Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion v prodeji

vloženo

Volkswagen rozšiřuje svou produktovou paletu o další úsporný a ekologický model na zemní plyn. Čerstvou novinkou na českém trhu je Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion, jehož vstupní cena byla stanovena na 468.900 Kč včetně DPH.

Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion v prodeji

Po modelech osobních vozů up!, Touran, Passat a Passat Variant představuje Volkswagen na českém trhu v pořadí již pátý model s pohonem na stlačený zemní plyn CNG. Nový Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion je extrémně čistý a úsporný, zároveň však nedělá v ničem kompromisy: bezpečnost, komfort, vnitřní prostor, dynamika, jízdní vlastnosti, praktická využitelnost – to vše je plně srovnatelné s verzemi vozů na konvenční paliva.

Nový Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion je k dispozici ve všech třech výbavových liniích: Trendline, Comfortline a Highline. Vstupní cena praktického a mimořádně hospodárného kombi ve výbavě Trendline začíná na částce 468.900 Kč včetně DPH.

Bohatá výbava Trendline zahrnuje mimo jiné rádio Composition Touch s 5“ dotykovým displejem, čtečkou paměťových karet SD a vstupem Aux-IN, dále automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, výškově a podélně nastavitelný tříramenný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, systém rozpoznání únavy řidiče, stabilizační systém ESC, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, elektronickou ruční brzdu včetně funkce Auto Hold, funkci start/stop, rekuperaci kinetické energie, 7 airbagů, multikolizní brzdu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu a palubní počítač.

Výbavová linie Comfortline (od 503.900 Kč vč. DPH) k tomu přidává rádio Composition Colour s 5“ barevným displejem, 8 reproduktory a přehrávačem CD, 15“ kola z lehké slitiny, kůží obšitý volant a hlavici řadicí páky, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, komfortní sedadla s bederními opěrkami vpředu a celou řadu dalších atraktivních prvků.

Na vrcholu stojí výbavová linie Highline (od 531.900 Kč vč. DPH), která se od výbavy Comfortline liší rádiem Composition Media s 5,8“ barevným dotykovým displejem, přehrávačem CD, vstupem USB a handsfree Bluetooth. Dále zahrnuje například 16“ kola z lehké slitiny, multifunkční volant, dekorační osvětlení, mlhové světlomety s funkcí statických světel pro odbočování, sportovní sedadla, dešťový senzor a samostmívací vnitřní zpětné zrcátko.

Zkratka TGI označuje dynamické přeplňované motory na zemní plyn. Platí to i pro model Golf Variant TGI BlueMotion, pod jehož kapotou pracuje zážehový čtyřválec 1,4 litru vyladěný na nejvyšší výkon 81 kW/110 k. Tato jednotka je optimalizována pro spalování stlačeného zemního plynu (CNG), ale stejně tak dokáže hospodárně pohánět vůz i na benzin, a to při stejných výkonových parametrech. Zákazníci mají u linie Comfortline a Highline na výběr mezi šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Tlakové nádrže jsou uloženy v bezpečném prostoru pod podlahou v zadní části vozidla a pojmou 15 kg stlačeného zemního plynu, což při průměrné spotřebě pouhých 3,5 kg CNG na 100 kilometrů (emise CO2: 95 g/km) postačuje k překonání cca 430 km bez nutnosti doplňovat ekologické palivo, jehož spalováním vzniká jen minimum škodlivých emisí. Při průměrné ceně CNG 25,50 Kč/kg vychází náklady na jízdu na necelých 90 Kč/100 km, tedy 0,90 Kč/km.

Dojde-li zásoba zemního plynu v oblasti bez možnosti doplnění CNG, přejde motor zcela plynule na spalování benzinu, pro který je vyhrazena standardní palivová nádrž o objemu 50 litrů.

Motory na zemní plyn patří vedle motorů TDI na naftu a TSI na benzin k nosným pilířům strategie značky Volkswagen v oblasti poháněcího ústrojí a paliv. Zemní plyn je extrémně čistým palivem, jehož vysoké oktanové číslo 130 (stanoveno výzkumnou metodou) umožňuje optimálně využívat výhod přeplňovaného motoru. Je to v současnosti jediný alternativní pohon, který je technicky vyzrálý a lze jej vyrábět a prodávat ve velkých objemech, a tím dosáhnout významného snížení emisí CO2. V porovnání s motory na benzin jsou emise CO2 o 25 % nižší, při provozu na bioplyn lze ušetřit dokonce cca 80 %.

V celé Evropě dochází k intenzivnímu budování plnicích stanic CNG – jejich počet překročil již hranici 4.000. Nejvíce plnicích stanic CNG je v provozu v sousedním Německu a v Itálii (v obou zemích více než 900), v České republice mají motoristé k dispozici 52 veřejných plnicích stanic a tento ukazatel se během letošního roku dále podstatně navýší.


AC&C Public Relations, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion v prodeji Fotografie k článku Volkswagen Golf Variant TGI BlueMotion v prodeji
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!