Volkswagen Passat Alltrack se ukáže v Ženevě

vloženo

Poslední dny na sebe strhla veškerou pozornost médií nová Škoda Superb, která zastínila svého soupotníka Passata, který se však nevzdává a přijíždí v outdoorové verzi Alltrack. Nový Passat Alltrack dostal sériově pohon všech kol, režim offroad nebo asistenta couvání s přívěsem.

Volkswagen Passat Alltrack se ukáže v Ženevě Volkswagen Passat Alltrack se ukáže v Ženevě

Nárazníky včetně ochranných krytů spodní části vozu, přizpůsobené pro provoz mimo zpevněné cesty, velmi dobré nájezdové a přechodové úhly, rozšířené prahy, vybavené rovněž spodními ochrannými prvky, a robustní obložení podběhů kol, to vše zvyšuje odolnost karoserie a zároveň jí dodává jedinečný styl. Moderní technika přitom naplňuje příslib, daný robustním vzhledem. Passat Alltrack suverénně a spolehlivě projede i neschůdným terénem díky zvýšení světlé výšky o 27,5 mm, speciálnímu jízdnímu režimu „Offroad“ s příslušně upravenou funkcí asistenčních systémů, přizpůsobenému podvozku a pohonu všech kol 4MOTION.


Nové motory
Volkswagen připravil pro druhou generaci modelu Passat Alltrack pět nových motorů s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem: dvě zážehové jednotky TSI a tři vznětové TDI. Všechny splňují emisní normu Euro 6. Výkonné motory TSI jsou vyladěny na nejvyšší výkon 110 kW/150 kW, resp. 162 kW/220 k. V případě jednotek TDI, disponujících vysokým točivým momentem, začíná nabídka rovněž verzí o výkonu 110 kW/150 k. Další dva výkonové stupně poskytují výkon 140 kW/190 k, resp. 176 kW/240 k. Součástí sériové výbavy jsou systém start-stop a rekuperace kinetické energie. Volkswagen nabízí motory TSI a TDI o výkonu 150 k s 6stupňovou mechanickou převodovkou. Všechny výkonnější verze jsou sériově vybaveny dvouspojkovou převodovkou (DSG).

Pohon všech kol sériově
Základem pohonu všech kol 4Motion je mezinápravová spojka Haldex páté generace, která je aktivována ještě dřív, než dojde k prokluzu kol. Tím je ztráta trakce téměř vyloučena. V normálním případě je poháněna pouze přední náprava, což snižuje spotřebu paliva. Jakmile však hrozí ztráta trakce, je během zlomku sekundy plynule připojena zadní náprava. Zatímco mezinápravová spojka Haldex plní funkci uzávěrky mezinápravového diferenciálu, řídí přenos točivého momentu na jednotlivá kola funkce elektronické uzávěrky diferenciálu EDS integrovaná do elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC. EDS zajišťuje, aby byla hnací síla při prokluzu jednoho kola přenesena během zlomku sekundy na protilehlé kolo. Passat Alltrack s motory 2.0 TSI/220 k a 2.0 TDI/240 k je kromě toho vybaven doplňkovou funkcí XDS+ na obou nápravách. Tento systém, dodávaný pro všechny ostatní varianty modelu Passat Alltrack na přání, přibrzďuje v rychle projížděné zatáčce vnitřní kola, a optimalizuje tak reakce vozu na natočení volantu. XDS+ je z technického hlediska funkčním rozšířením elektronické uzávěrky diferenciálu.

Režim Offroad
Všechny verze modelu Passat Alltrack jsou sériově vybaveny voličem jízdních režimů. Kromě režimů „Eco“, „Normal“, „Sport“ a „Individual“ (v kombinaci s adaptivní regulací podvozku DCC), známých i z ostatních verzí modelu Passat, potvrzuje výjimečné postavení Alltracku v rámci celé modelové řady doplňkový režim „Offroad“. Stisknutím tlačítka se provozním podmínkám v terénu přizpůsobí všechny důležité jízdní a asistenční systémy vozu Passat Alltrack. Například změnou intervalu zásahů systému ABS v režimu „Offroad“ si mohou pneumatiky vytvořit při maximálním brzdění na sypkém povrchu před sebou klín z kamenů apod., aby se zkrátila brzdná dráha. Asistent pro rozjezd do kopce a sjíždění strmých svahů zabraňuje nežádoucímu pohybu vozidla ve svahu, resp. nebezpečnému zrychlení v klesání. Pedál plynu umožňuje citli-vější ovládání. Zároveň se zvýší otáčky, při nichž převodovka řadí, a v režimu manuálního řazení je potlačeno automatické řazení vyšších převodových stupňů.

Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu 2200 kg
Passat Alltrack nabízí díky spolupráci systémů EDS, XDS+ a 4MOTION výrazné zvýšení bezpečnosti a dynamiky. Navíc splňuje nároky na ideální tažné vozidlo. Při 12% stoupání je nejvyšší přípustná hmotnost brzděného přívěsu 2200 kg. Výjimkou je verze s motorem TSI o výkonu 110 kW/150 k, za kterou lze připojit přívěs o hmotnosti 1800 kg.

Základem je Passat osmé generace
Vzhledem k tomu, že je Alltrack odvozen od 8. generace modelové řady Passat, postavené na platformě MQB, je i pro tento model do jakéhokoli terénu k dispozici rozmanitá nabídka asistenčních, informačních a zábavních systémů. Příkladem jsou plně digitální přístroje Active Info Display, průhledový displej HUD (Head-Up Display), který promítá informace do zorného pole řidiče, zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech „Media Control“ pro tablety, Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců, asistent pro změnu jízdního pruhu Side Assist, asistent pro případ nouze Emergency Assist, který zastaví vozidlo v nouzové situaci, asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa, který rozpoznává při couvání z parkovacího místo vozidla přijíždějící z obou stran a Trailer Assist pro asistované couvání s přívěsem Trailer Assist. Couvání s přívěsem je výzvou dokonce i pro zkušené řidiče. Volkswagen proto nabízí pro Passat Alltrack, který je nadprůměrně často provozován s přívěsem, nově vyvinutý asistenční systém Trailer Assist, jenž maximálně usnadňuje manévrování s přívěsem.

Porsche Česká republika s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Passat Alltrack se ukáže v Ženevě Fotografie k článku Volkswagen Passat Alltrack se ukáže v Ženevě Fotografie k článku Volkswagen Passat Alltrack se ukáže v Ženevě Fotografie k článku Volkswagen Passat Alltrack se ukáže v Ženevě Fotografie k článku Volkswagen Passat Alltrack se ukáže v Ženevě Fotografie k článku Volkswagen Passat Alltrack se ukáže v Ženevě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus CT300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč