejekologičtější a nejdynamičtější MPV na trhu díky novým, resp. zdokonaleným a ve všech případech výkonnějším motorům přeplňovaným turbodmychadlem. Tři zážehové jednotky (81 kW/110 k, 110 kW/150 k, 132 kW/180 k) a tři turbodiesely (81 kW/110 k, 110 kW/150 k, 140 kW/190 k) jsou až o 19 procent úspornější. Nejúspornější vznětový model – Touran 1.6 TDI s výkonem 110 k a sedmistupňovou převodovkou DSG – spotřebuje pouze 4,1 l/100 km*. „To, že se sedmimístné MPV, jako je nový Touran 1.6 TDI s výkonem 110 k, může nazývat čtyřlitrovým vozem, můžeme považovat za milník v oblasti ekologie,“ říká Dr. Heinz-Jakob Neußer. Nejhospodárnější verzí se zážehovým motorem na benzin je Touran 1.4 TSI o výkonu 150 k s průměrnou spotřebou paliva 5,4 l/100 km - i v tomto případě v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, dodávanou na přání. Všechny verze jsou sériově vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie.

Interiér s novými sklopnými sedadly.

Designéři zcela nově navrhli také velmi kvalitní interiér. Díky nově vyvinutým sklopným sedadlům byla i v případě vnitřní výbavy snížena hmotnost. Výrazně lehčí jsou mimo jiné sedadla ve druhé řadě, která po sklopení vytvoří zcela rovnou ložnou plochu. Touran přitom nabízí na minimální ploše maximální prostor. Dokonce i při plném obsazení pětimístného interiéru lze do tohoto MPV umístit 1040 litrů zavazadel při využití celé výšky interiéru až po strop. Prázdninové cestování v pěti se tak obejde bez jakýchkoli problémů a omezení.

Technika LED nahrazuje xenonové světlomety.
Na přání dodávané světlomety LED nahradí v novém Touranu xenonové systémy. V nabídce jsou hned dvě varianty. V základní verzi vytváří technika LED světlo pro tlumená a dálková světla, přičemž tyto světlomety mohou být rozšířeny o asistenta dálkových světel Light Assist. Vrcholná verze světlometů LED disponuje kromě toho adaptivním natáčením světelného kuželu do zatáček, světlomety LED pro denní svícení a (na přání) dynamickým asistentem dálkových světel Dynamic Light Assist.

Uvedení na trh v září.

Nový Touran bude uveden na první evropské trhy v září. Zároveň se bude strmě zvyšovat nabíhající výroba ve Wolfsburgu, aby mohli první zákazníci dostat nový model Touran před koncem roku 2015 i na všech ostatních trzích. Cílem je zvýšit tržní podíl v mezinárodním měřítku na úroveň Německa, kde je kompaktní MPV značky Volkswagen jedničkou ve své třídě od debutu první generace.

Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace Fotografie k článku Volkswagen Touran 2015 - oficiální fotografie a informace
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s
18.08.2017
Bude takto vypadat nové BMW Z4? Koncept je dost dobrý
17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit