Volkswagen Golf R je tady. Umí stovku pod pět sekund, maximálku 270 km/h a má boží zvuk

Nové eRko ohromuje výkonem 320 koní, 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a sériově dodávaným novým pohonem všech kol 4MOTION s funkcí R-Performance Torque Vectoring variabilně přenáší hnací sílu mezi čtyři poháněná kola. Na Severní smyčce Nürburgringu je nový Golf R až o 19 sekund rychlejší na kolo než předchůdce.

Dnes ráno začal v Evropě předprodej vrcholné verze Golfu s nejvyšším výkonem 235 kW (320 k)1. Golf R je tradičně nejvýkonnější verzí historicky nejúspěšnější modelové řady značky Volkswagen. Golf R měl vždy pohon všech kol, vždy nabízel pozoruhodnou dynamiku, jeho design byl vždy exkluzivní, což platí i pro jeho výbavu, a po technické stránce byl vždy majákem své třídy – třídy Golfu. A tak je tomu i tentokrát. Golf R přijíždí v závěru roku 2020 na start jako první Volkswagen s novým pohonem všech kol: „4MOTION s funkcí R-Performance Torque Vectoring". Inteligentně síťově propojený systém zpřístupňuje novou dimenzi jízdní dynamiky.


Volkswagen poukazuje novým sportovním vozem na mimořádně velký potenciál modelu Golf, vyráběného již v osmé generaci. Ikona kompaktní třídy s výrazně více než 35 miliony vyrobených vozů pokrývá nyní rozsah výkonů od 66 kW (90 k)2 do 235 kW (320 k) nového Golfu R. Zákazníci mohou objednávat vozy Golf s motory na benzin (TSI), naftu (TDI) včetně nejmodernějšího systému Twindosing, i na zemní plyn (TGI)3, ale také s 48V mild hybridními (eTSI) nebo plug-in hybridními pohony. Golf jako jeden z mála velkosériově vyráběných modelů na světě překračuje hranice jednotlivých segmentů díky tak širokému spektru variant ve spojení s čistým a moderním designem.



Nad všemi dosavadními verzemi stojí nyní nový Golf R – dosud nejvýkonnější varianta modelové řady Golf. Svou technikou pohonu překonává všechno, co bylo do současnosti pod označením Golf uvedeno na trh. Pátá generace sportovního vozu zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy. Při 250 km/h ukončí další akceleraci elektronický omezovač. Zákazníci si však mohou na přání objednat Golf R také s paketem „R Performance". V tomto případě se nejvyšší rychlost zvýší na 270 km/h. Pozoruhodné jízdní výkony však zdaleka nejsou jediným faktorem, který definuje charakter nového Golfu R. Významnou roli hraje také kombinace intenzivní hnací síly s maximem točivého momentu 420 N.m, velmi moderního podvozku a nejprogresivnějšího pohonu všech kol v této třídě. Výsledkem je nová definice jízdní dynamiky.

golf R 2020

Fúze nového pohonu všech kol a technicky vyspělého podvozku přináší řadu inovací, které nabízejí nejvyšší míru agility a radosti z jízdy. Systém 4MOTION s funkcí R-Performance Torque Vectoring variabilně přenáší hnací sílu mezi čtyři poháněná kola. Točivý moment přeplňovaného zážehového motoru je v modelu Golf R rozdělován novou rozvodovkou zadní nápravy nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také variabilně mezi zadní kola. Zejména v zatáčkách se tím výrazně zvyšuje agilita. Světovou novinkou je síťové propojení pohonu všech kol s dalšími podvozkovými systémy, jakými jsou elektronické uzávěrky diferenciálů (XDS) a adaptivní regulace podvozku (DCC), prostřednictvím manažera jízdní dynamiky. Nový Golf R nabízí díky tomuto vzájemnému propojení optimální trakci a maximálně precizní jízdní vlastnosti s neutrální charakteristikou.

akrapovič

Definitivní nastavení nového Golfu R bylo ostatně cizelováno na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Ve spojení s paketem „R Performance" disponuje Golf R dokonce speciálním jízdním režimem pro Nürburgring s označením „Special". Všechny zásadní parametry pohonu jsou v jízdním módu „Special" přizpůsobeny legendárnímu závodnímu okruhu – i nový pohon všech kol. A to přináší měřitelné výsledky.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč